Dat loopt gesmeerd... ~ Over gezichtsverzorging

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
6 berichten • Pagina 1 van 1

Dat loopt gesmeerd... ~ Over gezichtsverzorging

Berichtdoor Dj Jonasty » 27 jul 2017 19:54
Ik was er tot voor kort absoluut niet mee bezig, maar nu recentelijk heb ik eens gezien wat een vriend allemaal van gezichtscrèmes smeert... Dagcrème, nachtcrème, reinigingsproducten in het algemeen, zelfs lippenbalsem op basis van petroleum...
Spoiler! :
Afbeelding

Met mijn 27 lentes is de fysieke aftakeling ontegensprekelijk ingezet - lekker dramatisch - , dus op zich sprak het idee van - een gezonde dosis - gezichtsverzorging me wel aan. Ik zal sowieso eens polsen bij die maat wat hij nu net allemaal gebruikt, maar ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn die er lustig op los smeren en wat jullie dan net gebruiken. Het aanbod is kennelijk heel groot en ik loop wat verloren. Verder dan m'n gezicht wassen en af en toe eens een diepreinigende gel gebruiken, komt het bij mij alleszins niet, dus ik heb wat inspiratie nodig :lol:

Blijkbaar is er ook een verschil tussen mannen en vrouwen, maar dit topic heeft de ambitie om genderneutraal te zijn, zodat iedereen zijn schoonheidsgeheimen hier kwijt kan ;)
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27
Geslacht: Man

Re: Dat loopt gesmeerd... ~ Over gezichtsverzorging

Berichtdoor just_me2102 » 27 jul 2017 23:26
Heey

Gezichtsverzorging is iets dat je voor jezelf wat moet uitmaken :wink: afhankelijk van je huidtype, kies je voor andere producten. De 3 stappen die ik altijd herhaal zijn:
-Wassen
-Poriën sluiten (Toner)
-Hydrateren
Deze stappen zijn volgens mij noodzakelijk omdat je bij het wassen de poriën opent en deze dienen weer gesloten te worden. Anders zou er weer vuil de poriën kunnen binnendringen en voor uitslag zorgen. Het hydrateren is belangrijk omdat je, door de huid te wassen, oliën wegneemt. Doe je dit niet, dan kan de huid tevens weer ontsteken/uitslaan.

De producten van Lush staan mij wel aan, alhoewel er toch wat mensen zijn die geen fan zijn. De geuren in de winkel zijn zeer sterk, maar ik ben enorm tevreden over de resultaten die ik heb met hun producten. Ikzelf heb een vettere huid en misschien kunnen de volgende producten je helpen moest je wat last hebben van acne.
-Coalface
-Tea Tree Toner
-Vanishing Cream

Zoals ik dus eerder al zei, iedereen zijn huid is anders en je moet zelf uitmaken wat jouw huid graag heeft :wink: Luister gerust naar wat anderen op het forum vertellen, aangezien dit misschien niet aansluit bij wat jouw huid kan verdragen. Het is eerder een trail&error proces om te zoeken wat je graag gebruikt. Ik probeer deze producten dus zeker niet aan te smeren!

Hopelijk heb je er toch iets van opgestoken. :D

P.S. Door de huid te reinigen en hydrateren denk ik dat je voldoende doet op vlak van het verouderingsproces tegengaan. Je kan beginnen met allerlei producten hiertegen te gebruik, maar ik sta toch heel sceptisch tegenover wat ze allemaal beloven.
just_me2102
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 17

Berichtdoor geeninspiratie » 27 jul 2017 23:41
Mijn mama smeert 's morgens altijd dagcrème op en 's avonds nachtcrème. Beide producten zijn van Avène. Zij is ervan overtuigd dat het helpt, maar ze heeft ook wel goede genen geërfd op vlak van rimpels ;). Zou het dus eigenlijk niet echt weten, maar misschien ben je er toch iets mee.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 18

Berichtdoor BartV » 28 jul 2017 10:30
geeninspiratie schreef:Mijn mama smeert 's morgens altijd dagcrème op en 's avonds nachtcrème. Beide producten zijn van Avène. Zij is ervan overtuigd dat het helpt, maar ze heeft ook wel goede genen geërfd op vlak van rimpels ;). Zou het dus eigenlijk niet echt weten, maar misschien ben je er toch iets mee.

De mijne ook, alleen dan met Babor: €60,00 voor 1 potje crème.. :roll:

Persoonlijk houd ik niet van crèmes op mijn gezicht, in tegendeel... maar ik moet soms wel Nivea gebruiken omdat mijn huid in de winter soms te droog is..
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Senior user
Senior user

Leeftijd: 20

Berichtdoor JFK » 28 jul 2017 11:29
Ik ben niet zo'n crème'kes / verzorgingsfreak. Mij ga je dus geen selfies zien posten met zo'n idioot zwart peel-offmasker.
Spoiler! :
Integendeel ..ik vind dat hilarisch stom.. Zeker na het zien van dit filmpje :roflmao:

maar ik probeer wel wat er aandacht aan te besteden. Zeker in de winter wanneer je veel huid veel meer afziet van de koude buitenlucht tijdens het fietsen etc.
Dagelijks gebruik ik 's ochtends een gezichtscrème... hangt er een beetje vanaf want ik probeer af te wisselen.
Momenteel gebruik ik deze... Af en toe in combo met een serum eronder.

Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding

Jep. Anti-aging .. Ik las dat je dat al best begint te doen vanaf je 25ste. :lol: Dus ja.
Andere die ik had:

Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest gebruik ik soms na een zware uitgaansavond een eye-alert
Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding

In de winter gebruik ik bijna altijd een lipbalsem.
Geen Labello en consoorten..want dat droogt je lippen meer uit dan iets anders. Ik blijf zweren bij dit basisproduct van Kiehl's.

Spoiler! :
Afbeelding

Vroeger toen ik mijn baard niet liet staan, gebruikte ik dit altijd na het scheren.

Spoiler! :
Afbeelding
of
Afbeelding

Eens per week probeer ik mijn huid te reinigen met een scrub en een masker en een klei

Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding

Mijn merken zijn meestal Kiehl's en Nuxe . Kiehl's omdat ik hun aanpak wel graag heb, het zijn aangename winkels met vriendelijk personeel en Nuxe omdat het degelijke producten zijn die in Frankrijk zelf heel betaalbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door JFK op 31 jul 2017 09:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor Dj Jonasty » 30 jul 2017 15:18
Hahaha, die face mask gone wrong is hilarisch :roflmao:

Dank alvast voor de reacties, ik leer bij ;) Ik zal eens op zoek gaan, trial en error inderdaad, maar deze tips helpen me toch al wat op weg.
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

6 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Lifestyle