Wat is je lievelingsparfum?

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
19 berichten • Pagina 1 van 1

Wat is je lievelingsparfum?

Berichtdoor Nora79 » 18 jul 2016 19:59
Heb je een geurtje gevonden dat bij je persoonlijkheid past: een bloemig, kruidig of fris parfum?
Welke parfum(s) verkies je?

Groetjes
Nora
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw

Re: Wat is je lievelingsparfum?

Berichtdoor BiNDing » 19 jul 2016 12:50
XY van Hugo Boss is nu al enkele maanden mijn favo eau de toilette. Zacht en vol van geur.

Als aftershavereuk zweer ik al jaren trouw aan Arctic Ice van Gilette.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25
Geslacht: Man

Berichtdoor Coincidence » 19 jul 2016 18:23
Ik ben een beetje verliefd op Bottega Veneta Pour Homme Extreme en The Essence van Porsche Design.
Verder vind ik Eau de Cologne van Tommy Hilfiger dan weer zeer schappelijk van prijs en nog altijd een frisse, aangename zomerse parfum. Met een nostalgisch geurtje weliswaar, want het was mijn eerste parfum ooit.
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor redwings » 19 jul 2016 23:18
Flower bomb van victor en rolf ! :D
-Babbelaar van het jaar 2015-
redwings
Knapste vrouwelijke forummer 2016

Leeftijd: 23

Berichtdoor JFK » 20 jul 2016 08:42
Waar zal ik starten? :whistle:

Voor de zomer:
- Terre d'Hermès Eau Très Fraîche
- Dior Sauvage
- Hermès Eau d`Orange Verte

Voor heel warm weer:
- Dior Homme Cologne

Voor de herfst:
- Carven Homme
- Bleu de Chanel

Voor de winter:
- Terre d'Hermès
- Yves Saint Laurent L'Homme

Voor de lente:
- Dior eau Sauvage
- Chanel Allure Homme Edition Blanche

JA.. IK HEB IETS MET PARFUMS JA..
:homo: :ibi:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor Nora79 » 20 jul 2016 15:15
Amai JFK, de geuren maken de man. Jij kent er wel wat van precies, te gek.

Mijn favorieten zijn:
- Eden van Cacharel (eau de parfum)
- Trésor van Lancôme (eau de parfum)
- Laguna- Salvador Dali (spray, eau de toilette)

Een vriendin van me had eens Mademoiselle van Chanel op en dat geurde ook goed, vond ik.
Musk vind ik ook wel ok. Da's meer unisex.

Smell you later!
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38

Berichtdoor idk » 20 jul 2016 19:54
Ik zou moeten kijken op het flesje maar Azzaro Duo Femme is er volgens mij 1 van :)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Leeftijd: 22

Berichtdoor JFK » 26 jul 2016 15:56
Nora79 schreef:Amai JFK, de geuren maken de man. Jij kent er wel wat van precies, te gek.

:oops:

Het valt wel op dat ik vooral Franse merken opzoek..geen idee waarom. :whistle:
Eigenlijk heb ik hetzelfde met parfum als met boeken..ik zeg steeds dat ik eerst mijn huidige ga opgebruiken...maar telkens weer laat ik me verleiden. Can't resist.
Winkels als Senteurs d'Ailleurs en de parfumafdeling van de Dior/Hermès en Bon Marché in Parijs zijn dan ook regelrechte candystores voor mij. :whistle:

Parfum kan je ook gebruiken voor elke gelegenheid, situatie of gemoedstoestand..je kan daar moeilijk één en dezelfde geur op plakken. Dat moet verschillen.
Er zijn mensen die het ganse jaar door dezelfde parfum gebruiken en ook enkel die. Dat zou zo niets voor mij zijn. :-?

- Trésor van Lancôme (eau de parfum)

Oja! Die is heel goed! :D
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor Faramir » 27 jul 2016 09:56
JFK schreef:
Nora79 schreef:Eigenlijk heb ik hetzelfde met parfum als met boeken..ik zeg steeds dat ik eerst mijn huidige ga opgebruiken...maar telkens weer laat ik me verleiden. Can't resist.

Zolang die vergelijking enkel met boeken en parfum opgaat... is het wel okee :D

OT: Ik vind het soms wel leuk te variëren - maar heb nu ook niet bepaald een "link" tussen parfum en de gelegenheid
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Faramir
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor JFK » 28 jul 2016 08:52
Faramir schreef:
JFK schreef:
Nora79 schreef:Eigenlijk heb ik hetzelfde met parfum als met boeken..ik zeg steeds dat ik eerst mijn huidige ga opgebruiken...maar telkens weer laat ik me verleiden. Can't resist.

Zolang die vergelijking enkel met boeken en parfum opgaat... is het wel okee :D

:what: Verklaar je nader, Fara! :wink:

OT: Ik vind het soms wel leuk te variëren - maar heb nu ook niet bepaald een "link" tussen parfum en de gelegenheid

Oh! Toch wel?
Allez..Je gaat toch die Azarro Chromo niet aandoen op een warme zomerdag? En die Calvin Klein One niet naar pakweg een avond in de opera? Dat doe je omgekeerd toch? :P

Spoiler! :
Het feit dat ik bijna allemaal weet hoe die ruiken, verontrust me wel een beetje. :lol: :homo:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor Faramir » 29 jul 2016 10:36
JFK schreef:
Faramir schreef:Zolang die vergelijking enkel met boeken en parfum opgaat... is het wel okee :D

Bijvoorbeeld met eten. Je moet altijd eerst flink je bord leeg eten voordat je aan dessert begint.
Spoiler! :
Wat dacht jij dan? :-?

JFK schreef:

Oh! Toch wel?
Allez..Je gaat toch die Azarro Chromo niet aandoen op een warme zomerdag? En die Calvin Klein One niet naar pakweg een avond in de opera? Dat doe je omgekeerd toch? :P

Chromo = Chrome voor homo? :smile:
Maar, eh, nee. Meestal let ik erop dat ik niet dezelfde parfum neem als mijne vent. Is dat al niet moeilijk genoeg? En verder is het meer een kwestie van welke geur me op dat moment het meest 'aanstaat' (lees: totaal impulsief) - niet zozeer welke gelegenheid...
Faramir
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor JFK » 01 aug 2016 08:48
Faramir schreef:
JFK schreef:
Faramir schreef:Zolang die vergelijking enkel met boeken en parfum opgaat... is het wel okee :D

Bijvoorbeeld met eten. Je moet altijd eerst flink je bord leeg eten voordat je aan dessert begint.
Spoiler! :
Wat dacht jij dan? :-?

Ben nog altijd niet mee...
maar soit. :groovy:

Chromo = Chrome voor homo? :smile:
Maar, eh, nee. meestal let ik erop dat ik niet dezelfde parfum neem als mijne vent. Is dat al niet moeilijk genoeg? En verder is het meer een kwestie van welke geur me op dat moment het meest 'aanstaat' (lees: totaal impulsief) - niet zozeer welke gelegenheid...

OH GOD NO!
Alstublieft..Doe dat nooit hé. :P Dat is gelijk hetzelfde als van die(hetero)koppels die dezelfde (regen)jas kopen. :cry: :-? :kots:

Mja. Ieder zijn ding en keuze hé. :woot: Mijn aandacht voor parfum is gewoon iets hoger dan die van een gemiddelde mens. :ibi:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor TheQuibbler » 01 aug 2016 11:33
JFK schreef:Alstublieft..Doe dat nooit hé. :P Dat is gelijk hetzelfde als van die(hetero)koppels die dezelfde (regen)jas kopen. :cry: :-? :kots:

Mja. Ieder zijn ding en keuze hé. :woot: Mijn aandacht voor parfum is gewoon iets hoger dan die van een gemiddelde mens. :ibi:

Mijn ma en stiefpa hebben van die mooi matchende blauwe Michelin regenfrakken :whistle: Inclusief muts :lol:
Ze zijn er trots op.
TheQuibbler
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 22

Berichtdoor JFK » 02 aug 2016 08:44
TheQuibbler schreef:
JFK schreef:Alstublieft..Doe dat nooit hé. :P Dat is gelijk hetzelfde als van die(hetero)koppels die dezelfde (regen)jas kopen. :cry: :-? :kots:

Mijn ma en stiefpa hebben van die mooi matchende blauwe Michelin regenfrakken :whistle: Inclusief muts :lol:
Ze zijn er trots op.

GOODBYE CRUEL WORLD !
:goodbyecruelworld:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor Technetium » 02 aug 2016 08:59
Ik ga volgende keer eens JFK zijn lijstje meenemen naar de winkel denk ik.

Want niets zo vervelend als een parfumerie waar je op goed geluk geuren moet aanduiden om te testen, waarbij de dame achter de toog al bij de derde geur met haar ogen begint te rollen van 'ga je nu eindelijk eens beslissen, kerel'. Brrr. Dan ga ik nog liever naar die fietsenmaker waar tien gevaarlijk uitziende bears rondom een uiteengehaalde motorfiets staan grijnzen.

On topic: ik gebruik momenteel Trussardi Black Extreme en Prada Luna Rossa, maar ik heb geen favoriet. Liefst een frisse geur met wat citrustoetsen of zo :P
Lawstudent schreef:Technetium en lief, nog geen mooier koppeltje gevonden dan jullie!
Technetium
Regular user
Regular user

Berichtdoor JFK » 02 aug 2016 09:13
Technetium schreef:Ik ga volgende keer eens JFK zijn lijstje meenemen naar de winkel denk ik.

Want niets zo vervelend als een parfumerie waar je op goed geluk geuren moet aanduiden om te testen, waarbij de dame achter de toog al bij de derde geur met haar ogen begint te rollen van 'ga je nu eindelijk eens beslissen, kerel'. Brrr. Dan ga ik nog liever naar die fietsenmaker waar tien gevaarlijk uitziende bears rondom een uiteengehaalde motorfiets staan grijnzen.

On topic: ik gebruik momenteel Trussardi Black Extreme en Prada Luna Rossa, maar ik heb geen favoriet. Liefst een frisse geur met wat citrustoetsen of zo :P

haha. Wel... Eerst zou ik zeggen 'NIET DOEN' . Want parfum is zo persoonlijk. Het is niet omdat de ene het graag ruikt dat jij dat ook doet Parfum mengt zich ook met je lichaamsgeur waardoor je vaak een hele andere uitkomst hebt...

Maar als ik hier nu lees dat je pro -citrustoetsen bent, dan zit je wel goed met mijn lijstje. Want ik dat heb dat ook graag. :groovy: Veel mannen eigenlijk, de meeste mannenparfums zijn met citrustoetsen.

Niets is inderdaad zo vervelend als een weing enthousiaste chichi-verkoopster in een parfumerie ... Daarom ga ik graag naar de Inno..Omdat je daar zelf je parfums kan testen zonder last te hebben van verkopers. Probeer dan wel af ten toe eens een pauze te nemen want na een tijdje ruik je alles niet meer. Je kan hoogstens maar een paar parfums na elkaar ruiken.Daarom vind ik de Inno Louizalaan zo zalig. Daar staan potjes met koffiebone om tussendoor aan te ruiken, zodat je neus kan wennen aan nieuwe geuren. Dat zouden ze overal moeten doen.

Als je de volgende keer naar een parfumerie gaat, zeg dan welke parfums je nu graag hebt. Iemand die zijn vak kent zal je wel goed op weg kunnen helpen door daarop te bouwen.
Let dan wel op voor de traditionele verkoopstruc'en. Natuurlijk gaan ze je een splinternieuw parfum willen aanraden (verkoopscijfers weet je wel). Terwijl het vaak beter is om gewoon een 'klassieker' te nemen. Veel parfums gaan al lang mee. Maar de meeste zijn gewoon mode-verschijnselen die dienen om snel en gemakkelijk veel inkomsten te genereren voor een bedrijf. Dat zijn dan ook parfums die na een paar of twee uit de winkel zijn.
Daarom blijft mijn vuistregel..koop van merken die echt een parfumtraditie hebben. Huizen als Hermès, Chanel en Dior hebben echt nog een in-house parfumexpert/maker. Daar zit veel meer expertise achter dan een random modemerk'je die ergens extern een geurtje laat ontwikkelen en er zijn naam opkleeft.

Technetium schreef:. Brrr. Dan ga ik nog liever naar die fietsenmaker waar tien gevaarlijk uitziende bears rondom een uiteengehaalde motorfiets staan grijnzen.

En wat is er daar mis mee?
:whistle: :ibi: :groovy:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor nemesis » 02 aug 2016 20:37
JFK schreef:
TheQuibbler schreef:

Ze zijn er trots op.

GOODBYE CRUEL WORLD !
:goodbyecruelworld:

Okko! Okkemannetje!

OT: La nuit de l'homme van YSL en Dior Homme voor doorheen het jaar, L'Eau d'Issey voor de zomermaanden en recentelijk ook maar de rode Ralph Lauren voor lekker cheap, kwistig gebruik :mrgreen:
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.
nemesis
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 25

Berichtdoor a pianist » 15 aug 2016 01:39
Mijn zus en mama kwamen vandaag thuis van Maastricht en ze hadden zowaar een cadeautje bij voor mij: jawel, een flesje parfum :groovy: 'Gucci Guilty'.
Ik zal maar vertrouwen op hun goede smaak zeker :)
Het vreemde is wel dat ik het zelf nooit ruik als ik parfum op heb...
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -
a pianist
Regular user
Regular user

Leeftijd: 20

Berichtdoor Thor » 03 dec 2016 22:07
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

19 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Lifestyle