Kampideeën?

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
9 berichten • Pagina 1 van 1

Kampideeën?

Berichtdoor Robbe » 12 maart 2016 00:49
Beste medeforummers!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een zot kampidee/spel voor de leeftijd van 12a 14 jarigen.
Mijn voorkeur gaat uit naar een spel dat over de hele week kan worden gespeeld, en wat hen allert houdt. Iets spannend en mysterieus...
Om te schetsen waarnaar ik op zoek ben, dit is wat vorig jaar het kampspel was:

Je gelooft het of je gelooft het niet, maar het kampspel was een volledige recreatie van 'Wie is de mol?'. Ik volgde het programma al lange tijd op Nederland 1 en haalde daaruit inspiratie om een molspel te organiseren gedurende de kampweek. Per dag werden 2 a 3 opdrachten gespeeld om geld te verdienen voor de groepspot en voor het kamp was een lid gecontacteerd die op de hoogte was van alle opdrachten en hoe zij kon sabboteren. Het spel bevatte zelfs een software op de computer waarop zij de test konden invullen en een eliminatiesoftware om de slechtste kandidaat te bepalen. Het bevatte zelfs zelfgemaakte jokers (in de belgische serie 'pasvragen') en vrijstellingen. Uiteindelijk was het verdiende geld gedeeld door 100 het aantal gram dat de winnaar kreeg in snoepen.

Mijn leden gingen hier enorm in op. (Soms ietsje teveel, want ik heb het spel een dag eerder afgerond omdat niemand nog kon slapen).
Ze praten nu nog steeds na over dat molspel en willen het eigenlijk heel erg graag opnieuw doen.

Toch ben ik van het principe om elk jaar met iets nieuws te komen... Het wordt natuurlijk steeds moeilijker om met iets af te komen wat het vorige overtreft. Daarom hoop ik misschien inspiratie te putten uit de forumgeesten hier aanwezig?

Heb je een tof spelidee, post het dan hieronder :D :bid:
Andere toffe ideetjes die op kamp kunnen gedaan worden, zijn ook altijd welkom uiteraard ^^
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?
Robbe
Meest gemiste forummer 2016

Leeftijd: 20
Geslacht: Man

Re: Kampideeën?

Berichtdoor wingin » 13 maart 2016 00:23
Wat wij eens op een schoolreis gedaan hebben:

Iedereen kreeg een papiertje met daarop de naam van een deelnemer of begeleider van de schoolreis (de reis duurde trouwens een week). Op dat briefje stond dan ook een (grappige) zin. Het was dan de bedoeling dat je de persoon op het kaartje die zin laat zeggen. Als je je hebt laten vangen, ben je af en moet je jouw kaartje aan de persoon geven die jou de zin heeft doen zeggen. De personen die op het eind van de week nog niet af waren, kregen een prijs, de anderen een kleinere troostprijs.

Het leuke eraan waren de complotten. Je sprak soms met twintig man een heel plan af om die ene persoon een zin te laten zeggen.
wingin
Regular user
Regular user

Berichtdoor redwings » 13 maart 2016 09:45
Doen wij ieder jaar met de leiding, maar kan soms wel nog moeilijk zijn bij kinderen hebben we ondervonden :)

Iets wat ze ook altijd leuk vinden bij ons is dat ze elk een opdracht krijgen (vb: loop de hele dag met een kam rond, bind schoenveters aan elkaar, teken op zoveel mogelijk gezichten, geef veel complimentjes aan de leiding) en op het einde van het kamp moeten ze raden wie welke opdracht moest doen. Vooral de hilariteit als 's morgens weer eens alle schoenen aan elkaar gebonden waren en er enkele met een snor opstaan was leuk :)

Zorgen voor een ei is ook wel leuk als rode draad. Wij kregen elk een ei en de bedoeling was als laatste je ei nog te hebben. Anderen mochten je ei 'dooddoen', maar enkel als niemand anders het zag. Dat resulteerde echt in de gekste beschermingen voor het ei en het bijna behandelen als je kind ;)
-Babbelaar van het jaar 2015-
redwings
Knapste vrouwelijke forummer 2016

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor TylerXD » 13 maart 2016 20:13
Op kamp hebben we ooit een spel als rode draad gespeeld, dat "Gotcha" heette. Iemand kreeg soort van schaamtelijle hoed op en tegen die persoon mocht je geen "ja" zeggen, anders kreeg je zelf de hoed. Diegene die op het einde van het kamp de hoed had, was verloren.
En we hebben ook eens het vissenspel gedaan. Iedereen kreeg een gelijk aantal plastieke vissen en kwallen. Je moet deze in een bakje water verstoppen op het terrein. Je moest zoveel mogelijk vissen van andere stelen en de kwallen van jezelf kwijtspelen door ze in een ander bakje te leggen. Elke dag werd er een score bijgehouden en kreeg iedereen weer hetzelfde aantal. Vissen leverden pluspunten op, kwallen minpunten.
Vorig jaar moesten we ook zolang mogelijk voor een ei zorgen, zoals hierboven eens werd vermeld.
Men vangt meer vliegen met een lepel stroop dan met een vat azijn.
TylerXD
Senior user
Senior user

Leeftijd: 19

Berichtdoor malu » 14 maart 2016 18:14
Een aantal jaar geleden staken wij een cluedo in elkaar. Het spel startte met situatieschets. Tijdens het kamp werden er aanwijzingen opgehangen en konden er via opdrachten extra tips verzameld worden.
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.
malu
Regular user
Regular user

Leeftijd: 28

Berichtdoor Springbal » 27 apr 2016 15:18
Of ook een idee is bijvoorbeeld twee spelen combineren. Met 12 en 14 jarigen lukt dat misschien wel. Misschien een cluedo en bosstratego combineren . Een smokkelspel met echte capsulles (met suiker gevuld) combineren met enkele kleinere spelen. Het ontrafelen van een geheime plattegrond of zo.

Wij hadden ooit een gotcha met eieren, je moest er voor zorgen dat je ei de week overleefde. Je moest het een naam geven, een gezichtje geven en al. En elke moni kreeg een papiertje met de naam van de andere moni wiens ei hij moest vermoorden. Midazolammeke heeft de week overleefd :)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor lovinit » 06 mei 2016 13:40
Op italiëreis met school was er een gotcha-spel. Iedereen moest een knuffel meepakken en die moest altijd zichtbaar zijn (vb een sleutelhanger aan je rugzak ofzo). Iedereen kreeg een papiertje met daarop een naam en een manier van vermoorden. Je moest dan proberen de knuffel van je slachtoffer te pakken te krijgen en die dan vermoorden, dan zette je een foto van de crime scene in een speciale facebookgroep en jij kreeg dan het papiertje met de opdracht van jouw slachtoffer! diegene die het meeste knuffels had vermoord was de winnaar :kroon2:
je moest wel een knuffel meepakken die je niet meer nodig had en kapot mocht gaan, want sommigen werden doorgespoeld in het toilet of begraven of in stukken geknipt ;)
Life is a journey :hmm:
lovinit
New user
New user

Leeftijd: 19

Berichtdoor Logic3S » 08 mei 2016 21:34
Ook wij hebben dit jaar tijdens een soort van "teambuildingsweekend" een vorm van zelfuitgewerkte Gotcha gespeeld. En aangezien we een bende elektronica-ict-studenten waren kreeg ons spel de originele naam gICTcha mee :p .

Het spel zat als volgt in elkaar: elke labogroep (+/- 10 studenten) was 1 groep. Elke groep had ook 1 kapitein. Vervolgens kreeg iedereen een missie. Een voorbeeld is "Verzamel beide kousen van persoon X en schotel ze hem voor aaneengeknoopt". De bedoeling was dat je dan een bepaald persoon zou uitkiezen en daarop je missie "toepassen" zonder dat hij/zij het door heeft. Wanneer je slaagt in je missie kon je dan "gICTcha" roepen en was persoon X uitgeschakeld. Jij kreeg dan 10 punten bij. Kon je de kapitein uitschakelen, kreeg je een bonus van 20 punten. Ook de docenten speelden gretig mee, en zij waren soms ook bonuspunten waard. Na het uitschakelen van persoon X was persoon X gediskwalificeerd, en kreeg de "dader" een nieuwe opdracht toegekend. De groep met de meeste punten was toen gewonnen.

Bij ons werd alles dan centraal geregeld met een zelfontwikkelde app die de opdrachten uitdeelde, een overzicht van alle teams en players gaf, etc. maar dat kan je uiteraard ook wel anders oplossen ;)

Als je dus effectief iets zoekt voor op kamp lijkt gotcha, of ook een eigen variant hierop mij wel een leuk iets om eens mee te experimenteren :)
Ik moet iedereen teleurstellen: holebi-zijn is een doodnormale, saaie, biologische en chemische realiteit. Ik leef er elke dag mee, en ik kan niet zeggen dat ik er speciaal last van heb. - Tom De Cock (MNM)
Logic3S
New user
New user

Leeftijd: 21

Berichtdoor -Matteo- » 12 mei 2016 18:10
lovinit schreef:Op italiëreis met school was er een gotcha-spel. Iedereen moest een knuffel meepakken en die moest altijd zichtbaar zijn (vb een sleutelhanger aan je rugzak ofzo). Iedereen kreeg een papiertje met daarop een naam en een manier van vermoorden. Je moest dan proberen de knuffel van je slachtoffer te pakken te krijgen en die dan vermoorden, dan zette je een foto van de crime scene in een speciale facebookgroep en jij kreeg dan het papiertje met de opdracht van jouw slachtoffer! diegene die het meeste knuffels had vermoord was de winnaar :kroon2:
je moest wel een knuffel meepakken die je niet meer nodig had en kapot mocht gaan, want sommigen werden doorgespoeld in het toilet of begraven of in stukken geknipt ;)

:wtf: Wow!
-Matteo-

9 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Lifestyle