Anime/Manga/Cosplay

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
43 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Re: Anime/Manga/Cosplay

Berichtdoor Hombie » 31 mei 2017 20:46
Darkcrow schreef:hier ben ik het volledig mee eens. Ik merk wel dat je niks zegt over bara manga, wel de goeie bara manga kan je met jouw vingers tellen. De laatste tijd zijn er maar weinig goede yaoi manga die uitkomen. Op het moment is de enige yaoi manga waar ik echt naar uitkijk Jackass! van Scarlet Beriko. Deze wordt in het Engels uitgebracht in oktober dit jaar. Ik heb de scanlatie al wel gelezen, maar die was zo goed dat ik deze gewoon moest hebben.

Ik heb wel gemerkt dat er tegenwoordig een probleem is met manga. Het aantal goede manga's is serieus geminderd de laatste vijf jaar. En van de beperkte hoeveelheid goede manga's zijn de meeste light novel adapties.
Ik heb het niet alleen persoonlijk gemerkt, maar je merkt het ook aan de ratingsites er zijn amper series die boven de 8 op 10 scoren in de laatste drie a vijf jaar.

Minder bara gelezen omdat veel bara dan wel weer voor heel buff en harige dudes gaat wat minder m'n ding is, hoewel er ook grensgevallen zijn natuurlijk.

En ratingsites heb ik nooit echt in de gaten gehouden tbh, maar het is wel al even geleden dat ik me nog serieus in een manga verdiept heb (wat me eraan doet denken, mss Tokyo Ghoul:re is terug oppikken online. Chance dat er scanslations zijn, ook gewoon voor alle onbekende reeksen die anders nooit vertaald zouden worden :p

Een van mijn persoonlijke favorieten (hoewel ik nog altijd niet kan benoemen wat ik er goed aan vind en het artwork echt wel beter kon hier en daar) qua BL is 'Faraway' van Hinode Heim. Redelijk fluffy en slice of life maar iets aan het hoofdpersonage (en mss zn omstandigheden) vond ik echt herkenbaar aanvoelen. En qua echt subtiele BL (/yakuza manga) gaat er nog altijd niks boven 'Wild Adapter' van Kazuya Minekura voor mij :p
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor Darkcrow » 01 jun 2017 12:15
Hombie schreef:
Minder bara gelezen omdat veel bara dan wel weer voor heel buff en harige dudes gaat wat minder m'n ding is, hoewel er ook grensgevallen zijn natuurlijk.

En ratingsites heb ik nooit echt in de gaten gehouden tbh, maar het is wel al even geleden dat ik me nog serieus in een manga verdiept heb (wat me eraan doet denken, mss Tokyo Ghoul:re is terug oppikken online. Chance dat er scanslations zijn, ook gewoon voor alle onbekende reeksen die anders nooit vertaald zouden worden :p

Een van mijn persoonlijke favorieten (hoewel ik nog altijd niet kan benoemen wat ik er goed aan vind en het artwork echt wel beter kon hier en daar) qua BL is 'Faraway' van Hinode Heim. Redelijk fluffy en slice of life maar iets aan het hoofdpersonage (en mss zn omstandigheden) vond ik echt herkenbaar aanvoelen. En qua echt subtiele BL (/yakuza manga) gaat er nog altijd niks boven 'Wild Adapter' van Kazuya Minekura voor mij :p

Over bara heb je wel gelijk, ik ben ook minder voor de harige types. Dat is de reden dat ik niet hou van TAGAME Gengoroh werk. Maar het werk van MATSU Takeshi en Mentaiko (met uitzondering van shota-ish, daar ben ik niet voor). Heb je bijvoorbeeld al Ookami Shounen to Hamu no Hito (The Boy Who Cried Wolf) van Mentaiko gelezen, dit is de beste bara die ik ooit gelezen heb. En je hoeft je geen zorgen te maken, er zijn geen harige mannen in het.

'Faraway' van Hinode Heim heb ik ook gelezen, maar ik heb het slechts een 8,5 op 10 gegeven. Ik kan het me niet herinneren waarom, het is te lang geleden dat ik hem gelezen heb.
Wild Adapter is inderdaad goed, maar omdat ik van de serie een beetje gefrustreerd geraakte (ik had de eerste drie volumes, maar ik kon de rest niet meer vinden.)Ik heb hem uiteindelijk moeten droppen. Ik weet trouwens niet wat er met die serie gebeurd is.

Het valt wel op dat je het hebt over oudere manga series, zijn er ook recente series die graag leest?
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30

Berichtdoor Hombie » 01 jun 2017 16:16
Darkcrow schreef:Over bara heb je wel gelijk, ik ben ook minder voor de harige types. Dat is de reden dat ik niet hou van TAGAME Gengoroh werk. Maar het werk van MATSU Takeshi en Mentaiko (met uitzondering van shota-ish, daar ben ik niet voor). Heb je bijvoorbeeld al Ookami Shounen to Hamu no Hito (The Boy Who Cried Wolf) van Mentaiko gelezen, dit is de beste bara die ik ooit gelezen heb. En je hoeft je geen zorgen te maken, er zijn geen harige mannen in het.

'Faraway' van Hinode Heim heb ik ook gelezen, maar ik heb het slechts een 8,5 op 10 gegeven. Ik kan het me niet herinneren waarom, het is te lang geleden dat ik hem gelezen heb.
Wild Adapter is inderdaad goed, maar omdat ik van de serie een beetje gefrustreerd geraakte (ik had de eerste drie volumes, maar ik kon de rest niet meer vinden.)Ik heb hem uiteindelijk moeten droppen. Ik weet trouwens niet wat er met die serie gebeurd is.

Het valt wel op dat je het hebt over oudere manga series, zijn er ook recente series die graag leest?

Euh, recentste die ik gelezen heb zijn wss Harukaze no Etranger en Umibo no Etranger van Kii Kanna, en al iets minder recent het werk van Est Em, maar ik ben geen grote fan van wachten op chapters en zoek ook gewoon nooit op recentheid als ik es iets nieuw zoek ofzo :p En tegenwoordig lees ik ook meer webcomics dan manga tbh.

Van Mentaiko heb ik wel nog wat gelezen, zal The Boy Who Cried Wolf es opzoeken dan (en shota kinda gives me the creeps). Wild Adapter is technisch gezien nog altijd op hiatus wegens de gezondheid van de artiest enzo ofzo. Meen me wel niet te herinneren dat Mentaiko al te veel inzet op een serieus verhaal ofzo tho xD
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

43 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Keer terug naar Lifestyle