Anime/Manga/Cosplay

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
43 berichten • Pagina 2 van 31, 2, 3

Re: Anime/Manga/Cosplay

Berichtdoor Hombie » 02 apr 2016 02:17
Iemand die toevallig richting FACTS gaat dit weekend? Ik ga zondag, in cosplay normaal (heb zelfs m'n haard herverfd en lenzen gekocht en shit xD)
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor wingin » 02 apr 2016 23:47
Ik ben vandaag gegaan. Buiten het irritante lange wachten door de verhoogde veiligheidscontroles, was het z-a-l-i-g!

Deze herfst ga ik wel in cosplay. Na 3 edities gedaan te hebben wordt het tijd.
wingin
Regular user
Regular user

Berichtdoor BiNDing » 17 jul 2016 12:06
Tijd om dit topic nog eens van onder het stof te halen:

Gintama kijken is de ideale manier gebleken om mijn treinritten naar het werk op te vullen. De randomness van de verhaallijnen (welke verhaallijnen?) is ideaal.

Ik kijk superhard uit naar het nieuwe seizoen van Ao No Exorcist. 2017 pas, maar ik tel al af (^_^)

Zitten hier trouwens ook mensen op MyAnimeList?
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25

Berichtdoor Confusion » 17 jul 2016 17:50
BiNDing schreef:Tijd om dit topic nog eens van onder het stof te halen:

Gintama kijken is de ideale manier gebleken om mijn treinritten naar het werk op te vullen. De randomness van de verhaallijnen (welke verhaallijnen?) is ideaal.

Ik kijk superhard uit naar het nieuwe seizoen van Ao No Exorcist. 2017 pas, maar ik tel al af (^_^)

Had ik nog niet van gehoord, maar daarnet heb ik het even gegoogled en het ziet er best interessant uit! Bedankt, BiNDing. Ik ken KissAnime wel, of toch van naam. Maar daar heb ik nog niet echt op rondgekeken.

Eigenlijk heb ik al een hele tijd niet meer naar anime gekeken. Ondertussen is mijn "To-Watch-List " zelfs al zo vreselijk groot geworden dat ik niet meer weet waar eerst te beginnen. AO no Exorcist staat er trouwens ook op. :)
Confusion
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Hombie » 19 jul 2016 23:47

Ik denk dat ik mss een account heb op MAL, maar heb het al een eindje niet meer echt gebruikt :p

En ik kijk btw vooral uit naar Attack on Titan seizoen 2 volgend jaar, dat wordt bere. En hopelijk de volgende episodes van de OVA van een vrij obscure manga waar ik gigantisch fan van ben (Wild Adapter).
Verder eigenlijk ook al even niet veel bekeken of herkeken
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor BiNDing » 28 aug 2016 12:09
Nieuw seizoen van The Seven Deadly Sins begint vandaag. Het zijn maar 4 afleveringen, maar ik kijk er enorm naar uit :crazy:

Heb ook mijn anime-lijst op MyAnimeList.net eens uitgekuist, van 217 anime in mijn "Plan To Watch"-lijst naar een stuk of 30. Ik ben trots op mezelf :P
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Confusion » 28 aug 2016 16:42
Yay voor BiNDing!

Mijn modus operandi voor MyAnimeList.net is om eerst een complete 'plan to watch list' op te stellen van alle series die ik al wou zien, en die vervolgens op chronologische volgorde af te werken. Voor zo goed en zo kwaad als dat kan. Momenteel ben ik bezig aan 'Black Lagoon', en vervolgens ga ik voort op 'Ghost in the Shell: Stand Alone Complex' en 'Cowboy Bebop'. Verder was ik ook van plan om één van deze dagen nog een deel bij op de lijst te zetten. Als ik dat dan allemaal uitgekeken heb zijn we op zijn minst al een half jaar verder.
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor BiNDing » 30 aug 2016 16:36
Confusion schreef:Yay voor BiNDing!

Mijn modus operandi voor MyAnimeList.net is om eerst een complete 'plan to watch list' op te stellen van alle series die ik al wou zien, en die vervolgens op chronologische volgorde af te werken. Voor zo goed en zo kwaad als dat kan. Momenteel ben ik bezig aan 'Black Lagoon', en vervolgens ga ik voort op 'Ghost in the Shell: Stand Alone Complex' en 'Cowboy Bebop'. Verder was ik ook van plan om één van deze dagen nog een deel bij op de lijst te zetten. Als ik dat dan allemaal uitgekeken heb zijn we op zijn minst al een half jaar verder.

Danku, danku, danku :awkward:

Ik zou het ook graag zo doen, maar het probleem is dat ik te veel anime wil zien en dat dat daarenboven veel nieuwe reeksen bij komen (Ja, ik heb het over jullie, stomme sequels... :p ) Zo krijg ik nooit mijn PTW-lijst afgewerkt :(

Los hiervan, hoe goed zijn sommige intro- en outroliedjes van series. First Kiss van Ichiko en Life Is Like A Boat van Rie Fu. Damn son. (Respectievelijk van Zero No Tsukaima en Bleach)
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Hombie » 04 sep 2016 12:17

Black Lagoon moet ik ooit nog es deftig aan beginnen, maar GitS:SAC en Bebop zijn fantastisch :p
De animatie enzo van Bebop alleen al zijn om vingers van af te likken soms, en SAC is heerlijk gevuld met symboliek en filosofische concepten enzo, naast de awesome actie. Heb je de films van Ghost in the Shell al gezien?
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Confusion » 04 sep 2016 23:01
Hombie schreef:

Black Lagoon moet ik ooit nog es deftig aan beginnen, maar GitS:SAC en Bebop zijn fantastisch :p
De animatie enzo van Bebop alleen al zijn om vingers van af te likken soms, en SAC is heerlijk gevuld met symboliek en filosofische concepten enzo, naast de awesome actie. Heb je de films van Ghost in the Shell al gezien?

Ik kan geen fatsoenlijk gerendeerde versie vinden! :cry2: En die film word beschouwd als één van de beste animefilms die ooit gemaakt is. Het is een gecertificeerd kunstwerk. Voor minder dan HD ga ik hem niet zien, zenne. Dan komt'em gewoon niet tot zijn recht.

En Black Lagoon is gewoon zalig, maar als ge iets van vuurwapens kent moet je uw suspence of disbelief wel wat kunnen oprekken. :wink:
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Hombie » 05 sep 2016 04:03
Confusion schreef:
Ik kan geen fatsoenlijk gerendeerde versie vinden! :cry2: En die film word beschouwd als één van de beste animefilms die ooit gemaakt is. Het is een gecertificeerd kunstwerk. Voor minder dan HD ga ik hem niet zien, zenne. Dan komt'em gewoon niet tot zijn recht.

En Black Lagoon is gewoon zalig, maar als ge iets van vuurwapens kent moet je uw suspence of disbelief wel wat kunnen oprekken. :wink:

Fair enough ivbm GitS. Afhankelijk van waar je woont kan hij wel nog op dvd te vinden zijn in de bib, hier in brugge ligt de eerste alleszinds ^^
En ajje, ik kan me soms best nog ergeren aan het hollywoodiaans wapengebruik in dingen (ook cool aan GitS, best vrij accuraat op veel vlakken), maar van wat ik weet heeft Black Lagoon ook vrij veel (donkere) humor, dus dat maakt de suspension of disbelief dan weer wat makkelijker als het niet te serieus is :p
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Confusion » 05 sep 2016 17:38
Hombie schreef:
Confusion schreef:

Fair enough ivbm GitS. Afhankelijk van waar je woont kan hij wel nog op dvd te vinden zijn in de bib, hier in brugge ligt de eerste alleszinds ^^
En ajje, ik kan me soms best nog ergeren aan het hollywoodiaans wapengebruik in dingen (ook cool aan GitS, best vrij accuraat op veel vlakken), maar van wat ik weet heeft Black Lagoon ook vrij veel (donkere) humor, dus dat maakt de suspension of disbelief dan weer wat makkelijker als het niet te serieus is :p

Het plot op zich gaat soms echt zo over de top dat je het gewoon niet meer serieus kunt nemen. Eigenlijk wisten die makers goed genoeg waar ze precies mee bezig waren, dat word je eraan gewaar.

En ik woon praktisch te Boeregat, Middle-of-nowhere-town. Dan weet je het wel. Maar misschien kan ik eens kijken of ik de DVD naar onze plaatselijke Bib kan laten overkomen vanuit een andere bibliotheek. Tegenwoordig kan dat blijkbaar. :hmm:
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Darkcrow » 18 sep 2016 14:01

Ik zit ook op MyAnimeList ( https://myanimelist.net/profile/darkbirt )
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog eens dringend moet updaten. Ik gebruik eigenlijk voornamelijk Mangaupdates ( https://www.mangaupdates.com ) voor mijn manga bij te houden en Anidb ( http://anidb.net/ )voor mijn anime bij te houden. Deze twee sites geven meer informatie omtrent de betrokken manga en anime, dat is de reden dat ik deze gebruik. Ik moet er wel bij zeggen dat ze ook de uitgaven van de scanlation groups en de uitgave van fansubs op anidb bijhouden.

Ik heb voor GitS even gekeken bij mijn verkoper van manga, ze hebben GitS Stand Alone Complex nog in stock. De gewone GitS heb ik enkel gevonden als torrent in full HD, niet bepaald legaal dus. :evil:

Gisteren heb ik de manga My Hero Academy gelezen tot het laatste hoofdstuk dat uit is, een goeie manga maar wel niet een van mijn favorieten. Ik heb ook Tiger x Crane gelezen een manhua met een sterke verhaallijn. Wat ik eigenlijk een echt meesterwerk vind was Vinland Saga die ik in de week gelezen heb. Deze is pas sterk, hoewel het een gebrek heeft aan populariteit door dat het een seinen is.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de laatste tijd meer manga lees dan dat ik anime kijk.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30

Berichtdoor BiNDing » 28 feb 2017 17:32
Ik ga dit weer eens van onder het stof halen: Yuri!!! On Ice is de meest verrassende anime die ik begon dit jaar. De muziek is erg goed, topic is verrassend vernieuwend (figuurschaatsen, whut?) en weet me wel te boeien. De moeite waard!
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Hombie » 01 maart 2017 19:23
BiNDing schreef:Ik ga dit weer eens van onder het stof halen: Yuri!!! On Ice is de meest verrassende anime die ik begon dit jaar. De muziek is erg goed, topic is verrassend vernieuwend (figuurschaatsen, whut?) en weet me wel te boeien. De moeite waard!

Ik ben al efkes aan't zeggen dat ik eraan ga beginnen want het ziet er best goed uit, maar het is er nog altijd niet van gekomen. Maar bij deze, ooit begin ik eraan xD

(en nu ik eraan denk, ik moet Free! Eternal Summer/seizoen 2 ook nog altijd uitkijken.... Sooo much to watch)
Hombie
Senior user
Senior user

Berichtdoor Nyandere » 01 mei 2017 23:35
Liefhebber hier.
Heb wel een paar 100 series gekeken denk ik, ik houd het wel bij maar er staat geen aantal bij mijn lijst. (die is overigens hier te vinden http://www.maiotaku.com/p/vanessa86/anime)
Zoals je kan zien vooral fantasy en voor de rest wat random dingen door elkaar.
Don't mess with the Ness
Nyandere
New user
New user

Leeftijd: 31

Berichtdoor Darkcrow » 30 mei 2017 17:30
Ik heb gemerkt dat de meesten het over anime hebben, zijn er ook holebi's die manga's lezen en/of verzamelen?
Ik lees graag manga, tegenwoordig lees ik van die manga's die het over een hergeboorte of getransporteerd in een fantasiewereld hebben. Deze zijn de laatste drie tot vijf jaar zeer populair. Hoewel de meeste een adaptatie zijn van een light novel, ben ik fan van dit genre om een paar voorbeelden te noemen:
- Tensei Shitara Slime Datta Ken (That Time I Got Reincarnated as a Slime)
- Mushoku Tensei - Isekai Ittara Honki Dasu ( Mushoku Tensei Jobless Reincarnation )
- Re:Monster
- The New Gate
- Tate no Yuusha no Nariagari (The Rising of the Shield Hero)
- Tsuki ga Michibiku Isekai Douchuu ( Moon-led Journey Across Another World )
- Dungeon Seeker
- Tondemo Skill de Isekai Hourou Meshi
- Konjiki no Moji Tsukai - Yuusha Yonin ni Makikomareta Unique Cheat

Zijn er hier nog holebi's die manga's verzamelen of op zijn minst lezen?
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Hombie » 30 mei 2017 18:34
Darkcrow schreef:Zijn er hier nog holebi's die manga's verzamelen of op zijn minst lezen?

Ben altijd meer een manga-lezer geweest dan anime kijker, mits enkele uitzonderingen. Geen fillers, minder censuur en vooral reeksen die te klein en niet commercieel zijn om ooit een anime te krijgen. Zeker boys love/yaoi/shonen-ai gedoe of de occasionele doujin (want er zit goede shit tussen. 98% is dikke bagger maar er zit verdomme goede shit tussen :p )
Hombie
Senior user
Senior user

Re: Anime/Manga/Cosplayay

Berichtdoor Confusion » 31 mei 2017 12:37
Zoals jullie ondertussen wel zullen weten ben ik een echte animatie-buff. Maar bij sommige populaire anime ben ik uiteindelijk toch overgestapt op de manga. Wat de kwaliteit van de animatie betreft mis ik vaak toch niets bijzonders, en dan hoef ik mijn tijd ook niet te verdoen met die vele filler-episodes die het verhaal alleen maar inconsistent maken. Ik heb ook gemerkt dat het plot van de manga op andere belangrijke punten zelfs radicaal anders [lees: beter] kan zijn dan in de anime!

Enkele die ik gelezen heb zijn; Kuroshitsuji/Black Butler, Highschool of the Dead, One Piece pre-timeskip, en Naruto. Don't judge me voor die laatste, toen was ik nog maar veertien! :oops:
Confusion
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Darkcrow » 31 mei 2017 14:28
Hombie schreef:
Darkcrow schreef:Zijn er hier nog holebi's die manga's verzamelen of op zijn minst lezen?

Ben altijd meer een manga-lezer geweest dan anime kijker, mits enkele uitzonderingen. Geen fillers, minder censuur en vooral reeksen die te klein en niet commercieel zijn om ooit een anime te krijgen. Zeker boys love/yaoi/shonen-ai gedoe of de occasionele doujin (want er zit goede shit tussen. 98% is dikke bagger maar er zit verdomme goede shit tussen :p )

hier ben ik het volledig mee eens. Ik merk wel dat je niks zegt over bara manga, wel de goeie bara manga kan je met jouw vingers tellen. De laatste tijd zijn er maar weinig goede yaoi manga die uitkomen. Op het moment is de enige yaoi manga waar ik echt naar uitkijk Jackass! van Scarlet Beriko. Deze wordt in het Engels uitgebracht in oktober dit jaar. Ik heb de scanlatie al wel gelezen, maar die was zo goed dat ik deze gewoon moest hebben.

Ik heb wel gemerkt dat er tegenwoordig een probleem is met manga. Het aantal goede manga's is serieus geminderd de laatste vijf jaar. En van de beperkte hoeveelheid goede manga's zijn de meeste light novel adapties.
Ik heb het niet alleen persoonlijk gemerkt, maar je merkt het ook aan de ratingsites er zijn amper series die boven de 8 op 10 scoren in de laatste drie a vijf jaar.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

43 berichten • Pagina 2 van 31, 2, 3

Keer terug naar Lifestyle