Favoriete restaurant

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
Plaats reactie
Stannekes1995
New user
New user
Geslacht: Man

Favoriete restaurant

Bericht door Stannekes1995 » 09 sep 2015 20:33

Welke restaurant/tavernes/eethuizen zijn aan te raden?

Mijn favorieten:
Het Land in Berlaar
De Slappe Uier in Nijlen
Yam Thai in Antwerpen
Je leeft maar één keer dus geniet van het leven!!!

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: Favoriete restaurant

Bericht door JFK » 11 sep 2015 09:02

Ik blijf Volta in Gent nog altijd een topper vinden.

En in Parijs blijf ik maar terugkeren naar Les Petites Écuries, (40 Rue des Petites Écuries, 10e)
Ik kan er eeuwen op het terras blijven zitten. :love:
Spoiler! :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fluctuat nec mergitur

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 27 sep 2015 23:55

Hmmm; restaurants zijn misschien een beetje buiten budget. Maar ik ga supergraag uit eten, maar de meeste hieronder zijn meer "bistronomisch" van aard.

-Da Kao II: supercheap en lekker Vietnamees, in de Arteveldestraat in Brussel.
- 9 & Voisins; alsook in Brussel op de hoek van de Arteveldestraat.
- Bonsoir Clara, in de Dansaertstraat (ook Brussel). Tikkeltje chiquer.
- Café Novo, met een superzaligterras aan de achterkant in de zomer (Oud Korenhuisplein, Brussel).
- Bar Bik, aan de Arduinkaai (Brussel)

- De ambtenarenresto boven de Albertina. Want uw eten smaakt veel beter met een prachtig uitzicht.
- De VUB resto. Omdat die echt zotte dingen durven doen en het voor een grootkeuken heel treffelijk smaakt! (zoals everzwijnenragout; wormen en insectenburgers; altijd goed veel creatieve vegetarische keuzes)
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 11 okt 2015 12:49

Cosmo in Boechout. Een iets sjieker restaurant waar je rustig kantafelen. Niet te veel drukte. De tafels zijn er absoluut niet op elkaar geplakt; in tegendeel. Een aangename sfeer. En het is gelegen in het rustige, doch levendige centrum van Boechout, op een mooie locatie. In de zomer kan je er op het mooie dakterras zitten.

Ook de Pastoor Van Vremde is een zeer mooi restaurant. Ietsje sjieker maar niet onbetaalbaar. Zeer ruime en mooie tuin met tuinterras. Een aangename huiselijke sfeer.
Come quickly, I'm tasting stars!

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 11 okt 2015 22:52

Gent:
De drie biggetjes in de zeugsteeg. Prijs - kwaliteit dik in orde, voor een avond tafelen in een mooi kader ( als je in het oude gedeelte zit).

Het Pakhuis in de schuurkenstraat, acher de Tijuana, zeer goed adres voor later op de avond toch nog een goed bord te eten, naar de prijzige kant. Het interieur is uniek.

Steendam 66, een gezellig restaurant, waar je net iets te dicht bij je buur zit. Echte Franse keuken met nogal een vlees toets dacht ik me te herinneren, eerder prijzig maar wel goed.

Café rené in de gebroeders-van-de-veldestraat is een goede bistro voor een hap in het centrum.

Parnassus in de oude houtlei is een sociaal restaurant, de keuken is best ok en het kader verrassend. Voor de studenten, zeker doen! Sociaal verantwoord en studentikoze prijzen.

Faja lobi in de vlaanderenstraat, het enige Surinaamse restaurant dat ik ken. Unieke gerechten in een huiselijke sfeer gecombineerd met cocktails onder een grote boom met een sausje van betaalbaarheid, niet twijfelen, doen!

Ik heb geprobeerd om ook voor kleinere budgetten leuke adressen te geven.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Marlboro
Regular user
Regular user

Bericht door Marlboro » 15 okt 2015 21:28

zijn wel hamburgerrestaurents maar toch.
Clerkies in kortrijk
Pauls boutique in kortrijk (ondertussen ook al op andere locaties, tevens een uitgebreid assortiment aan vegetarische burgers)

En voor de fijnproevers met het budget zou ik zeker souvenir in ieper aanraden. die gozer staat echt op doorbreken. 75 euro voor 7 gangen
It's who I am, it's what I am. Right or wrong, I can't change that.

It’s like being able to fly.
Just like growing wings.
If it’s in your blood, you can’t get it out.
You just want more.

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 19 okt 2015 15:00

Marlboro schreef:Pauls boutique in kortrijk (ondertussen ook al op andere locaties, tevens een uitgebreid assortiment aan vegetarische burgers)
Inderdaad superlekkere burgers!
Coincidence schreef:Cosmo in Boechout. Een iets sjieker restaurant waar je rustig kantafelen. Niet te veel drukte. De tafels zijn er absoluut niet op elkaar geplakt; in tegendeel. Een aangename sfeer. En het is gelegen in het rustige, doch levendige centrum van Boechout, op een mooie locatie. In de zomer kan je er op het mooie dakterras zitten..
En de Cosmo heeft er nog een fan bij :p Lekkerste pizza's die ik al gegeten heb, vlotte bediening en heel gezellig.
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 01 nov 2015 23:54

Update: Divino in de Kartuizersstraat 56 (Brussel). Een wreed goeien Italiaan. En precies nogal veel volk "van de familie". Aanrader! ;)
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 07 nov 2015 16:23

Op reis heb ik er een neus voor om goede adressen te vinden, maar in België laat dit talent mij volledig in de steek. Betaalbaar en lekker is blijkbaar een zeldzame combinatie. Vooral buiten de grote steden vind ik het aanbod erg triestig. Vroeger ging ik heel graag uiten eten met mijn ouders, maar sinds ik zelf achter het fornuis sta, is dat fel geminderd. Ik heb vaak het gevoel dat ik het beter (en goedkoper) kan en dan is de fun er volledig af voor mij.

Dit gezegd zijnde, in Brussel vind ik Nuetnigenough en Fanny Thai best de moeite, respectievelijk zo'n typisch Brusselse brasserie met houten lambriseringen en eten uit bomma's keuken en - verrassing - een Thai. In Antwerpen ben ik vaker uit gaan eten, maar is er me weinig bijgebleven. Als ik toch een naam moet noemen, dan is het Persepolis, omdat het als Iraans restaurant eens iets anders is.

Hoewel ik van de Belgische keuken hou, kan Ik kan meer favorieten in Bologna en Boedapest opnoemen dan in heel dit land. :)

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 10 nov 2015 01:08

Allemaal in Antwerpen:

Reload (Korte Winkelstraat 11) is wel grappig. Het eten is niet spectaculair (maar echt prima), 't is vooral leuk vanwege de sfeer, zit echt alleen maar homo's daar, en de enorm uitgebreide gin-tonickaart.

Brasserie De Kleine Post op de Groenplaats 23 is een guilty pleasure van me. Ben de tel kwijt van hoe vaak ik daar de witloof uit den oven naar binnen heb gewerkt. En nu ik eraan denk heb ik er spontaan weer zin in. :')

En dan nu de echte tip, Bocca d'Oro op Vlaamse Kaai 65. Uitzonderlijk goed Italiaans restaurant, ik zou hier zonder zorgen een Italiaan mee naartoe nemen. Het eten is gewoon zoals het moet zijn, ze hebben de juiste wijnen, leuke sfeer en fijne bediening waarmee je je Italiaans en/of Engels kan oefenen want ze spreken er dus amper Nederlands.
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 10 nov 2015 08:57

Reuel schreef:Update: Divino in de Kartuizersstraat 56 (Brussel). Een wreed goeien Italiaan. En precies nogal veel volk "van de familie". Aanrader! ;)
mmmm. Ik ben daar nochtans al een paar keer geweest en niets opgemerkt. :cry:
quantum schreef:
Reload (Korte Winkelstraat 11) is wel grappig. Het eten is niet spectaculair (maar echt prima), 't is vooral leuk vanwege de sfeer, zit echt alleen maar homo's daar, en de enorm uitgebreide gin-tonickaart.
De naam alleen al. :groovy:

OT.

Dit weekend onder de indruk geweest van Jilles Beer & Burgers. (Gent Tentoonstellingslaan / Brugge Vismarkt). Zoals de naam het zegt..originele burgers (wel moeilijk denk ik om nu nog met een origineel gemaakte hamburger af te komen,gezien de hype) in foodparing met bier.
Loved it.
Fluctuat nec mergitur

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH
Geslacht: Vrouw

Bericht door redwings » 24 jan 2016 21:31

Fenêtre sur cour in Cassel (Noord-Frankrijk).
Prijs-kwaliteit echt niet te overtreffen! :kwijl:

Plaats reactie