Passie voor reizen & reispartner

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
20 berichten • Pagina 1 van 1

Passie voor reizen & reispartner

Berichtdoor Stannekes1995 » 04 mei 2015 01:03
Hallo allemaal,

Ik ben iemand die enorm graag op reis gaat. Ik vind het fantastisch om al de andere culturen, gewoontes, klimaattypes te leren kennen! Ik ben nog niet in super veel landen geweest (Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Griekenland, Turkije, Marokko, Egypte, Cuba) maar ik wil wel nog een groot deel van de wereld zien. Ik heb ondertussen al enkele reizen vastliggen (Italië, Tsjechië, India, Egypte) maar ik zoek nog wel een leuke reispartner om nog andere landen te zien. Ik denk aan Thailand, China, Zuid-Afrika, Namibië, Sri Lanka, Indonesië, Nieuw-Zeeland, Australië, Senegal, Madagascar, Ecuador, Nepal, Rusland, .... Ik heb dus geen speciale interesse in één continent. Ik ben een jongen van 20 jaar, die graag echt in contact komt met de lokale bevolking. Ik ben iemand die graag overdag heel veel wil zien en meemaken en 's avonds gewoon wilt genieten van een glasje wijn of een cocktail of een lokaal alcoholisch drankje.

Groetjes
Stannekes1995
Je leeft maar één keer dus geniet van het leven!!!
Stannekes1995
New user
New user

Leeftijd: 22
Geslacht: Man

Re: Passie voor reizen & reispartner

Berichtdoor Pillo » 04 mei 2015 14:35
Hey,

Lijkt me tof om te doen o:

Stannekes1995 schreef:Ik ben nog niet in super veel landen geweest (Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Griekenland, Turkije, Marokko, Egypte, Cuba)
niet veel? Ik ben nog maar in ongeveer 3-4 landen geweest :bounce:
Pillo
Regular user
Regular user

Berichtdoor Reuel » 04 mei 2015 17:10
Reizen is altijd leuk! Niet de zon-zee-strandvakantie waar je een halve dag in de zon ligt te bakken; want dan ga ik nog liever niet op reis...
Maar reizen waar je dorpjes en steden echt leert kennen. Waar je eens een fikse wandeling in ongerepte natuur kunt maken. Waar je op café, restaurant, coachsurfing, whatever,... eens met de mensen praat en op een heel menselijke wijze het land, de gebruiken, bepaalde attitudes en anekdotes, de politiek,... van elkaar leert kennen. :lovesigh:

Juist spijtig dat het meestal behoorlijk wat geld kost... Gelukkig kun je het laatste ook op café doen in de grotere steden in eigen land, wat de fernweh echt serieus wat verzacht bij momenten :)
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.
Reuel
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 24

Berichtdoor Stannekes1995 » 04 mei 2015 22:17
Pillo, ik ben al wel in enkele landen geweest maar ik wil nog véél meer landen zien. Reuel, het enige nadeel in België is het slechte weer he! :p Dat weer daarom alleen al zou ik ooit in buitenland willen gaan wonen! :D
Stannekes1995
New user
New user

Berichtdoor Reuel » 04 mei 2015 23:16
D'r bestaat geen slecht weer, enkel slechte kleren! ;)
Reuel
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor Coincidence » 04 mei 2015 23:39
Het weer dat jouw voorkeur niet heeft dus. :p
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Stannekes1995 » 05 mei 2015 00:48
Nee, inderdaad. Er zijn mensen die dolgraag sneeuw en regen hebben en andere mensen houden van warm tot zeer warm weer met bijna geen regen. Ik behoor overduidelijk tot die laatste categorie ;)
Stannekes1995
New user
New user

Berichtdoor writer's blok » 05 mei 2015 13:45
Ik wil dolgraag nog superveel reizen! Drie van mijn grootste reisdromen momenteel zijn Japan doorkruisen van zuid naar noord, een road trip maken doorheen de VS en een rondreis door Europa's belangrijkste steden. Maar wegens gebrek aan geld, tijd en reispartner(s) is dat voorlopig nog toekomstmuziek, helaas. Deze zomer ga ik naar Noorwegen en possibly naar Boedapest met mijn ouders (op hun kosten), altijd mooi meegenomen natuurlijk 8) :whistle:
"You need chaos in your soul to give birth to a dancing star."
writer's blok
New user
New user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Reuel » 05 mei 2015 15:55
writer's blok schreef:Ik wil dolgraag nog superveel reizen! Drie van mijn grootste reisdromen momenteel zijn Japan doorkruisen van zuid naar noord, een road trip maken doorheen de VS en een rondreis door Europa's belangrijkste steden. Maar wegens gebrek aan geld, tijd en reispartner(s) is dat voorlopig nog toekomstmuziek, helaas. Deze zomer ga ik naar Noorwegen en possibly naar Boedapest met mijn ouders (op hun kosten), altijd mooi meegenomen natuurlijk 8) :whistle:

Oh. Mag ik mee als gids en/of tolk? :mrgreen: Hoewel ik mijn weg enkel in Hordaland deftig ken.
Reuel
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor Consu » 05 mei 2015 16:57
Ik zou super graag meegaan maar het is nogal duur als ik het zelf moet betalen!
Gelukkig ga ik in september terug naar Indonesië! Ik heb er 11 maand geleefd in een gastgezin
Echt een super mooi land om naar toe gaan! Prachtige cultuur en aardige mensen!
Thailand en brazillie zijn ook zeer mooi!
Consu
Regular user
Regular user

Berichtdoor writer's blok » 06 mei 2015 16:04
Reuel schreef:
writer's blok schreef:Ik wil dolgraag nog superveel reizen! Drie van mijn grootste reisdromen momenteel zijn Japan doorkruisen van zuid naar noord, een road trip maken doorheen de VS en een rondreis door Europa's belangrijkste steden. Maar wegens gebrek aan geld, tijd en reispartner(s) is dat voorlopig nog toekomstmuziek, helaas. Deze zomer ga ik naar Noorwegen en possibly naar Boedapest met mijn ouders (op hun kosten), altijd mooi meegenomen natuurlijk 8) :whistle:

Oh. Mag ik mee als gids en/of tolk? :mrgreen: Hoewel ik mijn weg enkel in Hordaland deftig ken.

Het is al een begeleide reis, maar tuurlijk, the more the merrier! :woot:
Spreek jij Noors? Da's best wel cool.
writer's blok
New user
New user

Berichtdoor Centurion » 06 mei 2015 22:11
Oehhh begint hier een beetje op een traveltopic te lijken.. :klap:

Ik heb zelf ook een passie voor reizen, voornamelijk een aantal jaren geleden ontdekt toen we met het gezin voor de eerste keer richting buitenland trokken naar Toscane. Heb ik zo de kriebels van gekregen dat ik het jaar erop gelijk Italiaans begon te studeren aan de avondschool.. inmiddels al drie jaar ver in die cursus en traditiegetrouw jaarlijks op reis naar Italië. Fantastisch om te ontdekken hoe ver je geraakt zodra je zo'n taal beheerst, hoe het je reizen zoveel leuker maakt aangezien je steeds meer in contact met de lokale bevolking kan komen.. al is het maar het gevoel de taal te beheersen.. :greentongue:

Nu ik afgelopen maand achttien geworden ben, hoop ik dat ik eindelijk de kans zal krijgen de wereld te ontdekken.. buiten Europa ben ik nog niet geweest, maar daar hoop ik zo spoedig mogelijk verandering in te brengen.

Toch (h)erken ik ook alle bovenstaande problemen hier als een rem op het reizen - het financiële aspect, het niet vinden van geschikt reisgezelschap of reizen op een andere manier dan anderen (ook ik prefereer geen zon-zee-strand en plan mijn dagen graag vol met allerhande exploraties). Vooral die twee laatste zaken maken dat ik al een aantal weken op de knieën lig te smeken om in september alleen op reis te mogen vertrekken met de backpack.. een nieuw én eerste universitaire academiejaar start namelijk voor mij - tevens ook dé gelegenheid om op Erasmus te vertrekken in het jaar en mijn Italiaans full-time te onderhouden in een of andere Italiaanse stad. :lovesigh:

Hoop iig dat je - hier eventueel - een reispartner vindt! Geweldig dat jullie allemaal ook zo fervente reizigers zijn! :)
Aim for the world.
Centurion
New user
New user

Leeftijd: 20

Berichtdoor writer's blok » 07 mei 2015 13:03
Centurion schreef:Oehhh begint hier een beetje op een traveltopic te lijken.. :klap:

Ik heb zelf ook een passie voor reizen, voornamelijk een aantal jaren geleden ontdekt toen we met het gezin voor de eerste keer richting buitenland trokken naar Toscane. Heb ik zo de kriebels van gekregen dat ik het jaar erop gelijk Italiaans begon te studeren aan de avondschool.. inmiddels al drie jaar ver in die cursus en traditiegetrouw jaarlijks op reis naar Italië. Fantastisch om te ontdekken hoe ver je geraakt zodra je zo'n taal beheerst, hoe het je reizen zoveel leuker maakt aangezien je steeds meer in contact met de lokale bevolking kan komen.. al is het maar het gevoel de taal te beheersen.. :greentongue:

Nu ik afgelopen maand achttien geworden ben, hoop ik dat ik eindelijk de kans zal krijgen de wereld te ontdekken.. buiten Europa ben ik nog niet geweest, maar daar hoop ik zo spoedig mogelijk verandering in te brengen.

Toch (h)erken ik ook alle bovenstaande problemen hier als een rem op het reizen - het financiële aspect, het niet vinden van geschikt reisgezelschap of reizen op een andere manier dan anderen (ook ik prefereer geen zon-zee-strand en plan mijn dagen graag vol met allerhande exploraties). Vooral die twee laatste zaken maken dat ik al een aantal weken op de knieën lig te smeken om in september alleen op reis te mogen vertrekken met de backpack.. een nieuw én eerste universitaire academiejaar start namelijk voor mij - tevens ook dé gelegenheid om op Erasmus te vertrekken in het jaar en mijn Italiaans full-time te onderhouden in een of andere Italiaanse stad. :lovesigh:

Hoop iig dat je - hier eventueel - een reispartner vindt! Geweldig dat jullie allemaal ook zo fervente reizigers zijn! :)

Ik heb afgelopen zomer ook liggen zeuren om alleen naar New York te mogen vertrekken (ik wil die stad al zó lang zien), maar dat zagen ze bij mij thuis toch niet zo zitten :supersad: Hopelijk heb jij meer geluk! :smile:
writer's blok
New user
New user

Berichtdoor AmillionFaces23 » 07 mei 2015 14:56
Niets leuker dan reizen en liefst zo lang mogelijk want na een tijdje raak je pas écht in reismodus! Een tweetal jaar geleden twee maanden met een vriend rondgetrokken in de Balkan (Slovenië, Bosnië-H., Montenegro, Kroatië, Albanië...) en zo'n reizen zijn zalig... Maar ook kortere reisjes zijn heerlijk... :P Bij voorkeur wel in een warm klimaat! :sun:
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.
AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Link » 18 mei 2015 08:31
Tot nu toe heb ik enkel nog maar wat citytrips hier en daar gedaan, en de "klassieke" familievakantie naar Frankrijk.
Maar in juli wordt het een maand rondtrekken in Japan. Omdat het financieel kan (laaaaaaang sparen) en omdat ik eindelijk een "slachtoffer" gevonden heb dat meewilt. Ookal liggen onze reiswensen een beetje uiteen. Hij wil liefst in de steden blijven, waar ook veel te zien is. En ik wil een beetje meer avontuur errond ook, je kan een land als Japan niet zien door enkel de steden door te slenteren. Dus het wordt deels een soloreis, als dat maar goedkomt :o .
Ik kijk er wel heel erg naar uit, de planning ziet er super uit. Maar voor een volgende verre bestemming ga ik toch op zoek naar iemand dat wat meer avontuurlijk is :wink:
Link
New user
New user

Leeftijd: 30

Berichtdoor fabio » 06 jun 2015 10:56
Stannekes1995 schreef:Hallo allemaal,

Ik ben iemand die enorm graag op reis gaat. Ik vind het fantastisch om al de andere culturen, gewoontes, klimaattypes te leren kennen! Ik ben nog niet in super veel landen geweest (Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Griekenland, Turkije, Marokko, Egypte, Cuba) maar ik wil wel nog een groot deel van de wereld zien. Ik heb ondertussen al enkele reizen vastliggen (Italië, Tsjechië, India, Egypte) maar ik zoek nog wel een leuke reispartner om nog andere landen te zien. Ik denk aan Thailand, China, Zuid-Afrika, Namibië, Sri Lanka, Indonesië, Nieuw-Zeeland, Australië, Senegal, Madagascar, Ecuador, Nepal, Rusland, .... Ik heb dus geen speciale interesse in één continent. Ik ben een jongen van 20 jaar, die graag echt in contact komt met de lokale bevolking. Ik ben iemand die graag overdag heel veel wil zien en meemaken en 's avonds gewoon wilt genieten van een glasje wijn of een cocktail of een lokaal alcoholisch drankje.

Groetjes
Stannekes1995

Leuk om te zien dat er zoveel mensen ook graag reizen.
Zelf ben ik al in nederland, frankrijk, duitsland, Zwitserland, Italië, verenigd koninkrijk, ierland, spanje, portugal, polen, Oekraïne en egypte geweest.
Het leukste aan reizen zijn de andere culturen en gewoontes, ik probeer om buiten de toeristische spots altijd ook wat van het echte lokale leven op te snuiven. En bij verdere reizen is dat altijd een hele ervaring.
Momenteel is het budget niet groot, aangezien ik studeer, maar ik plan nog een hele hoop mooie reizen te maken!
Ik kijk er al naar uit ;)

Groetjes
Fabio
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde
fabio
Regular user
Regular user

Berichtdoor Stannekes1995 » 18 jun 2015 08:50
Gisteren nog eens een klein reisje geboekt, 5 dagen naar Turkije. Deze keer naar Marmaris, daar ben ik nog niet geweest. Na een zware werkzomer daar 5 dagen naartoe om te bekomen, te shoppen, te feesten en uiteraard ook om enkele excursies te doen :p
Stannekes1995
New user
New user

Berichtdoor winteriscoming » 20 nov 2016 11:18
Stannekes1995 schreef:Nee, inderdaad. Er zijn mensen die dolgraag sneeuw en regen hebben en andere mensen houden van warm tot zeer warm weer met bijna geen regen. Ik behoor overduidelijk tot die laatste categorie ;)

Er zijn ook mensen die beide wel tof vinden :p Ik ben in 1 jaar zowel naar Finland als naar Tanzania geweest. Ik zou heel graag alle landen van de wereld eens een bezoekje brengen. Ik vind het leuk om nieuwe culturen te leren kennen en zoek dan ook meestal iets van (vrijwillers)werk, om niet enkel de toerist uit te hangen. Zo leer je ook meer mensen kennen van daar. De volgende reis zal echter nog even moeten wachten tot ik afgestudeerd ben en terug wat geld gespaard heb.
winteriscoming
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor erik1980 » 08 dec 2016 10:48
ik vind de Canarische Eilanden echt perfect om tijdens het jaar de batterijen eens op te laden: luxe hotels, vaak met veel wellness mogelijkheden, en een temperatuur die bijna altijd rond de 25 graden ligt - heerlijk!

Qua natuur is Fuerteventura de beste, daar kan je ook lang hiking tochten doen. Echt de max.
erik1980
New user
New user

Berichtdoor erik1980 » 08 dec 2016 14:02
ook Gran Canaria is de max: Maspalomas is de hotspot op het eiland (letterlijk zelfs !)

in de maand mei kan je er naar de Gay Pride!

http://www.vakantiedeals.be/lgbt-gids-voor-spanje
erik1980
New user
New user

20 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Lifestyle