Welke student ben jij?

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
Plaats reactie
lenny
Forumkoppel 2017
Geslacht: Man

Welke student ben jij?

Bericht door lenny » 08 dec 2014 21:12

1. Degene die altijd te laat komt...
... en die dus in het midden van de les binnenvalt, tot grote ergernis van de docenten. Meestal gaat het om een pendelaar, iemand die niet dicht bij de campus woont of... iemand die graag uitslaapt :-).
Spoiler! :
Afbeelding
2. De slaapkop, die in het midden van de les indommelt...
... of toch minstens zijn hoofd op zijn bank laat rusten. En ja: af en toe begint hij of zij zelfs te snurken, tot groot amusement van ons allemaal. Toch?!
Spoiler! :
Afbeelding
3. De vragensteller
Niets mis met interesse, natuurlijk. Maar een pak vragen beginnen stellen als het lesuur eigenlijk al voorbij is? NOT DONE!
Spoiler! :
Afbeelding
4. De betweter
... die niks liever lijkt te doen dan ons allemaal te verbeteren. Soms een beetje vervelend, maar we weten allemaal dat ze het met de beste bedoelingen doen :-). Toch?!
Spoiler! :
Afbeelding
5. De brosser aka de onbekende student
Je kent 'm wel: die ene student die af en toe binnenvalt in een les, waarna iedereen zich afvraagt wie dat in godsnaam is. En het strafste is: heel vaak slaagt deze student gewoon, zonder moeite te doen...
Spoiler! :
Afbeelding
6. Het fuifbeest
Spoiler! :
Afbeelding
Op elk feestje waar jij naartoe gaat kom je deze student tegen, want als er gefuifd wordt, is hij of zij ALTIJD in de buurt. Bij dit type kan je terecht voor de allerlaatste partyroddels ;-).
Spoiler! :
Afbeelding
7. Degene die altijd een kater heeft
Drank is den duvel, maar toch laat deze student zich er elke keer weer aan vangen. Zijn motto: zoveel mogelijk drinken, daar dient de studententijd voor.
Spoiler! :
Afbeelding
8. De slimmerik (die niét stoeft)
Degene van wie we allemaal weten: deze student slaagt, met de vingers in de neus. 't Is hem gegund, zeker omdat hij er niet mee te koop loopt.
Spoiler! :
Afbeelding
9. De stoefer
De vervelende versie van de slimmerik, dat is de stoefer. Niemand wil weten hoeveel punten je nu weer behaald hebt, oké?
Spoiler! :
Afbeelding
10. Degene die altijd iedereen wil helpen
Les gemist? Slechte notities? Dan kan je terecht bij deze student, die je maar al te graag uit de nood helpt. In ruil krijgt hij jouw eeuwige dankbaarheid, duh <3!
Spoiler! :
Afbeelding
11. Het stresskieken
Zenuwachtig voor alles, altijd en overal. Zeker vlak voor een examen probeer je uit de buurt te blijven van deze student, omdat je anders mee begint te stressen. Maar hey: je begrijpt het wel, want studeren is ook echt stressy.
Spoiler! :
Afbeelding
12. Degene die altijd zegt dat hij gaat buizen...
... maar uiteindelijk altijd geslaagd is voor ALLE vakken. In het begin heb je medelijden met deze student, maar na een tijdje geloof je 'm natuurlijk niet meer.
Spoiler! :
Afbeelding
13. De slijmbal aka het favorietje van de docenten
"Zal ik het bord voor u afvegen, mevrouw?" Aan dat zinnetje kan je een echte mouwveger herkennen... Al kan het natuurlijk ook zijn dat het gewoon een vriendelijke student is, toch?! ;-)
Spoiler! :
Afbeelding
14. De fils à papa
Het rijkeluiszoontje dus (of dochter natuurlijk). Je kan dit type vooral herkennen aan de dure merkkleren (hemdjes FTW!) en de allernieuwste technologische snufjes. Tja!
Spoiler! :
Afbeelding
15. Degene die moet studeren van zijn ouders...
... maar dat eigenlijk zelf helemaal niet wil. Dit type zit vooral zijn broek te verslijten op de banken, en dat merk je ook aan alles. Slaagkansen? Klein, maar soms lukt het wel.
Spoiler! :
Afbeelding
16. Degene die altijd al klaar is met ALLE opdrachten...
... ook al heb je de opgave pas de dag voordien gekregen. Geen idee hoe ze het doen, en dat maakt ons allemaal wel een beetje zenuwachtig. Eén voordeel: als je niet weet hoe je aan een taak moet beginnen, kan je bij deze student terecht.
Spoiler! :
Afbeelding
17. Degene die altijd een nachtje moet doordoen
Uitstellen. Procrastinatie. Elke keer opnieuw, ook al weet dit type dat hij altijd in de problemen komt. Maar vergis je niet: uiteindelijk komt het wél altijd in orde.
Spoiler! :
Afbeelding
18. De ambiancemaker aka de clown
Degene die leven in de brouwerij brengt, dus. Dit type kan iederéén doen lachen met zijn opmerkingen, en ja: ook de docenten ontsnappen niet aan zijn grapjes :-).
Spoiler! :
Afbeelding
19. De stille student
Deze student heeft absoluut geen behoefte aan opvallen, integendeel. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat hij of zij geen mening heeft of zo. Alleen: hij schreeuwt die niet van de daken. En dat is helemaal oké.
Spoiler! :
Afbeelding
20. Het koppeltje
Of ze nu al een koppel zijn van in 't middelbaar, of elkaar gevonden hebben in 't hoger: deze studenten zijn quasi altijd samen. Al wil dat niét zeggen dat ze met niemand anders praten: ze zijn gewoon graag bij elkaar <3.
Spoiler! :
Afbeelding
21. De flirter
Degene die zoveel mogelijk meisjes / jongens probeert te versieren... Tja!
Spoiler! :
Afbeelding
22. Degene met het vriendenkliekje...
En die je eigenlijk nooit alleen te zien krijgt. Het kliekje is altijd en overal samen, want ze kunnen elkaar niet missen. Schoon, zo'n vriendschap!
Spoiler! :
Afbeelding
23. De eenzaat
Dit type geniet er het meest van om alleen te zijn. Al wil dat niet zeggen dat je geen praatje mag slaan met deze student, integendeel. Vriendelijk tegen alles en iedereen, zeker weten!
Spoiler! :
Afbeelding
24. De sportieveling
Die na - of zelfs tussen - de lessen te vinden is in de fitness. Je kan dit type herkennen aan de sportieve kleren, de sportzak op zijn rug én... de spieren :-).
Spoiler! :
Afbeelding
25. En last but not least: de Erasmus-student
Die zijn best doet om met iedereen overeen te komen, ook al verstaat hij niemand. Uiteindelijk wordt deze student meestal beste vriendjes met een andere Erasmus-student.
Spoiler! :
Afbeelding

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Re: Welke student ben jij?

Bericht door BiNDing » 08 dec 2014 21:21

Aftrapper BiNDing present, meneer!

Type 1, sowieso. Diegenen die met mij al 'ns een keer hebben afgesproken zullen mij hier enkel in bijtreden :)

Numero decimo, maar dan vooral in groepswerken. Als er hooi te verdelen valt, zal ik meestal wel het meeste op mijn vork nemen. Tot grote frustratie achteraf.

Punt 19, zeker nu ik lessen volg met mensen die ik niet ken vanuit de vorige jaren, ontpop ik mij meer en meer tot de stille student. Zitten en volgen, dat is het motto!
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Rani
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Rani » 08 dec 2014 21:26

8,10,11 (soms 13) en 19. Hangt van les tot les af en van dag tot dag XD
If people are trying to bring you down, it only means that you are above them.

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 08 dec 2014 21:35

2. de slaapkop
22. degene met het vriendenkliekje

En ook wel een beetje 1. Degene die (in mijn geval meestal 1 min) te laat komt
Spoiler! :
bij lessen dan toch... anders durft het wel wat meer te zijn :whistle: en dan te bedenken dat ik vroeger altijd ruim op tijd was

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 08 dec 2014 21:57

2 : ik ben gewoonook altijd zo moe en lessen zijn vermoeiend!
10: ik ben veel te goed voor iedereen :wink:
11: Enkel tijdens examens (en de weken ervoor misschien ook wel :blush: )
12: Ik kan er niets aan doen, maar ik heb nog nooit een goed gevoel gehad, maar tegenwoordig leer ik af en zeg ik iets in de trend van : hm, ik weet het niet zo goed, maar ik zal misschien wel weer geslaagd zijn. (ik had nog nooit één herexamen en toch kon ik geen enkel examen goed volgens mezelf :what: )

Mag ik er nog eentje aan toevoegen?
De babbelaar.
Degene die oplet wanneer het belangrijk is, maar tussenin al eens graag een woordje -of meerdere- zegt tegen medestudenten. Ook in niet belangrijke lessen of bij proffen die de powerpoint klakkeloos afdrammen wordt er heel wat getetterd.

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 08 dec 2014 22:56

Allereerst: ik hou van jouw examentopics. :party:
Type 2: ik heb dat vaak. Ik ben al moeten wakkergepord worden door medestudenten. :ibi: Bij een dubbel lesblok ben ik volledig gefocust, vanaf het tweede deel.
Type 10
Type 11
Type 17
Type 19
Type 23 Deze types allemaal beetje samen. Maar type 2 domineert. :sleep:

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 10 dec 2014 11:33

3. De vragensteller soms, maar dan niet aan het einde van de les.
4. De betweter soms, maar uiteraard met goede bedoelingen ;).
8. De slimmerik (die niét stoeft) ik hoop dat dit vermelden niet stoefen is?
11. Het stresskieken altijd bij spreekopdrachten! Pre-stress, stress en ten slotte ontlading...
13. De slijmbal aka het favorietje van de docentenDan wel gewoon vriendelijk. Als je het niet meent, moet je niet vriendelijk doen, vind ik.
17. Degene die altijd een nachtje moet doordoen nu ook geen nachten, maar wel vaak de laatste avond... :p
19. De stille student soms, 't is ook te zien welk onderwerp er behandeld wordt.
23. De eenzaat vaak :p
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 10 dec 2014 12:26

11. Het stresskieken
Maar meestal hou ik dat wel voor mezelf :p
...maar die dat dan ook effectief doet :cry2: :p
... binnen mn eigen vriendengroepje toch :blush:
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 10 dec 2014 14:49

11. het stresskieken
18. de ambiancemaker aka de clown

deze vind ik het meest van toepassing op mij.

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 11 dec 2014 00:43

Aha! Een ideaal topic om alles nog dat tikkeltje meer uit te stellen (zeker als het niet zo boeiend is).

Na reflectie is dit het resultaat:

1. Diegene die altijd te laat komt. -> Vijf of tien minuutjes. Altijd te laat, bij gelijk welke afspraak/les/whatever. Enkel als ik de trein moet halen ben ik op tijd ;)
5. De Brosser/onbekende student. -> Bij sommige vakken kom ik echt nooit in de les. Als de prof niet kan vertellen/uitleggen kan ik beter mezelf onderwijzen. Ook als er een gigantische massa studenten zit, die toch maar babbelen. Neen, dan kom ik niet en doe ik het zelf. Er is nog zoveel te beleven buiten de Unief en dan heb ik tenminste nog iets aan m'n dag.
8. De Slimmerek -> Het klinkt misschien wat opschepperig, maar ik ben nog maar een keer gebuisd geweest. En dat was nog eens een piepklein buisje dat ik in tweede zit direct weer goedgemaakt heb. En meestal ben ik vrij tevreden over mijn punten, soms zelfs ontevreden omdat ik volgens mezelf te weinig heb gehaald. Yes, streverij ten top. U leest het goed.
17. Diegene die altijd een nachtje moet doordoen. -> Ik plan nooit niets, dat heeft natuurlijk kwalijke gevolgen voor de nachtrust bij bepaalde papers, opdrachten, presentaties. Maar zonder deadlines presteer ik niet.
19. De stille student. -> Als ik in de les zit, moet het stil zijn en wil ik me concentreren. Punt, andere lijn, anders is het de moeite niet dat ik kom. Dan laat je mij met rust. In de pauze wil ik wel gerust een praatje slaan met de medestudenten. Wel liefst over iets anders dan de les, er zijn al vakidioten en stress genoeg. Als mensen mij liggen, dan evolueer ik snel tot een spraakwaterval, maar meestal buiten is dit buiten de klasmuren; in de resto of de koffiebar.
23. De eenzaat. -> Ik kies vaak vakken waar ik als enige van m'n richting bij andere faculteiten. Dan heb ik bijgevolg niemand om mee te praten, gezien mijn klassen om de haverklap veranderen van samenstelling. Dit is waarschijnlijk ook deels het gevolg van punt 19. Buiten den Unief ben ik wel graag sociaal bezig uiteraard.
25. De Erasmusstudent. -> Dit was ik een half jaartje. En bovendien een prachtige tijd uit m'n leven, zoniet de prachtigste. Dit verdient een eervolle vermelding!
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 05 jan 2015 16:09

Heel erg simpel in mijn geval: De brosser aka de onbekende student :wink:
Ik ken wel een boel mensen bij me op school door de paar verplichte lessen en groepsopdrachten, maar buiten op die momenten zal niemand mij ooit zien verschijnen in een les!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 10 jan 2015 17:42

2. De slaapkop, die in het midden van de les indommelt... Als je verre afstanden moet pendelen is dit een probleem.
12. Degene die altijd zegt dat hij gaat buizen... Zelfzekerheid is op het vlak van studie nihil.
15. Degene die moet studeren van zijn ouders... Van welke ouders moet dat niet?
19. De stille student Ja, ik ben een stille student.
23. De eenzaatNooit goed geweest in vrienden te maken.

Wel, het behoord nu tot het verleden, immers ik geen student meer ben.

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 10 jan 2015 17:51

1. Degene die altijd te laat komt...
Nowp! Ik kan niet tegen laat komen.

2. De slaapkop, die in het midden van de les indommelt...
Ook niet, als ik ga, let ik op.

3. De vragensteller
Ik overdrijf niet.

4. De betweter
Soms wel ja. Moet jij maar slimmer zijn!

5. De brosser aka de onbekende student
Als je les geen meerwaarde is, kom ik niet opdagen.

6. Het fuifbeest
Enkele keren per jaar. Enkel op de feestjes van Latijn. Wat zijn die legendarisch.

7. Degene die altijd een kater heeft
Niet altijd, maar toch genoeg in mijn eerste jaren.

Nowp. Ik zoek wel altijd die als vrienden. :ibi:

9. De stoefer
Heb je al gehoord dat ik forummer van het jaar ben?

Ik zal het altijd met liefde uitleggen. Met als gevolg dat je nog verwarder bent, maar het uiteindelijk beter snapt dan mij en meer punten haalt.

11. Het stresskieken
Nowp!

Buizen, ik? Niet tot ik mijn rapport krijg.

13. De slijmbal aka het favorietje van de docenten
Je moet toch op een of andere manier aan punten geraken?

14. De fils à papa
Nowp!

15. Degene die moet studeren van zijn ouders...
Nowp.

16. Degene die altijd al klaar is met ALLE opdrachten...
Sorry!

Never. Mijn bed lokt al rond zevenen.

Niet in schoolcontext.

19. De stille student
Nowp.

20. Het koppeltje
Nowpnowpnowp.

21. De flirter
Als ik dronken genoeg ben.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Iedereen welkom.

23. De eenzaat
Nowp.

24. De sportieveling
Nowp, nowp, nowp.

25. En last but not least: de Erasmus-student
Once upon a time... I was an Erasmusstudent.

Laysiv
Forum addict
Forum addict

Bericht door Laysiv » 22 jan 2015 22:34

6. Het fuifbeest

Vooral het laatste heb ik al veel moeten aanhoren van klasgenoten.
Aujourd'hui, j'ai décidé d'être heureuse.

Nick
New user
New user

Bericht door Nick » 31 jan 2015 22:59

Degene van wie we allemaal weten: deze student slaagt, met de vingers in de neus. 't Is hem gegund, zeker omdat hij er niet mee te koop loopt.
dat zeggen mijn vrienden toch, al vind ik mezelf niet echt slim.

Les gemist? Slechte notities? Dan kan je terecht bij deze student, die je maar al te graag uit de nood helpt. In ruil krijgt hij jouw eeuwige dankbaarheid, duh <3!
notities kopieren, bijlessen fysica en wiskunde, zijn het eerste semester al meerdere keren gevraagd aan mij omdat ik 1 van de enige was die het snapte

Uitstellen. Procrastinatie. Elke keer opnieuw, ook al weet dit type dat hij altijd in de problemen komt. Maar vergis je niet: uiteindelijk komt het wél altijd in orde.
jup, vooral bij grote taken. Ik begin dan meestal wel 1 of 2 dagen op voorhand maar kom er dan achter dat ik echt wel naar de docent had moeten luisteren en een week had moeten nemen. Ach jah, het lukt me wel voor 6u 'smorgends.

20. Het koppeltje
Of ze nu al een koppel zijn van in 't middelbaar, of elkaar gevonden hebben in 't hoger: deze studenten zijn quasi altijd samen. Al wil dat niét zeggen dat ze met niemand anders praten: ze zijn gewoon graag bij elkaar <3.
jah, een lief hebben in dezelfde groep als jij is handig, je ziet elkaar (bijna) elke dag (:

En die je eigenlijk nooit alleen te zien krijgt. Het kliekje is altijd en overal samen, want ze kunnen elkaar niet missen. Schoon, zo'n vriendschap!
wanneer we praktijklessen hebben zitten we per groep en is onze kliek niet volledig, maar als we theorie hebben zit 'the gang' (de naam de we gekregen hebben van onze medestudenten) toch altijd in elkaars buurt. We hebben ons zelfs allemaal voor dezelfde studiereis ingeschreven (eigenlijk zeer toevallig, want iedereen van ons groepje wou al naar tsjechie of schotland voor we elkaar kende, en aangezien schotland binnen de minuut volzat hebben wij allemaal maar gekozen voor tsjechie, en dit voor de volledige 'gang' gevormd was xD samen middageten gebeurt niet vaak meer aangezien er een paar brossers en n paar koppeltjes binnen de groep zijn.
Just keep swimming, just keep swimming, just keep swimming swimming swimming. ~Dori

Mou dareka no tame janakute jibun no tame ni waratte ii yo ~Bleach

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 25 feb 2015 12:05

De student die iedereen helpt, een stille student, alles uitstellen en de stress die hierbij komt kijken (hoewel ik dat meestal vrij goed kan verbergen en alleen goede vrienden opmerken dat ik veel stress heb tijdens examenperiodes)

Plaats reactie