Heeft elke Holebi een hoger diploma? +poll: hoogste diploma

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!

Wat is jouw hoogste diploma?

basisonderwijs
1
2%
eerste graad secundair onderwijs (eerste twee jaar)
1
2%
lager secundair onderwijs (eerste vier jaar)
0
Geen stemmen
hoger secundair onderwijs
9
17%
zevende jaar secundair onderwijs
3
6%
Professionele Bachelor
11
21%
Academische Bachelor
4
8%
Master
20
38%
Alles hoger dan Master
4
8%

Totaal aantal stemmen: 53

Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Heeft elke Holebi een hoger diploma? +poll: hoogste diploma

Bericht door Darkcrow » 28 nov 2014 15:15

"Heeft elke Holebi een hoger diploma?"
Wel, dit is de vraag die ik me stel als ik de topics lees rond het schoolgebeuren. Ik zie geen enkel Holebi die zegt dat hij geen hoger diploma heeft. Ik heb ook hoger onderwijs gedaan, maar dit is fataal afgelopen na drie jaar. Ik heb enkel een secundair diploma en eentje van het zevende jaar. Niet bepaalt spectaculair als ik zie dat er al verscheidene aan hun master bezig zijn.

Ik heb er een poll aan toegevoegd. Ik weet dat deze niet 100% betrouwbaar is omdat er nog verscheidene zijn die bezig zijn aan hun studies, maar het is om een idee te krijgen.

Barry
Senior user
Senior user

Re: Heeft elke Holebi een hoger diploma? +poll: hoogste dipl

Bericht door Barry » 28 nov 2014 16:15

waarom wil je precies weten of holebi's allemaal een hoger diploma hebben?

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 28 nov 2014 17:11

Barry schreef:waarom wil je precies weten of holebi's allemaal een hoger diploma hebben?
Het is het tegengestelde, ik voel me er slecht bij dat ik precies de enige ben zonder hoger diploma daarom hoopte ik met deze poll te ondervinden of ik niet de enige ben zonder hoger diploma. Je krijgt er minderwaardigheidscomplexen van.

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 28 nov 2014 17:38

Darkcrow schreef:
Barry schreef:waarom wil je precies weten of holebi's allemaal een hoger diploma hebben?
Het is het tegengestelde, ik voel me er slecht bij dat ik precies de enige ben zonder hoger diploma daarom hoopte ik met deze poll te ondervinden of ik niet de enige ben zonder hoger diploma. Je krijgt er minderwaardigheidscomplexen van.
ik denk echt dat je dingen zien die er niet zijn. :D
misschien is het percentage wel hoger op dit forum, maar ik kan me dan ook niet van de gedachte ontdoen dat het forumgebeuren meer in trek is bij meer intellectuele zielen.

ik denk wel niet dat het algemeen zo is dat bijna elke homo of lesbo hoger opgeleid is.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 28 nov 2014 19:17

Volgens mij staan verstand en geaardheid vrij los van elkaar. Er zal wel vanalles tussenzitten, maak je geen zorgen ;)
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 29 nov 2014 23:08

geeninspiratie schreef:Volgens mij staan verstand en geaardheid vrij los van elkaar. Er zal wel vanalles tussenzitten, maak je geen zorgen ;)
Ik dacht dit ook, maar ik voel me enorm klein tussen al die hoog opgeleiden. Het viel me op in andere posts over het school gaan dat verscheidende bezig waren of hogere studies hadden gedaan.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 30 nov 2014 07:49

Darkcrow schreef:
geeninspiratie schreef:Volgens mij staan verstand en geaardheid vrij los van elkaar. Er zal wel vanalles tussenzitten, maak je geen zorgen ;)
Ik dacht dit ook, maar ik voel me enorm klein tussen al die hoog opgeleiden. Het viel me op in andere posts over het school gaan dat verscheidende bezig waren of hogere studies hadden gedaan.
Da's natuurlijk ook omdat je voor hogere studies langer naar school moet gaan. Bij de lagere heb je geen school meer op je 20ste ;).
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 30 nov 2014 15:33

geeninspiratie schreef:Da's natuurlijk ook omdat je voor hogere studies langer naar school moet gaan. Bij de lagere heb je geen school meer op je 20ste ;).
ik snap de logica hier niet. Waarom is iedereen bijna hoger opgeleid bij de 20+. Ik hoop dat het geen deel uitmaakt van de Holebi cultuur om hoger opgeleid te zijn. Het verbaasd me gewoon dat iedereen van deze groep hoog is opgeleid.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 30 nov 2014 16:33

Darkcrow schreef:
geeninspiratie schreef:Da's natuurlijk ook omdat je voor hogere studies langer naar school moet gaan. Bij de lagere heb je geen school meer op je 20ste ;).
ik snap de logica hier niet. Waarom is iedereen bijna hoger opgeleid bij de 20+. Ik hoop dat het geen deel uitmaakt van de Holebi cultuur om hoger opgeleid te zijn. Het verbaasd me gewoon dat iedereen van deze groep hoog is opgeleid.
Oei, dat kwam verkeerd over :). Ik bedoelde dat als je op zo een schooltopic zit, dat iedereen boven de 18 al aan het verder studeren is. Dus is het logisch dat het lijkt dat iedereen hoge richtingen heeft.

- J.K. Rowling

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 01 dec 2014 13:58

geeninspiratie schreef:Oei, dat kwam verkeerd over :). Ik bedoelde dat als je op zo een schooltopic zit, dat iedereen boven de 18 al aan het verder studeren is. Dus is het logisch dat het lijkt dat iedereen hoge richtingen heeft.
Ik heb dit niet enkel opgemerkt in de schooltopics, maar ook in andere topics en bij de persoonlijke pagina's. Diegene die ze invullen hebben allemaal hogere studies gedaan.

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 01 dec 2014 14:15

Darkcrow schreef:
geeninspiratie schreef:Oei, dat kwam verkeerd over :). Ik bedoelde dat als je op zo een schooltopic zit, dat iedereen boven de 18 al aan het verder studeren is. Dus is het logisch dat het lijkt dat iedereen hoge richtingen heeft.
Ik heb dit niet enkel opgemerkt in de schooltopics, maar ook in andere topics en bij de persoonlijke pagina's. Diegene die ze invullen hebben allemaal hogere studies gedaan.
misschien omdat ze al die topics beantwoorden als ze geen zin hebben om aan hun zoveelste taak te werken
of het forum als afleiding gebruiken tussen het blokken door
Spoiler! :
of tijdens het blokken :whistle:

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 02 dec 2014 09:28

Ik denk dat dit forum ook een beetje een verkeerde indruk wekt. Omdat het zo talig is, trekt het meer hoogopgeleiden aan. Als je even gaat rondzoeken op Facebook naar groepen voor holebi's, tref je een meer divers publiek aan.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 10 dec 2014 17:46

Echo schreef:Ik denk dat dit forum ook een beetje een verkeerde indruk wekt. Omdat het zo talig is, trekt het meer hoogopgeleiden aan. Als je even gaat rondzoeken op Facebook naar groepen voor holebi's, tref je een meer divers publiek aan.
In ieder geval met deze poll kan ik bevestigen dat mijn voorgevoel juist is. Bijna iedereen heeft blijkbaar een hogere studie gedaan of is er mee bezig. wel, er zijn enkele minderjarige die natuurlijk nog niet bezig zijn met een hogere opleiding.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 10 dec 2014 21:43

Er hebben 18 mensen gestemd, dat is totaal niet representatief.

Het heeft echt geen zin om jezelf te vergelijken met andere mensen. Er zijn altijd mensen die slimmer, knapper, rijker, ... zijn.

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 11 dec 2014 15:06

mensen die een hogere opleiding tot een goed einde gebracht hebben zijn daar gewoon trots op en gaan sneller deze poll invullen. dat is alles!

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 11 dec 2014 15:10

Stilicho schreef:Er hebben 18 mensen gestemd, dat is totaal niet representatief.

Het heeft echt geen zin om jezelf te vergelijken met andere mensen. Er zijn altijd mensen die slimmer, knapper, rijker, ... zijn.
Dan is het vrij pijnlijk als je met alles ergens onderaan bengelt.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 11 dec 2014 22:02

Darkcrow schreef:
Stilicho schreef:Er hebben 18 mensen gestemd, dat is totaal niet representatief.

In dat geval kan het alleen maar beter worden.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 12 dec 2014 08:56

Stilicho schreef:
Darkcrow schreef:

In dat geval kan het alleen maar beter worden.
Opleidingsniveau is trouwens niet het enige waar je eigenwaarde en zelfvertrouwen uit kunt halen!!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

mientje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door mientje » 12 dec 2014 09:08

Volledig eens met Echo!

Ik heb een masterdiploma, binnenkort dan toch, maar ik kan geen enkel instrument spelen, ik kan zelfs niet meeklappen op een ritme. Ik kan niet dansen. Ik kan niet tekenen. Ik ben niet lenig en niet echt goed in sport. Ik probeer empathisch te zijn, maar ik zal nooit de persoon zijn waar je spontaan bij denkt: amai, wat is die lief. Ik ben redelijk egoïstisch en snel jaloers. Ik kan enkel lekkere pasta maken en suck in andere gerechten. Ik heb een grote mond, maar durf niet op mijn strepen staan als het er op aan komt. Maar ik heb een masterdiploma.

Bovendien zijn er ontzettend veel masters die vervolgens een klotejob hebben waar ze depressief van worden door de stress. Dan klinkt een lager diploma in combinatie met een fijne job stukken aanlokkelijker.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 12 dec 2014 09:41

mientje schreef:Volledig eens met Echo!

Ik heb een masterdiploma, binnenkort dan toch, maar ik kan geen enkel instrument spelen, ik kan zelfs niet meeklappen op een ritme. Ik kan niet dansen. Ik kan niet tekenen. Ik ben niet lenig en niet echt goed in sport. Ik probeer empathisch te zijn, maar ik zal nooit de persoon zijn waar je spontaan bij denkt: amai, wat is die lief. Ik ben redelijk egoïstisch en snel jaloers. Ik kan enkel lekkere pasta maken en suck in andere gerechten. Ik heb een grote mond, maar durf niet op mijn strepen staan als het er op aan komt. Maar ik heb een masterdiploma.

Bovendien zijn er ontzettend veel masters die vervolgens een klotejob hebben waar ze depressief van worden door de stress. Dan klinkt een lager diploma in combinatie met een fijne job stukken aanlokkelijker.
²! Allez, ik kan wel een beetje koken maar kan ook niet aan mijn tenen als mijn benen gestrekt zijn. :wink:

Mijn lief is in vergelijking met mij veel lager geschoold en vaak voelt ze zich daar (heel onterecht) minderwaardig door (klein hartje, die van mij <3), maar zij is wel degene die iedere dag met dikke goesting gaat werken, zalige collega's heeft en de job van haar leven gevonden heeft die ze dan nog eens kan combineren met haar hobby/bijverdienste/droom. Zij kan trouwens veel beter hoofdrekenen dan mij. Om maar te zeggen.
Diploma's zeggen iets, maar niet alles. In tegenstelling tot wat sommige mensen met twee, drie masters soms beweren, die neerkijken op "drop-outs" en mensen die aan de kassa zitten.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Gesloten