Gamende Holebi's [2]

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
nemesis
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Gamende Holebi's [2]

Bericht door nemesis » 21 jan 2015 16:47

^mhihi ik had vroeger een game over een LEGO-pizzabezorger die filmster werd. Eigenlijk was het best een flutspel...

ik speelde als kind veel Dungeon Keeper 1 (en Deeper Dungeons), Fallout en GTA 1. Laatst heb ik de eerste twee in een melancholische bui herspeeld en het blijven zulke heerlijk zwartgallige spellen... Oh haha pun not intended Daarna kwamen Red Alert, Heroes of Might and Magic en Pokémon, dat was ook echt fantastisch. :love:

Ik dacht dat ik FPS per definitie verschrikkelijk vond, vooral doordat ik altijd met vriendjes spellen als Day of Defeat, Counterstrike, Halo en later Call of Duty moest spelen, welke ik allemaal ontzettende rukspellen vind. Metroid Prime begreep ik als kind ook al niet, dus had ik het genre opgegeven...
Tot BioShock. Ik ben er redelijk van overtuigd dat ik het één van de betere spellenreeksen ooit vind en Infinite was ook echt weer een geniaal stuk. Dat verhaal, die plotwending, een NPC die je voor het eerst NIET wilt vermoorden, die graphics... Zalig. Nog meer fans hier?
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 21 jan 2015 16:50

nemesis schreef: Tot BioShock. Ik ben er redelijk van overtuigd dat ik het één van de betere spellenreeksen ooit vind en Infinite was ook echt weer een geniaal stuk. Dat verhaal, die plotwending, een NPC die je voor het eerst NIET wilt vermoorden, die graphics... Zalig. Nog meer fans hier?
De sfeer waarin je ondergedompeld wordt in de Bioshock reeks is fe-no-me-naal (met uitzondering van Bioshock 2, die viel tegen). Ik vind het superspellen.

Ooit de 'spirituele' voorganger System Shock 2 gespeeld? Oud, maar ook echt aan te raden!
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 21 jan 2015 16:55

Oeh, nee! Ik zal er zeker naar kijken. Op zich kan ik oude games redelijk goed handelen, ik was nu bezig met Knights of the Old Republic, maar toen ik per ongeluk mijn harde schijf formatteerde was het weg en had ik geen zin om opnieuw te beginnen. (Ik vond Bioshock 2 ook het minst leuk. Sowieso had ik het gevoel dat ik de helft van mijn tijd op zoek was naar ammo. Misschien is dat een teken dat ik te veel spray, soit)

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 21 jan 2015 17:03

nemesis schreef:Oeh, nee! Ik zal er zeker naar kijken. Op zich kan ik oude games redelijk goed handelen, ik was nu bezig met Knights of the Old Republic, maar toen ik per ongeluk mijn harde schijf formatteerde was het weg en had ik geen zin om opnieuw te beginnen. (Ik vond Bioshock 2 ook het minst leuk. Sowieso had ik het gevoel dat ik de helft van mijn tijd op zoek was naar ammo. Misschien is dat een teken dat ik te veel spray, soit)
Spray 'n pray, brother. De beste tactiek die er is in shooters :)

Het verhaal van System Shock 2 heeft wel totaal niets te maken met Bioshock, ook de sfeer is anders. Het is eerder iets in de aard van de eerste Half-Life.

Btw, in je lijstje kwam ik niet Half-Life 2 (of Episodes 1/2 of Source) tegen. Als je into shooters met een verhaal bent, is dat ook nog wel een leuke reeks om te proberen. Het is wel anders dan Bioshock, maar wie weet. Ik vond het leuk :)

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 21 jan 2015 17:10

BiNDing schreef:
nemesis schreef:
Btw, in je lijstje kwam ik niet Half-Life 2 (of Episodes 1/2 of Source) tegen. Als je into shooters met een verhaal bent, is dat ook nog wel een leuke reeks om te proberen. Het is wel anders dan Bioshock, maar wie weet. Ik vond het leuk :)
Wel, ik zat ooit mee te kijken met een vriend die het speelde en toen was het zo dark en gloomy, vloog er een Alien in je gezicht en vond ik het eigenlijk nogal eng. (Ik ben geen angsthaas, ik leef me gewoon nogal in :awkward: ) Dat weerhield me een beetje om eraan te beginnen...
Langs de andere kant: na Rapture en Elisabeth's marteltoren moet ik toch eigenlijk wel wat aankunnen inmiddels :mrgreen:

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 21 jan 2015 17:16

Er zijn stukken die donker en angstaanjagend zijn, maar het merendeel is eerder open en belicht. Hangt een beetje af van waar je zit in het spel. De sfeer en omgeving wisselen af, één van de troeven, vind ik.

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 21 jan 2015 17:25

BiNDing schreef:Er zijn stukken die donker en angstaanjagend zijn, maar het merendeel is eerder open en belicht. Hangt een beetje af van waar je zit in het spel. De sfeer en omgeving wisselen af, één van de troeven, vind ik.
Ça va! Op zich spreekt de Gravity gun me wel echt aan, dus ik zal er eens aan beginnen. Eerst die examens eens afwerken. :')

Over interessante concepten gesproken: heeft er hier iemand Fez en Gone Home gespeeld? Okay de laatste is meer een interactieve film, maar ik vond het echt cool.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door kinderknieën » 21 jan 2015 21:21

Half-Life 2 is echt keihard de moeite, Nemesis. Dat (+ ep. one & two) en Bioshock Infinite ( + DLC) hebben allebei voor eeuwig een even groot plekje in mijn hart.
En Gone Home is geweldig, ik heb mijn lief overhaald om het ook te spelen nu. En die is nooit enthousiast over dingen die ik aanraad (zoals, toevallig, ook Fez). Nooit!

Ik weet niet of bovenstaande OT genoeg is, dus: verder ben ik tegenwoordig vooral bezig met DnD (maar dat telt niet als 'game' zeker?) en gebruik ik mijn computer vooral om te werken, op het sporadische potje Insurgency of TTT na. Tot Evolve uitkomt, tenminste. :lovesigh:
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 21 jan 2015 22:21

kinderknieën schreef:Half-Life 2 is echt keihard de moeite, Nemesis. Dat (+ ep. one & two) en Bioshock Infinite ( + DLC) hebben allebei voor eeuwig een even groot plekje in mijn hart.
En Gone Home is geweldig, ik heb mijn lief overhaald om het ook te spelen nu. En die is nooit enthousiast over dingen die ik aanraad (zoals, toevallig, ook Fez). Nooit!

Ik weet niet of bovenstaande OT genoeg is, dus: verder ben ik tegenwoordig vooral bezig met DnD (maar dat telt niet als 'game' zeker?) en gebruik ik mijn computer vooral om te werken, op het sporadische potje Insurgency of TTT na. Tot Evolve uitkomt, tenminste. :lovesigh:
OKAY, jullie hebben me overgehaald :lovesigh: (Ik weet wel niet wat DLC is, ik heb enkel BAC gedaan)

Nu nog tijd om het daadwerkelijk te spelen... :what:

Ohja, ik kocht een tijd terug uit jeugdsentiment ook nog Zelda, the Skyward Sword, maar ik had geen tijd en ik ben ergens gestrand bij dat rare hapmonster. Wordt het nog veel beter?
Overigens heb ik meerdere keren bijna iemand/iets omvergeslagen met die Wii-controls. Levensgevaarlijk!

kinderknieën
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door kinderknieën » 21 jan 2015 23:28

nemesis schreef:OKAY, jullie hebben me overgehaald :lovesigh: (Ik weet wel niet wat DLC is, ik heb enkel BAC gedaan)
DLC = Downloadable Content = Burial At Sea ep. 1 (die zozo is) & 2 (die ik nog beter dan heel Infinite vind).
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Bericht door Astronaut Batman » 23 jan 2015 12:49

Minecraft, en de 2 andere mensen op de server moeten eigenlijk verderwerken aan hun Thesis. <3

Brogan314
New user
New user

Bericht door Brogan314 » 04 feb 2015 23:58

Toevallig mensen die naar The Gathering gaan in noorwegen?
Op één na grootste gaming festival van Europa?

(kan maar proberen hé)
"Not all those who wander are lost;"
~I Don't Fall In Love With A Gender, But With A Person~

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 05 feb 2015 12:36

Willen: graag. Kunnen betalen en tijd vrijmaken: nope. :(

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 05 feb 2015 13:14

Brogan314 schreef:Toevallig mensen die naar The Gathering gaan in noorwegen?
(kan maar proberen hé)
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Mijn Noors is niet echt goed genoeg om de site te ontcijferen :ibi:
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Brogan314
New user
New user

Bericht door Brogan314 » 05 feb 2015 21:26

VindGeenNaam:p schreef:
Brogan314 schreef:Toevallig mensen die naar The Gathering gaan in noorwegen?
(kan maar proberen hé)
Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Mijn Noors is niet echt goed genoeg om de site te ontcijferen :ibi:
The Gathering in het Engels

Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 12 feb 2015 23:27

Momenteel bezig met Rogue Legacy, Transistor en GTAV eens aan het lenen. Allemaal leuk maar Rogue Legacy heeft de 'just one more formule' nogal goed door :p

Brogan314
New user
New user

Bericht door Brogan314 » 16 feb 2015 23:53

VindGeenNaam:p schreef:Momenteel bezig met Rogue Legacy, Transistor en GTAV eens aan het lenen. Allemaal leuk maar Rogue Legacy heeft de 'just one more formule' nogal goed door :p
Is Rogue Legacy de moeite waard? Heb het staan in mijn PSN LIbrary maar nog geen tijd gevonden om het uit te proberen.

Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 17 feb 2015 08:43

Brogan314 schreef:
VindGeenNaam:p schreef:Momenteel bezig met Rogue Legacy, Transistor en GTAV eens aan het lenen. Allemaal leuk maar Rogue Legacy heeft de 'just one more formule' nogal goed door :p
Is Rogue Legacy de moeite waard? Heb het staan in mijn PSN LIbrary maar nog geen tijd gevonden om het uit te proberen.
PS+ member veronderstel ik? :p
Als je sidescrollers leuk vind is er echt geen reden om het niet eens uit te proberen. 'T is leuk, je kan het blijven spelen en neemt nog geen gigabyte in :)

Brogan314
New user
New user

Bericht door Brogan314 » 17 feb 2015 21:29

VindGeenNaam:p schreef:
Brogan314 schreef:
PS+ member veronderstel ik? :p
Als je sidescrollers leuk vind is er echt geen reden om het niet eens uit te proberen. 'T is leuk, je kan het blijven spelen en neemt nog geen gigabyte in :)
PS+ member indeed :p (zelfde naaam alsl op het forum)
OP dit moment bezig aan Pokemon Crystal :D Love that one

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 22 feb 2015 13:21

Kanye West is making a videogame
http://www.hardcoregamer.com/2015/02/21 ... me/135933/

Het opzet van het spel alleen al :p