Kleding: de 999 geboden

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
Manspersoon
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Kleding: de 999 geboden

Bericht door Manspersoon » 02 nov 2013 23:04

We vertellen allemaal wel eens een sprookje. Dat er politici zijn die echt goed willen doen of dat wie echt zijn best doet, alles kan bereiken. Zo ook zegt men wel eens dat je vooral moet dragen wat je zelf mooi vindt. Niks van. Hoog tijd dat we elkaar wat goedbedoeld advies geven.

Dus: welk ondergoed doet je wenen, welke schoenen doen jou bloed kotsen en welke jas zou je liefst met eigenaar en al in brand steken?

Hier komen alvast een paar reacties uit het forum over begane misdaden. De moeite om de namen erbij te zetten heb ik niet gedaan en misschien is dat maar best.
De collectie van Versace van H&M is echt het spuuglelijkste wat ik ooit gezien heb. Zelfs hoeren in Las Vegas lopen er beter bij.

Echt gestoord dat mensen daarvoor in de rij gaan staan. :)
Behalve voor deze dan. Bovenstaand pareltje komt van Stilicho. Altijd bereid om mensen op het juiste pad te houden.
Een duimring :crazy:

Zo jaren 2000 lesbo...
Ondergoed van Pieces.
Is leuk als je tiener bent, maar daarna is het een beetje not denk ik zo.
Geen echte turn-off, want de turn-on/off-vraag stelt zich niet onmiddellijk, maar ik vind een vrouw in jeans meestal slecht gekleed. Het lijkt uitzonderlijk dat ze het kan combineren om een mooi geheel te vormen.
Hipsters.
Een beetje vaag, maar goed, dat past wel in dit topic. Dood aan alle hipsters!
Mannen die hun haar kleuren!
Plastieken bh-bandjes. Van die doorschijnende toestanden die je bij warme temperaturen ziet opduiken onder open bloesjes. Ga dan voor gekruiste bandjes, strapless of gewoon helemaal geen bh eventueel, maar van die plastieken bandjes zijn zo...goedkoop. Ik wilde trashy schrijven, maar misschien is dat een te hippe Engelse term
Ik heb altijd al gevonden dat de uitvinder van plastic BH-bandjes op de brandstapel zou moeten
gezet worden.
Branden zal hij, de zondaar!
Even rondgecruised en waarschijnlijk te weinig want ik heb de aloude nog niet gevonden:

Sokken in freaking sandalen. (Hopelijk hebben holebi's toch een beter gevoel voor mode dan dat).
Ik heb er al gevonden. Ik ben geen al te grote modefreak (behalve met DC maar hoewel ik zijn kleuren vaak bekritiseer moet ik zeggen dat hij zich altijd goed kleed, itt mezelf) maar dat is een deal breker. Iemand die sokken met sandalen draagt is voor mij geschrapt. Hij kan de knapste vent in de wereld zijn, zoiets is een no go.
Als er ooit een linkse/rechtse/Vlaamse/Waalse/Poolse/islamitische revolutie komt, weet dan dat de criminelen die sokken in sandalen dragen als contrarevolutionaire elementen zullen worden bestempeld. Het vuurpeleton wacht.
Zo van die overdreven eco-tantes vind ik ook maar een turn-off. Ik heb het ook niet voor die overdreven hippie-look.
manpurses... :kots:
Gal door je mond!
OT: Mensen met zwaar onnatuurlijke haarkleuren, tenzij het roze is. Of blauw. Of misschien paars ook nog wel.
Losse boxers, gruwelijk. Bijna even erg als mannen in string. :kots:
Nog meer gal door je mond!
Nu even heel opppervlakkig maar als je zo'n rokje of jurkje die amper het helft van je kont bedekt dan ben je afgeschreven. Hetzelfde voor mannen die broeken aanhebben die zo spannend zijn dat je je afvraagt of die nog kinderen willen, moet ze niet hebben.
tattoos en piercings
Dat wisten we natuurlijk al lang.
En wat is dat met die fluo mode? Teveel is teveel! :-?
Wanneer een vrouw fake is, valse nagels, vals haar, overgrote merknamen op kledij enzo...
Ze duiken weer onhoudbaar op in het straatbeeld: van die 'onzichtbare' plastieken BH-bandjes.

Gruwel, gruwel, jakkes, akke tuut.

Draag dan gewoon géén BH of investeer in een exemplaar met mooie bandjes, zodat het niet 'rampzalig' is dat ze zichtbaar zijn, want die plastieken rommel is niet alleen zeer duidelijk zichtbaar, maar ook nog eens gruwelijk, vreselijk en een waanzinnige afknapper.

Voor mij toch :) De fashion-homo's hier zullen vast graag beamen dat het een complete faux-pas is
Slecht nieuws: er komt volgend jaar opnieuw een zomer. En het jaar daarna hoogstwaarschijnlijk ook.

Ten slotte nog een quote van styliste Lien Degol:
Als je thuis nog een strikje liggen hebt: knip het in twee en gooi het weg!
Weggooien die rotzooi!

Zo, fashion-homo's, brand maar los.
Laatst gewijzigd door Manspersoon op 03 nov 2013 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Paswoord
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Kleding: de 999 geboden

Bericht door Paswoord » 03 nov 2013 11:23

siegie
Forum addict
Forum addict

Bericht door siegie » 03 nov 2013 12:00

Creepy, twee citaten van mij uit het turn off topic...

Ik ga mensen niet zeggen wat te dragen (tenzij ik er mee moet samenwerken). Het lijkt op lange termijn onverstandig om vanuit mijn voorkeuren normen te halen :)

Hoewel dit standpunt misschien moeilijk aan te houden is met die hipster-zwarte-piet-pofbroeken...
Onderschrift lijkt slecht Nederlands.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 04 nov 2013 17:37

Sheesh hier staan veel dingen tussen waar ik het oneens mee ben :)
Veel van die citaten zo uit de context komen overigens zeer arrogant over :P
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 04 nov 2013 18:42

Manspersoon schreef:Mannen die hun haar kleuren!
OT: Mensen met zwaar onnatuurlijke haarkleuren, tenzij het roze is. Of blauw. Of misschien paars ook nog wel.
Kan het nog coherenter? :) haar kleuren is geen fashion! Roze vind ik daarnaast, wanneer het niet écht past, gewoon lelijk! Maar je komt best oppervlakkig over eigenlijk. Ik ken mensen die alle kleuren van de regenboog hebben gehad en ik geef daar niet bepaald aandacht aan, wel aan hun persoonlijkheid.
En om mee te eindigen vernauwen al deze oordelen je keuze over de mensen, wat eigenlijk niet veel beter is dan de homofoben. Please try again.

Maar euh, ik kom misschien heel aanvallend over (sorry!), ge hebt zonder twijfel nog een hart :D (nee serieus, daarbuiten zult ge wel tof zijn)

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 04 nov 2013 22:11

Hades schreef:
iemand anders dan Manspersoon schreef:Mannen die hun haar kleuren!
Kan het nog coherenter? :) haar kleuren is geen fashion! Roze vind ik daarnaast, wanneer het niet écht past, gewoon lelijk! Maar je komt best oppervlakkig over eigenlijk. Ik ken mensen die alle kleuren van de regenboog hebben gehad en ik geef daar niet bepaald aandacht aan, wel aan hun persoonlijkheid.
En om mee te eindigen vernauwen al deze oordelen je keuze over de mensen, wat eigenlijk niet veel beter is dan de homofoben. Please try again.

Maar euh, ik kom misschien heel aanvallend over (sorry!), ge hebt zonder twijfel nog een hart :D (nee serieus, daarbuiten zult ge wel tof zijn)
Ahem, geen enkele van deze quotes komen van mezelf, gelieve het dan ook niet zo te lay-outen. I'm just the messenger.

Over boodschappen overbrengen gesproken: ons aller geliefde facebook heeft ook nog een boodschap: https://www.facebook.com/pages/Jongens- ... 26?fref=ts
Al wie da een legging draagt, is e homofiel!
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 05 nov 2013 13:29

Ik heb constant de neiging te zeggen: "Voor mij is dat echt niet zo'n probleem wat mensen al dan niet aan hebben. Tenzij het echt lelijk is.."

Ik zie de ironie van die stelling in.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 05 nov 2013 18:12

Ẁoeps. Misschien iets minder overhaast reageren :-?

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 05 nov 2013 19:07

Liro schreef:Ik heb constant de neiging te zeggen: "Voor mij is dat echt niet zo'n probleem wat mensen al dan niet aan hebben. Tenzij het echt lelijk is.."

Eigenlijk is dit echt de kern van dit topic. We zijn lang niet zo onbeoordelend als we zouden willen zijn.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 05 nov 2013 19:37

Manspersoon schreef:
Liro schreef:Ik heb constant de neiging te zeggen: "Voor mij is dat echt niet zo'n probleem wat mensen al dan niet aan hebben. Tenzij het echt lelijk is.."

Eigenlijk is dit echt de kern van dit topic. We zijn lang niet zo onbeoordelend als we zouden willen zijn.
Dat had ik al door :P
Ik geloof wel dat ik een 'pak' minder veroordelend ben in kleding dan de meesten hoor. Dat wil ik toch even meegeven :) waar sommige mensen zich al aan storen.. sheesh.

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 05 nov 2013 19:41

Oh, ik was bijna vergeten om zelf mijn steentje bij te dragen. Totaal niet oké voor mij:
- Racistische symbolen
- Kledij die Hitler, Stalin, Dutroux en andere massa- of seriemoordenaars verheerlijkt
- Onverwacht naakt. Hou uw rimpelige delen thuis. Ze zijn lelijk.

SingingInTheRain
Regular user
Regular user

Bericht door SingingInTheRain » 05 nov 2013 19:44

Gewoonweg dat sommige mensen denken dat alle kleuren bij alle kleuren passen, of dat er niet zoiets bestaat als zomer- , herfst- , winter- of lentetypes en dus van alle kleuren dragen.
Er bestaan samenstellingen van kleuren waar je niets mee verkeerd kan doen, maar soms is het gewoon rondlopende regenboogkots, niet verwijsend naar de regenboogvlag maar naar de kleuren.

Maar het is wel zalig als mensen zich zo tegen alle verwachtingen en standaartmode in kleden, eens iets speciaals en unieks.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 05 nov 2013 22:01

SingingInTheRain schreef:Gewoonweg dat sommige mensen denken dat alle kleuren bij alle kleuren passen, of dat er niet zoiets bestaat als zomer- , herfst- , winter- of lentetypes en dus van alle kleuren dragen.
Wat zou de wereld zijn zonder kleurenconsulentes? :crazy:

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 05 nov 2013 23:24

Stilicho schreef:
SingingInTheRain schreef:Gewoonweg dat sommige mensen denken dat alle kleuren bij alle kleuren passen, of dat er niet zoiets bestaat als zomer- , herfst- , winter- of lentetypes en dus van alle kleuren dragen.
:lol: :lol:

OT: Ik draag soms witte sokken in mijn sandalen.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 06 nov 2013 12:39

Gasquet schreef: OT: Ik draag soms witte sokken in mijn sandalen.
Dat is uiteraard een statement, juist? Ik wil het niet horen als het geen statement is. Wereldbeelden enzo 8) :wink:

Hades
Experienced user
Experienced user

Bericht door Hades » 07 nov 2013 16:47

Manspersoon schreef:

Ik zie eigenlijk niet wat er mis is met beoordelend te zijn. Dat is nog een heel verschil met bevooroordeeld, al kan de grens redelijk dun zijn.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 08 nov 2013 09:58

Hades schreef:
Manspersoon schreef:

Ik zie eigenlijk niet wat er mis is met beoordelend te zijn. Dat is nog een heel verschil met bevooroordeeld, al kan de grens redelijk dun zijn.
Hmmm, vanuit psychologisch standpunt is mensen veroordelen (i.e. negatief beoordelen) eigenlijk niet zo gezond. Denk aan pestgedrag, denk aan ouders die de keuzes van hun kind constant afkeuren,...
Niet dat ik het niet doe he, integendeel :) maar precies niet zo snel op kleding.

SingingInTheRain
Regular user
Regular user

Bericht door SingingInTheRain » 09 nov 2013 21:55

Gasquet schreef:
Stilicho schreef:
:lol: :lol:

OT: Ik draag soms witte sokken in mijn sandalen.
Witte sokken ? ja, ieder zijn ding zeker :/

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 28 dec 2013 18:59

Joggings dragen om mee naar school te komen. Ze zeggen dat joggings in zijn enzo, maar sorry, daarom kom je er toch niet mee naar school? :) Heb er op zich niks op tegen, maar das toch voor gwn thuis te dragen, of tijdens sport?

Chocopot
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Chocopot » 30 dec 2013 19:18

De 'Justin Bieber broek'. Kies toch eens tussen baggy en skinny aub. De combinatie ziet eruit als een volle pamper :-?
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Gesloten