goede nachtrust

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
Evie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

goede nachtrust

Bericht door Evie » 26 aug 2013 22:09

Wat bezorgt jullie een goede nachtrust?

Een goed boek, een warm bad, een kopje thee?
alternatieve kruiden die een goede nachtrust bevorderen?
Slaappillen...

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Re: goede nachtrust

Bericht door Kat » 26 aug 2013 22:19

Moe genoeg zijn..

Zathura
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Zathura » 27 aug 2013 23:08

Een goede fanfiction...
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Autumn
Regular user
Regular user

Bericht door Autumn » 28 aug 2013 10:38

Ik werk heel hard en ben niet veel thuis dus ik ben 90% van de tijd gewoon zo moe dat ik me in mijn bed leg en meteen slaap.
Conclusie: heel erg moe zijn helpt bij mij om te slapen.

Joni
New user
New user

Bericht door Joni » 28 aug 2013 12:50

Bij mij boeken, rustige muziek, ontspanningsoefeningen vlak voor het slapen, ...

Peanut
Experienced user
Experienced user

Bericht door Peanut » 28 aug 2013 19:09

Een boek lezen, in bad gaan of warme melk drinken voor ik ga slapen.

Gillian70
New user
New user

Bericht door Gillian70 » 29 aug 2013 15:15

Bij mij help een meestal een film of een goede aflevering van een serie, maar het mag ook niet te interessant zijn natuurlijk, of anders kijk ik de ene aflevering achter de andere :P
What I like (See spoiler)
Spoiler! :
- Being a Whovian
- Being Bi-sexual
- Photography
- Movies
- Series
- Books
- Coffee
- Gaming
- And The Little Things In Life!
http://www.punt-andere-lijn.be/ <-- Holebi vereniging in Brugge en omstreken, bekijk de site voor meer info :)

Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Bericht door Astronaut Batman » 01 sep 2013 03:33

Sterke drank, of gewoon 48u lang wakker blijven. Ik slaap heel moeilijk in, en wordt vaak om de 3u wakker.

tommekentom
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door tommekentom » 10 mar 2014 01:13

niets ! ik geraak zelden in slaap voor 4u en 's morgens geraak ik er dan nie uit :P
A good heart these times is hard to find
So, please be gentle with this heart of mine!

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 15 mar 2014 13:33

kruidenthee met valeriaan erin is een topper. Je voelt je de volgende dag fris en uitgerust in tegenstelling tot vele slaapmiddelen.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 17 mar 2014 13:22

Echt niet gezeverd: seks! Helpt altijd.

En anders: iets rustigs doen (lezen, beetje muziek luisteren, ...) en vroeg genoeg opstaan 's morgens (zeker als daar een regelmaat in zit, dan weet je lichaam gewoon dat het moet zorgen dat het genoeg slaap krijgt).
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 30 mar 2014 16:44

Alcohol :wink: niet dat ik opzettelijk drink om te kunnen slapen, maar ik heb al wel gemerkt dat het een positief effect heeft. Men zegt dat je na het drinken van alcohol gemakkelijker in slaap valt maar minder diep slaapt, wat bij mij niet zo is eigenlijk. Ik word minder vaak wakker 's nachts als ik een glaasje op heb!

Verder heb ik niet echt iets wat mij een goede nachtrust bezorgd. De meeste nachten blijven bestaan uit tiental keer wakker worden, en het dooreenlopen van droombeelden en realiteit. Een vriendin - psychologe - van me gaat eens iets voor me opzoeken over slaapstoornissen, hopelijk word ik daar wat wijzer uit :) En ik zou eigenlijk het homeopathische middel 'rescue' moeten nemen, dat heeft me vroeger al wel goed geholpen!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

sail
New user
New user

Bericht door sail » 09 apr 2014 11:05

Een goed bed :P
Sinds ik mn nieuw bed heb slaap ik veel beter en vaster .... tis gewoon heerlijk. Het nadeel: soms doet het s'ochtends toch echt pijn om op te staan en zou ik liever blijven liggen maar ben wel altijd uitgeslapen. Alleen aan dat wakker worden moet nog iets verandert worden XD

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 09 apr 2014 17:08

Er is een speciale slaapthee van Delhaize. Naam vergeten... Ik ga er nog eens naar op zoek want dat heeft me vroeger echt geholpen om rustig in te slapen in periodes van stress.
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Homba
Experienced user
Experienced user

Bericht door Homba » 09 apr 2014 18:23

Heel hard sporten helpt mij enorm. Als ik lichamelijk uitgeput ben, slaap ik als een roos.
Van trappisten te drinken slaap ik ook goed, maar sport is toch net ietsje gezonder.

FiduciaryBank
Senior user
Senior user

Bericht door FiduciaryBank » 09 apr 2014 19:27

Hoemmoes schreef:Er is een speciale slaapthee van Delhaize. Naam vergeten... Ik ga er nog eens naar op zoek want dat heeft me vroeger echt geholpen om rustig in te slapen in periodes van stress.
Den deze heb ik. Er zit wel zoethout in, vreemd genoeg (in hoge dosissen geeft u dat hypertensie). Wel lekker: sinaasappel, kaneel...
Afbeelding
Astronaut Batman schreef:Sterke drank, [...]
JustMe_ schreef:Alcohol :wink: niet dat ik opzettelijk drink om te kunnen slapen, maar ik heb al wel gemerkt dat het een positief effect heeft. Men zegt dat je na het drinken van alcohol gemakkelijker in slaap valt maar minder diep slaapt, wat bij mij niet zo is eigenlijk. Ik word minder vaak wakker 's nachts als ik een glaasje op heb!
Tenzij ze die conclusies in een slaaplabo hebben getrokken, kunt ge dat niet zelf weten. 't Is niet omdat je niet wakker wordt dat uw slaap niet verstoord is.

De huidige consensus is: alcohol + slaap = :(
"In sum," said Idzikowski, "alcohol on the whole is not useful for improving a whole night's sleep. Sleep may be deeper to start with, but then becomes disrupted. Additionally, that deeper sleep will probably promote snoring and poorer breathing. So, one shouldn't expect better sleep with alcohol."
bron: http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 162236.htm
Samotex schreef:kruidenthee met valeriaan erin is een topper. Je voelt je de volgende dag fris en uitgerust in tegenstelling tot vele slaapmiddelen.
Valeriaan mag dan een kruidenmiddel zijn, het blijft een medicijn. Toch even checken met de arts of het mag:
Because the compounds in valerian produce central nervous system depression, they should not be used with other depressants, such as alcohol, benzodiazepines, barbiturates, opiates, kava, or antihistamine drugs.

Verdere inspiratie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_induction
http://www.wikihow.com/Get-to-Sleep-Faster
http://www.wikihow.com/Fall-Asleep

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 10 apr 2014 09:04

Homba schreef: Van trappisten te drinken slaap ik ook goed, maar sport is toch net ietsje gezonder.
:rock:

En ook sport hier.
Niets is zo 'leuk' als lichamelijk moe in je bed kruipen. :D instant voldoening.
Fluctuat nec mergitur

Auden
Experienced user
Experienced user

Bericht door Auden » 10 apr 2014 12:37

Homba schreef:Heel hard sporten helpt mij enorm. Als ik lichamelijk uitgeput ben, slaap ik als een roos.
Van trappisten te drinken slaap ik ook goed, maar sport is toch net ietsje gezonder.
Ja, maar een zware inspanning (te) kort voor het slapengaan maakt het soms lastig voor mij om in slaap te vallen.

Zoals FiduciaryBank zegt, echt goed voor je slaappatroon is alcohol niet, edoch:
Sport is gezonder, trappisten zijn leuker :p
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 10 apr 2014 13:28

- Zo vast mogelijke slaapuren aanhouden.
- Tijdens de dag stress hebben zorgt er ook voor dat je slechter inslaapt.
- Aan de computer zitten vlak voor je gaat slapen is een slecht idee.
- Als je al een tijdje in bed ligt: opstaan, wat melk drinken en iets lezen.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Vantakopaap

Bericht door Vantakopaap » 14 apr 2014 16:09

-
Laatst gewijzigd door Vantakopaap op 21 jun 2015 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten