Het grote interieurtopic (of kleine)

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
31 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Het grote interieurtopic (of kleine)

Berichtdoor SingingInTheRain » 02 aug 2013 08:50
Ik heb niets gevonden over een topic over interieur algemeen. Als het er wel is, dan weet ik het ook niet meer...

Heel simpel.

Welk design spreekt je aan ? Ben je voor Ikea of toch eerder Alessi ? Wat is je stijl ? etc.
SingingInTheRain
Regular user
Regular user

Leeftijd: 19
Geslacht: Man

Re: Het grote interieurtopic (of kleine)

Berichtdoor 3S » 04 aug 2013 21:21
Dit topic heeft inderdaad lang op zich laten wachten! Ik was al aan het overwegen om het zelf aan te maken :)

Binnenhuisarchitectuur is echt een passie van me. Ik verwacht hier later toch wel behoorlijk wat geld tegen te smijten. Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar authentiek design, Ikea springt wat mij betreft zelden uit boven andere merken (hoewel in de PS-collectie ook wel mooie dingen kunnen zitten).

Ik heb echt te veel lievelingsstukken om op te sommen, dus post ik er maar drie waar ik momenteel heel erg weg van ben:

- Het bed 'Mikael' van Former.
- De 'leaf lamp' van Muuto. Als ik een bureau koop, moet dit er zeker op staan.
- Ik heb een zwak voor dressoirs. Dit exemplaar van Muuto vind ik wel leuk, en ook Pastoe heeft er mooie.
Go bang your head against the wall. Only boring people are bored.
3S
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Homba » 04 aug 2013 22:09
Mid-century modernism :love:

Spoiler! :
Afbeelding
Homba
Experienced user
Experienced user

Geslacht: Vrouw

Berichtdoor JFK » 05 aug 2013 10:57
Ik ben gek van de PH Artichoke- lamp van Poul Henningsen, in alle varianten.

Spoiler! :
Afbeelding

De Gérard Philipe bureau van Jules Wabbes.

Spoiler! :
Afbeelding

En de Barcelona chair van Ludwig Mies van der Rohe

Spoiler! :
Afbeelding

Basisstukken eigenlijk.
En ik hou ook van scandinavische ontwerpen. Gezellig, modern maar toch warm met veel hout.
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor lenny » 05 aug 2013 14:50
De slaapbanken van innovation :kwijl:
Afbeelding
Afbeelding

http://innovationliving.com/
lenny
Forumkoppel 2016

Leeftijd: 22

Berichtdoor kinderknieën » 05 aug 2013 15:17
Zodra ik een beetje te rijk ben (hopelijk vrij snel), ga ik op zoek naar een mooie Reply tekentafel van Friso Kramer en Wim Rietveld, waarop ik vanaf dan al mijn werk ga kunnen doen. Zie hoe schoon. Bijhorende stoel heb ik jaren geleden eens op straat gevonden en met veel liefde een nieuwe thuis gegeven.

Ik ben ook keihard fan van Dieter Rams en hoop dat iemand mij ooit zijn 606 Universal Shelving System kado geeft (ik ben bijna jarig! :chickenrun:)
Muji (= de mooie, Japanse en kleinere Ikea) bracht onlangs trouwens een op Rams geïnspireerde cd-speler uit die ik nog wel schattig vind.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.
kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 29

Berichtdoor Astronaut Batman » 05 aug 2013 19:21
kinderknieën schreef:Zodra ik een beetje te rijk ben (hopelijk vrij snel), ga ik op zoek naar een mooie Reply tekentafel van Friso Kramer en Wim Rietveld, waarop ik vanaf dan al mijn werk ga kunnen doen. Zie hoe schoon. Bijhorende stoel heb ik jaren geleden eens op straat gevonden en met veel liefde een nieuwe thuis gegeven.

Het st-lucas kso te antwerpen heeft er zo een paar 100 staan. De werkbladen zijn wel om weg te gooien en veel ervan beginnen sporen van zware slijtage te tonen, maar sommige zijn nog in heel goede staat. Gezien die school financieel met moeite het hoofd boven water kan houden, kan je ze misschien eens een aanbod doen? :D
Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor kinderknieën » 05 aug 2013 21:44
Astronaut Batman schreef:
kinderknieën schreef:Zodra ik een beetje te rijk ben (hopelijk vrij snel), ga ik op zoek naar een mooie Reply tekentafel van Friso Kramer en Wim Rietveld, waarop ik vanaf dan al mijn werk ga kunnen doen. Zie hoe schoon. Bijhorende stoel heb ik jaren geleden eens op straat gevonden en met veel liefde een nieuwe thuis gegeven.

Het st-lucas kso te antwerpen heeft er zo een paar 100 staan. De werkbladen zijn wel om weg te gooien en veel ervan beginnen sporen van zware slijtage te tonen, maar sommige zijn nog in heel goede staat. Gezien die school financieel met moeite het hoofd boven water kan houden, kan je ze misschien eens een aanbod doen? :D

Dat weet ik en ik weet ook dat je die stiekem zomaar kan meenemen als je ze naar buiten gesmokkeld krijgt (tussen half zeven en tien 's avonds, wanneer de conciërge niet in de buurt is) en dat niemand ze zou missen, maar die zijn echt in te slechte staat. Die stonden twee of drie jaar geleden een tijd gewoon op de binnenplaats (ik dacht dat die toen weggesmeten gingen worden, blijkbaar niet), maar waren te zwaar en te groot voor op de tram en achteraf gezien heb ik er totaal geen spijt van dat ik ze toen niet heb meegenomen.

OT (want dat moet): 't Is dat het zo groot is om te verzenden, anders had ik dit bijzettafeltje al lang gekocht. In plaats daarvan kocht ik dan maar een tafeltje van een onbekende designer en Procters Axis klok, waar ik elke dag met veel plezier naar kijk, ondanks het feit dat de batterij het onlangs opgaf en het nu constant kwart voor twaalf is waardoor ik elke keer een beetje panikeer.

Spoiler! :
Afbeelding

<3
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.
kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 29

Berichtdoor Homba » 05 aug 2013 23:33
Het Tomadorek van Dekker is mijn favoriete meubel in mijn kamer momenteel. Deze Chris Martin Tio stoel zou ik ooit ook graag in mijn bezit hebben.
Homba
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Astronaut Batman » 06 aug 2013 02:09
Misschien moet er eens een thread komen die polst naar het interieur van de gemiddelde forumer, samen met foto's.
Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Berichtdoor SingingInTheRain » 06 aug 2013 16:58
Grafic chic, modern, veel zwart-wit, art deco apartement en kleuraccenten in de decoratie.

en dan deze :D

suita
http://www.atomicinteriors.co.uk/images ... uita_2.jpg

louis ghost chair
http://www.conranshop.co.uk/conrancatal ... ain/175067.
png

en een zwarte lamp met een gouden binnenkant
http://cdn4.welke.nl/photo/scale-610xau ... cares.jpeg

en een metallic roségoud achtig tafeltje heeft ook zo iets vind ik en de gouden stoel

en ook nog zelfgemaakte dinges zoals een schaal die ik onlangs heb opgeknapt...
SingingInTheRain
Regular user
Regular user

Berichtdoor Kat » 06 aug 2013 18:26
Geef mij maar een half kasteel! Dus veel antiek! ik hou ook van warme rood en bruin tinten.
Kat
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Paswoord » 06 aug 2013 19:54
Een Chesterfield zetel in mijne living en Eames chairs aan de keukentafel, astublieft. Ik ben ook fan van Scandinavisch design. Verder graag nog deze Qlock (die ook op het werk hangt) aan mijn muur:

Afbeelding
Paswoord
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Walewein » 06 aug 2013 21:58
Homba schreef:Het Tomadorek van Dekker is mijn favoriete meubel in mijn kamer momenteel.

Je ziet Tomadorekken nu overal. Ik heb er alles bij elkaar 10 gehad, nu geen meer. Overgewaardeerd ook op ebay, me dunkt. Ik snap dat ze populair zijn: ze zijn kleurrijk en je kan ze steeds uitbreiden, maar stevig zijn ze allerminst. En er zijn innovatievere ontwerpen. Maar ja, dan komt dat in een interieurmagazine of bij vrienden en iedereen wil dan hetzelfde...

Zoals een aantal mensen misschien wel weten, bezoek ik al wel eens een rommelmarkt. Ik koop alles, als het goed en goedkoop is. Ook koop ik graag rare, excentrieke objecten of voorwerpen met een verhaal. De laatste tijd heb ik enkele Afrikaanse beelden gekocht en sinds een paar maand koop ik ook 19de-eeuwse en vroeg-20ste-eeuwse foto's. Maar ook vintage meubelen en lampen koop ik daar.

Wat ik nog zou willen? Enkele meubelen van Alfred Hendrickx. Innovatief Belgisch fifties-design met veel aandacht voor de kwaliteit van de materialen en de afwerking.

Wat mij een beetje zorgen baart, is dat jonge mensen weinig oog hebben voor antiek. Ze durven precies niet meer combineren in hun interieur. Het moet precies allemaal retro zijn. Maar je moet er interieurmagazines uit de sixties of seventies maar eens op naslaan. Daar zie je dat er wél gecombineerd wordt. Ik vraag me af hoe het antieklandschap er binnen 20 jaar gaat uitzien. Gaan we dan een hele hoop oude spullen laten verkommeren omdat er geen interesse meer voor is?
blatantlie schreef:wijze walleeraad, daar is iedereen mee gebaat

raskolnikow schreef:Uiteraard is Walewein ne freak. En nog authentiek ook. Niet zo een van die fakers.

Hannes schreef:[Vr 17:39] Hannes.: ik vind uw euri geil walewein
Walewein
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 32

Berichtdoor Stilicho » 06 aug 2013 22:04
SingingInTheRain schreef:Grafic chic, modern, veel zwart-wit, art deco apartement en kleuraccenten in de decoratie.

Cruella De Vil

Interieurfoto's op internet of in tijdschriften zien er dikwijls zo fake en zielloos uit, alsof er niet in geleefd wordt. (Maar da's nog altijd beter dan het andere uiterste: mensen die hun huis willen verkopen en niet opruimen voor ze foto's maken en die op een immo-site plaatsen. Slaat me met verstomming.)
Stilicho
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Homba » 06 aug 2013 22:14
Walewein schreef:Je ziet Tomadorekken nu overal. Ik heb er alles bij elkaar 10 gehad, nu geen meer. Overgewaardeerd ook op ebay, me dunkt. Ik snap dat ze populair zijn: ze zijn kleurrijk en je kan ze steeds uitbreiden, maar stevig zijn ze allerminst. En er zijn innovatievere ontwerpen. Maar ja, dan komt dat in een interieurmagazine of bij vrienden en iedereen wil dan hetzelfde...

Mijn exemplaar heb ik toen ik dertien was bij mijn oma gered van het stort. Als kind vond ik dat altijd een mooi ding en toen het plots moest verdwijnen, wou ik het absoluut meenemen. De bedragen waarvoor ze op ebay verkocht worden zou ik er zelf wel niet voor willen geven.
De stevigheid is een minpunt, maar ik vind het best handige en mooie dingen.
Homba
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor SingingInTheRain » 07 aug 2013 10:53
Stilicho schreef:
SingingInTheRain schreef:Grafic chic, modern, veel zwart-wit, art deco apartement en kleuraccenten in de decoratie.

Cruella De Vil

sèg ! klinkt raar, maar is mooi, neem dit maar als moodbord

http://www.styleintel.com/wp-content/up ... 2-copy.jpg
SingingInTheRain
Regular user
Regular user

Berichtdoor Telefunken » 13 aug 2013 19:49
Hans Wegner Papa Bear Chair
Afbeelding

Jean Prouvé Fauteuil de Salon
Afbeelding

Jean Prouvé Compas (met de Fauteuil Direction)
Afbeelding
Maar dan niet van de RAW-collectie van Vitra

Ray en Charles Eames Plywood Elephant
Afbeelding
Ach, why not?
Ars Gratia Artis
Telefunken
Senior user
Senior user

Leeftijd: 24

Berichtdoor Astronaut Batman » 13 aug 2013 22:40
Mijn adoptiekinderen gaan dat krijgen, zo'n olifantje.
Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Berichtdoor JFK » 14 aug 2013 09:07
Inderdaad.

:love: voor de olifant.

OT.

Ik wil Kaleido-schaaltjes van Hay.

Afbeelding
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30