Piercings

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
metalhead94
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Piercings

Bericht door metalhead94 » 22 aug 2012 19:56

Er is al een topic over tattoo's, maar heb er nog geen gezien over piercings. De vraag is als volgt: Heb/wil je piercings? Zo ja, waar?

Ik zal is beginnen eh:
Ik heb: in elk oor 2 oorbellen.
Ik wil:
* In mijn rechteroor een stretcher ipv oorbellen
* In mijn linkeroor nog 2 oorbellen bij (eentje achter de andere 2, en eentje op da klein stukje)
* Navelpiercing
* piercing in mijn wenkbrauw.

Ik peins nie da, naast de navelpiercing, 1 van de "ik wil"-etjes zal mogen van mijn ouders :(
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

Manspersoon
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Piercings

Bericht door Manspersoon » 22 aug 2012 21:40

Zelf zal ik nooit piercings laten steken, omdat ik het maar een vies idee vind om metalen dingen in je huid te prikken en dan te laten zitten. Bij andere mensen heb ik er geen problemen mee. Wat ik wel lelijk vind, zijn stretchen die je oorlel uitrekken, want oorlellen zijn normaal al groot genoeg volgens mijn gedacht.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

GameAngel
Regular user
Regular user

Bericht door GameAngel » 22 aug 2012 22:19

Zelf zou ik geen piercing laten zetten omdat ik daar niet voor te vinden ben.
Soms is het wel eens mooi, maar dat zijn echt uitzonderingen...

Ik heb echter wel nog wat vragen/geruchten die ik wel eens wil weten :)
- Doet het effectief (veel) pijn om er een te laten zetten?
- Is het waar dat een piercing wel eens kan ontsteken?
- Geven stretchen idd een onaangename geur af? :)

Ik ben wel eens benieuwd :)

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 22 aug 2012 22:26

GameAngel schreef:Zelf zou ik geen piercing laten zetten omdat ik daar niet voor te vinden ben.

1) da hangt er van af. Heb 2 gaatjes in mijn oren. De voorsten deden helemaal geen pijn, voelde ik anders, maar die meer naar achter voelde ik wel. Niet dat het echt superveel pijn deed. Maar ik denk dat oorbellen toch nog iets anders is als een piercing (andere methode enzo, al is het allebij een stuk metaal in je lichaam steken)

2) jup, dat kan gebeuren. Ik heb 2 keer een ontsteking gehad in het achterste gaatje van mijn linkeroor. Ook kan het zijn da ge allergisch bent aan bepaalde metalen. Mijn zus kan bevoorbeeld niet tegen oorbellen die geen 24 karaat goud zijn.

3) geen idee eigenlijk, nog nooit gehoord da da zo is ...

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

GameAngel
Regular user
Regular user

Bericht door GameAngel » 22 aug 2012 22:35

metalhead94 schreef:
GameAngel schreef:Zelf zou ik geen piercing laten zetten omdat ik daar niet voor te vinden ben.

1) da hangt er van af. Heb 2 gaatjes in mijn oren. De voorsten deden helemaal geen pijn, voelde ik anders, maar die meer naar achter voelde ik wel. Niet dat het echt superveel pijn deed. Maar ik denk dat oorbellen toch nog iets anders is als een piercing (andere methode enzo, al is het allebij een stuk metaal in je lichaam steken)

2) jup, dat kan gebeuren. Ik heb 2 keer een ontsteking gehad in het achterste gaatje van mijn linkeroor. Ook kan het zijn da ge allergisch bent aan bepaalde metalen. Mijn zus kan bevoorbeeld niet tegen oorbellen die geen 24 karaat goud zijn.

3) geen idee eigenlijk, nog nooit gehoord da da zo is ...
Oké! In dat geval wil ik toch mijn mening bijstellen :p

Piercings op seksueel getinte plaatsen zou ik een grote turn-off vinden. Stel je voor dat er op een van die plaatsen een ontsteking plaats vindt? Laat staan als ze daar één moeten zetten, maar ik neem aan dat ze daar wel verdoven ofzo?

Bug
New user
New user

Bericht door Bug » 23 aug 2012 10:11

Heb mij ooit eens gewaagd aan een oorpiercing toen 'k 18 was...
Enkele dagen ging alles goed en het zag er wel goed uit... Maar na een 2 weken sprong er een ontsteking op waardoor 'k hem er uit moest halen en sindsdan heb 'k er maar de brui aan gegeven hahaha. :D

Het enige wat 'k wel nog zou zien zitten zijn zo'n 2 of 3 "bolletjes" onder mekaar aan de achterkant van m'n nek ofzo. :D Vind 'k wel mooi.
~Bug
If homosexuality is a disease, let's all call in queer to work: "Hello. Can't work today, still queer." ~Robin Tyler

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 23 aug 2012 11:36

GameAngel schreef:- Geven stretchen idd een onaangename geur af? :)
Het kan dus wel zeker, als je het niet tegoei verzorgd (ben het net gaan opzoeken). Als je bijvoorbeeld na het oprekken (piercing groter maken om een grotere stretch te kunnen steken) het dode vel niet verwijderd, of als je met te sterke zeep je oor wast, of bij uitgedroogd vel het niet meteen gaat in-oliën, kan het een onaangename geur afgeven. Het hangt er dus van af hoe serieus da ge de verzorging ervan neemt eh.

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 23 aug 2012 11:47

Bug schreef:Heb mij ooit eens gewaagd aan een oorpiercing toen 'k 18 was...
Enkele dagen ging alles goed en het zag er wel goed uit... Maar na een 2 weken sprong er een ontsteking op waardoor 'k hem er uit moest halen en sindsdan heb 'k er maar de brui aan gegeven hahaha. :D
Ik heb gehoord dat een of andere oogzalf wel goed is voor ontstekingen. Van horen zeggen hé, want ik heb zelf nergens piercings. Al vind ik een piercing bij sommige mensen toch wel iets hebben :ahem:

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 23 aug 2012 11:54

@ Wall, dat klopt, oogzalf is ook geschikt voor zulke plaatsen. Oogzalf mag je ook op de meeste plaatsen gebruiken,waar andere zalf niet mag gebruikt worden.

OT. Ik heb dichtgegroeide oorbelgaatjes en zou die opnieuw willen laten 'schieten', iemand een idee of dit kan? Al had ik wel toen ze voor de eerste keer geschoten waren, een ontsteking.

Een 2de gaatje zou ik ook nog willen. En neuspiercings (zo'n bolletje op je neusvleugel) vind ik mooi!
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Bug
New user
New user

Bericht door Bug » 23 aug 2012 12:04

Wall schreef:
Bug schreef:Heb mij ooit eens gewaagd aan een oorpiercing toen 'k 18 was...
Ik heb gehoord dat een of andere oogzalf wel goed is voor ontstekingen. Van horen zeggen hé, want ik heb zelf nergens piercings. Al vind ik een piercing bij sommige mensen toch wel iets hebben :ahem:
Klopt inderdaad dat zalfjes kunnen helpen... Alleen was ik het na een week zalfje smeren volledig beu geraakt en heb 'k het er maar uit gezwierd. 2 dagen erna begon het toen al te genezen. :(
~Bug
If homosexuality is a disease, let's all call in queer to work: "Hello. Can't work today, still queer." ~Robin Tyler

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 23 aug 2012 14:08

mei_meisje schreef:Ik heb dichtgegroeide oorbelgaatjes en zou die opnieuw willen laten 'schieten', iemand een idee of dit kan? Al had ik wel toen ze voor de eerste keer geschoten waren, een ontsteking.
Ik heb dit gehad. Mijn eerste gaatjes waren geschoten op mijn 4de verjaardag, en vanaf mijn 7ste tot mijn 15de heb ik geen oorbellen gedragen. ze waren dichtgegroeid, maar mijn moeder heeft ze terug kunnen openmaken met oorbellen. Nuja, ik weet niet of ze volledig dichtgegroeid waren. maar als ze volledig dichtgegroeid zijn, zou je toch gewoon opnieuw gaatjes kunnen laten schieten?

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 23 aug 2012 14:17

metalhead94 schreef:
mei_meisje schreef:Ik heb dichtgegroeide oorbelgaatjes en zou die opnieuw willen laten 'schieten', iemand een idee of dit kan? Al had ik wel toen ze voor de eerste keer geschoten waren, een ontsteking.
Ik heb dit gehad. Mijn eerste gaatjes waren geschoten op mijn 4de verjaardag, en vanaf mijn 7ste tot mijn 15de heb ik geen oorbellen gedragen. ze waren dichtgegroeid, maar mijn moeder heeft ze terug kunnen openmaken met oorbellen. Nuja, ik weet niet of ze volledig dichtgegroeid waren. maar als ze volledig dichtgegroeid zijn, zou je toch gewoon opnieuw gaatjes kunnen laten schieten?
We hadden ze al een paar jaar geleden terug open gekregen door oorbellen. Maar er was gelijk iets met het gaatje, waardoor ik zelf nooit erdoor raakte.
You'll be compromised,
But sometimes

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 23 aug 2012 14:36

mei_meisje schreef: We hadden ze al een paar jaar geleden terug open gekregen door oorbellen. Maar er was gelijk iets met het gaatje, waardoor ik zelf nooit erdoor raakte.
Gaatjes die net geschoten zijn / terug open gemaakt zijn, groeien vrij snel terug dicht. Daarom is het aangeraden oorbellen in te steken die je 'snachts kan laten zitten. na een tijdje gebeurt da nie meer, da dichtgroeien. bij mij was het na 3 weken, dat ik 'snachts mijn oorbellen terug uit kon doen zonder dat ze dichtgroeiden. Ik moest na die 3 weken wel nog elke morgend mijn oorbellen terug in doen, want als ik een dag geen oorbellen inzaten kon ik er de volgende morgen niet meer vlot door met de oorbel. Nu, na 3 jaar, kan ik max een week zonder oorbellen zonder problemen met het gaatje :p

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 23 aug 2012 15:02

metalhead94 schreef:
mei_meisje schreef: We hadden ze al een paar jaar geleden terug open gekregen door oorbellen. Maar er was gelijk iets met het gaatje, waardoor ik zelf nooit erdoor raakte.
Gaatjes die net geschoten zijn / terug open gemaakt zijn, groeien vrij snel terug dicht. Daarom is het aangeraden oorbellen in te steken die je 'snachts kan laten zitten. na een tijdje gebeurt da nie meer, da dichtgroeien. bij mij was het na 3 weken, dat ik 'snachts mijn oorbellen terug uit kon doen zonder dat ze dichtgroeiden. Ik moest na die 3 weken wel nog elke morgend mijn oorbellen terug in doen, want als ik een dag geen oorbellen inzaten kon ik er de volgende morgen niet meer vlot door met de oorbel. Nu, na 3 jaar, kan ik max een week zonder oorbellen zonder problemen met het gaatje :p
Ik liet ze ook eerst een tijdje zitten (ook 's nachts) maar das lastig om zo te slapen. Puh, nu ik dat zo hoor, heb ik daar opslag geen zin meer in.
You'll be compromised,
But sometimes

Pegasus
New user
New user

Bericht door Pegasus » 23 aug 2012 15:10

Ik had 2 piercings, maar sinds ik werk, vond ik het minder gepast om er nog mee rond te lopen, terwijl ze quasi onzichtbaar waren.

1 in de tong en 1 in mijn oor (maar langs de bovenkant)... Ik vind een piercing persoonlijk mooi, maar het nadeel is dat je soms nog scheef wordt bekeken omdat je piercings hebt.
I'll rise but I refuse to shine !
IGN LOL: Gaea06

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 23 aug 2012 19:33

metalhead94 schreef:
GameAngel schreef:- Geven stretchen idd een onaangename geur af? :)
Het kan dus wel zeker, als je het niet tegoei verzorgd (ben het net gaan opzoeken). Als je bijvoorbeeld na het oprekken (piercing groter maken om een grotere stretch te kunnen steken) het dode vel niet verwijderd, of als je met te sterke zeep je oor wast, of bij uitgedroogd vel het niet meteen gaat in-oliën, kan het een onaangename geur afgeven. Het hangt er dus van af hoe serieus da ge de verzorging ervan neemt eh.
Anders stinkt dat ook. Mijn BFF is altijd lentefris, maar soms duwt hij zijn plug in mijn neus en dan ruikt alles naar rot vlees. ALLES.

Verder heb ik hier niks te zoeken. Ik heb ergens wel een (ondertussen dichtgegroeid) gaatje, een restant van een opstandige puberteit. Als ik daar hard op duw komt daar wit spul uit. Mooi he?

:demon:
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 24 aug 2012 18:55

Kheb mijn ma eindelijk kunnen overtuigen om me een navelpiercing te laten zetten :D :D :D :D :D :D :D

Shelter
New user
New user

Bericht door Shelter » 25 aug 2012 15:42

Ik heb in mijn linkeroor een stretch (van 4mm) en daarboven nog een gaatje. Rechts had ik ook eerst een gaatje maar dat is ontstoken en dan heb ik het maar laten dichtgroeien.
Voor de rest geen piercings, ik ben tevreden zoals het nu is :)
Love is.

Naomily
New user
New user

Bericht door Naomily » 25 aug 2012 16:49

Ik heb in mijn linker oor 2 gaatjes in mijn oorlel en in mijn rechter 1 in mijn oorlel en 1 boven, en nog een navelpiercing. Meer ga ik er denk ik niet meer zetten ;p
Just be free..<3

Jan148
Regular user
Regular user

Bericht door Jan148 » 25 aug 2012 16:53

Ik heb een 6mm stretch in men linkeroor :)
En dat is ook men eindmaat, vind het al groot genoeg zo :P. Wat betreft de geur trouwens: als ik men piercing in heb riek je niks, maar als ik hem eruit haal... ja dan stinkt ie soms wel :P. Hangt er ook maar net vanaf hoe lang het geleden is dat ik met een 'naakt' oor gedoucht heb :)
This life chose me, I'm not lost in sin. But proud I stand of who I am. I plan to go on living!

Plaats reactie