Vegetarisme/veganisme/...

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
84 berichten • Pagina 5 van 51, 2, 3, 4, 5

Poll: Wat bent u?

Veganist (geen vlees, vis, zuivel en ei) - 9%
Lacto-vegetariër (geen vlees, vis, ei | wel zuivel) - Geen stemmen
Ovo-vegetariër (geen vlees, vis, zuivel | wel ei) - 2%
Ovo-lacto-vegetariër (geen vlees en vis | wel zuivel en ei) - 29%
Pescotariër (geen vlees | wel vis, zuivel en ei) - 16%
Pollotariër (geen vlees buiten gevogelte, geen vis | wel zuivel en ei) - Geen stemmen
Pesco pollotariër (geen vlees | wel gevogelte, vis, zuivel en ei) - 7%
Vleeseter - 38%
Totaal aantal stemmen : 45

Re: Vegetarisme/veganisme/...

Berichtdoor Fantasy Lover » 14 dec 2015 00:20
Ik ben pollotariër
Fantasy Lover

Berichtdoor herman frodiet » 21 dec 2015 18:58
Bij valt het te zien waar ik ben. Op mijn kot eet ik meestal veganistisch. Dit omdat ik geen melk lust en nooit eieren in huis heb. Soms heb ik eens iets van kaas in huis en ik check ook niet echt de verpakkingen van koekjes om te zien of er geen eieren en/of melk in zit.
Op restaurant en buitenshuis eet ik veggie. Als je vegan vraagt, krijg je meestal toch geen volwaardig alternatief op restaurant, wat ik zeer jammer vind.
Bij mijn ouders durf ik vlees te eten. Dit omdat ze hun eigen kippen, kalkoenen, eenden, ganzen, varkens en konijnen kweken om op te eten. Dus ik weet dat die dieren een mooier leven en een ethischere dood hebben gehad. Ook is het geen massaproductie en zitten de diertjes niet opgesloten in te kleine hokken maar lopen ze vrij in de tuin. Ook eieren van de kippen van mijn ouders durf ik mee te nemen naar mijn kot om te eten. Maar vlees uit de winkel komt er niet in!
Ook veggieburgers probeer ik te vermijden omdat die veel te veel zout en bewaarmiddelen bevatten. Ik maak ze zelf en vul aan met bonen enzo.
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008
herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Leeftijd: 28

Berichtdoor idk » 29 jun 2016 12:54
Salomon schreef:Ik eet geen vlees of vis, wel zuivel. Bij eieren let ik er altijd op dat ze van kippen in vrije uitloop zijn, geen scharreleieren voor mij, laat staan uit legbatterijen.
Mijn twee grote motivaties zijn diervriendelijkheid en milieuvriendelijkheid.
Wel een klein probleem: een partner die geen vegetariër is.

Hier ook zo ongeveer; geen vis en vlees voor mij!
Bij de eitjes heb ik ook liefst 'kipvriendelijke' eitjes, maar ik let er minder op.

Ik zou niet echt problemen hebben met een niet-vegetarische partner (of toch niet veel :p). Ik vind dat iedereen nog altijd voor zichzelf kiest of hij vegetariër wilt zijn of niet. Zolang de partner geen probleem heeft met mij, zal alles op dat vlak wel ok lopen. Als ik meega met de kookploeg op kamp, dan help ik ook met alles (weliswaar met opgetrokken neus :p en hier en daar een 'stek' naar de 'dierenbeulen' ;) ;) ;) ).
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Leeftijd: 22
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor mei_meisje » 03 jul 2016 20:41
Ik ben stilletjes aan gegroeid naar het veganisme, en ik hou er echt van. Een echte vleesliefhebber als lief, zou wel problemen kunnen geven vrees ik.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling
mei_meisje
I have no life
I have no life

Leeftijd: 25
Geslacht: Vrouw

84 berichten • Pagina 5 van 51, 2, 3, 4, 5