Vegetarisme/veganisme/...

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
84 berichten • Pagina 2 van 51, 2, 3, 4, 5

Poll: Wat bent u?

Veganist (geen vlees, vis, zuivel en ei) - 9%
Lacto-vegetariër (geen vlees, vis, ei | wel zuivel) - Geen stemmen
Ovo-vegetariër (geen vlees, vis, zuivel | wel ei) - 2%
Ovo-lacto-vegetariër (geen vlees en vis | wel zuivel en ei) - 29%
Pescotariër (geen vlees | wel vis, zuivel en ei) - 16%
Pollotariër (geen vlees buiten gevogelte, geen vis | wel zuivel en ei) - Geen stemmen
Pesco pollotariër (geen vlees | wel gevogelte, vis, zuivel en ei) - 7%
Vleeseter - 38%
Totaal aantal stemmen : 45

Re: Vegetarisme/veganisme/...

Berichtdoor Gee89 » 03 dec 2011 00:41
Ik noemde mezelf altijd een semi-vegitariër maar blijkbaar ben ik dus een Pesco-pollotariër :D

De reden waarom ik wel gevogelte en vis eet is omdat ik het anders niet zou kunnen vol houden en vis en gevogelte vind ik ook gewoon lekkerder dan ander vlees.
Onlangs wou ik wel ook gevogelte achterwege laten, maar mijn moeder (ik woon nog thuis) zag dat niet zitten omdat het voor haar nu al soms moeilijk is om te koken :wink:
Gee89
New user
New user

Geslacht: Man

Berichtdoor sporty- » 21 dec 2011 21:13
ik ken veel vegetariërs en en vegans en heb ook alle respect voor hun keuze en motivatie,maar zelf kan ik echt niet zonder wat vlees/zuivel op tijd en stond.
thuis heb ik daar weinig controle over maar als ik zelf de keuze heb probeer ik wel de meest diervriendelijke/bio producten te kiezen.
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace
sporty-
Senior user
Senior user

Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor student » 21 dec 2011 21:27
Ik eet vlees, maar ik merk wel dat ik minder zin heb in vlees dan vroeger. Ik kan nu perfect een week zonder vlees. Ik eet nauwelijks nog van die goeie biefstukken, maar bepaalde dingen zoals gehakt in mijn spaghettisaus is cruciaal voor mij. Het klinkt misschien dom, maar spaghettisaus zonder gehakt is geen spaghettisaus
dit heftig genot kent een heftig einde en gaat jubelend ten onder, zoals vuur en kruit in hun allesverzengende kus
student
New user
New user

Leeftijd: 25

Berichtdoor sporty- » 21 dec 2011 23:55
jep,
tzijn idd zo bepaalde dingen...
zoals kaas of gehakt in spaghettisaus(als ik dat al eet want ik ben ni echt een spaghettifan,laat staan zonder gehakt)
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace
sporty-
Senior user
Senior user

Leeftijd: 36

Berichtdoor Bernard » 28 dec 2011 14:09
Ik ben jaaaaaaaaaaaaaaarenlang veganist geweest maar gaf het op omdat mijn menukaart te saai werd. En misschien ook omdat m'n lesbische bovenburen me opnieuw vis leerden eten. :)
Spoiler! :
Het was minder fout dan het nu klinkt... 8)
Bernard
**BANNED**

Leeftijd: 43

Berichtdoor delaize » 31 dec 2011 00:12
verplicht vlees eter

omwille van een chronische darmontsteking -> ijzertekort -> bloedarmoede

ik eet dus geregeld een stuk rood vlees aangezien ijzerpilletjes te belastend zijn voor de darmen :x
delaize

Berichtdoor hargi » 31 dec 2011 02:01
Kikkerkop schreef: dan kan je het best vlees afkomstig van carnivoren eten, want dan kan je nog ergens denken dat doordat jij het dier op eet, het geen andere dieren meer kan eten en dan voorkom je de dood van andere dieren.
Carnivoren zijn nodig voor het natuurlijk evenwicht. Je red geen dieren door de natuurlijke vijand weg te halen. De natuur zou kapot gaan zonder vleeseters.
So you're always 'white' like the heavens, so you're always sky blue like the clouds movin' away
hargi
New user
New user

Berichtdoor Radium » 21 jan 2012 22:48
Blijkbaar ben ik een ovo-lacto-vegetariër ???
Aangezien ik geen vlees en vis eet, kan ik me toch gewoon simpelweg vegetarier noemen?? :p
Love is the Funeral of Hearts
Radium
New user
New user

Leeftijd: 27

Berichtdoor metalhead94 » 22 jan 2012 14:43
ik eet wel vis, gevogelte, ei en zuivel, maar geen vlees. Dit om de simpele reden omdat ik het niet lust. Ik lust geen varken/rund/lam/geit/ wat dan ook. Uit principe eet ik geen konijn en zou ik ook nooit hond binnenkrijgen. Dit omdat dit huisdieren zijn. We hebben zelf een hond en konijnen, en ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen een hond/konijn binnen te krijgen.
ik eet wel gevogelte, waaronder je alleen kip en eend moet verstaan, elke andere vogel die je kan eten, weet ik niet of ik dit zou lusten
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day
metalhead94
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23

Berichtdoor Disco Trut » 23 jan 2012 10:36
Als ik één keer per week vlees eet zal het vrij veel zijn.

Vlees is duur.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Disco Trut
I have no life
I have no life

Leeftijd: 31

Berichtdoor Jetje » 21 feb 2012 15:21
Hey,
Ik ben een Pescotarier volgens jullie bevraging en ben al heel vaak in gesprek/discussie gegaan met veganisten, carnivoren en anderen, maar het gaat er bij mij gewoon over dat je bewust met je eten omgaat en dat je een stukje weet wat je eet.

Een heel informatieve site hiervoor is:
http://www.vegetarisme.be
Sinds kort is er ook een veggieplan van Antwerpen waar alle restaurantjes
opstaan waar je lekker vegetarisch kan eten! Jippie

Vegetarisch koken kan een streling voor de tong zijn als je je weg in de kruiden
en de ingredienten kent!

Smakelijk
Jetje
New user
New user

Berichtdoor Daluicis » 21 feb 2012 22:24
Vegetariër?! :o Een goed stukje biefstuk zou ik nooit kunnen missen!

Natuurlijk weet je dat vlees van dieren komt. Maar weet je in feite hoe het er soms werkelijk aan toe gaat? Natuurlijk kun je ervoor kiezen om het niet te bekijken en onwetend te blijven. Ignorance is a bliss...

http://www.earthlings.com/ (klik op feature film, en dan kun je de hele documentaire gratis bekijken)

Earthlings is een documentaire over het houden van dieren en de afhankelijkheid van de mens van dieren voor voedsel, kleding, entertainment en voor experimenten op dieren.

In een uitgebreide studie naar dierenwinkels, 'puppy mills' en asielen, de bio-industrie, de leer- en bonthandel, de sport- en entertainmentindustrie, en uiteindelijk de medische wereld en wetenschap, gebruikt Earthlings verborgen camera's en nog niet eerder vertoond beeldmateriaal om de dagelijkse gang van zaken in enkele van de grootste industrieën ter wereld die dieren vanuit een winstoogmerk gebruiken, in beeld te brengen.

Deze tocht langs verschillende uitingen van de verhouding tussen mens en dier roept vragen op over onderwerpen als dierenrechten, de bio-industrie en vivisectie, zonder hier direct een antwoord op te geven of de kijker hierover een mening op te dringen.

bron: wikipedia
Daluicis
Senior user
Senior user

Berichtdoor AMPK » 22 feb 2012 16:53
Daluicis schreef:Deze tocht langs verschillende uitingen van de verhouding tussen mens en dier roept vragen op over onderwerpen als dierenrechten, de bio-industrie en vivisectie, zonder hier direct een antwoord op te geven of de kijker hierover een mening op te dringen.

Normaal worden dieren steeds verdoofd voordat een vivisectie wordt uitgevoerd. De concentraties van het verdovingsmiddel zijn dan vaak vele keren hoger dan wat bij menselijke chirurgie wordt gebruikt. Ik heb al heel veel papers gelezen en tot dusver heb ik nog nooit een vivisectie zonder verdoving tegen gekomen.
AMPK
New user
New user

Leeftijd: 28

Berichtdoor Springbal » 24 feb 2012 12:59
Jetje schreef:Hey,
Ik ben een Pescotarier volgens jullie bevraging en ben al heel vaak in gesprek/discussie gegaan met veganisten, carnivoren en anderen, maar het gaat er bij mij gewoon over dat je bewust met je eten omgaat en dat je een stukje weet wat je eet.

Even tussen de vleessoep en de patatjes. Vis eten is toch eigenlijk ook wel belastend voor het milieu? Niet? Okay ik eet zelf ook vlees en vis en kip (goed varken eet alles) dus ik moet weinig zeggen.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor Kikkerkop » 24 feb 2012 13:26
Springbal schreef:
Jetje schreef:Hey,

Even tussen de vleessoep en de patatjes. Vis eten is toch eigenlijk ook wel belastend voor het milieu? Niet? Okay ik eet zelf ook vlees en vis en kip (goed varken eet alles) dus ik moet weinig zeggen.

Vis eten is erger, aangezien er voor vis een grote bijvangst is en dat bij bepaalde vistechnieken heel de bodem telkens weer wordt omgewoeld.
Kikkerkop
Senior user
Senior user

Berichtdoor Liro » 24 feb 2012 16:10
Ik eet wat lekker is..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.
Liro
Senior user
Senior user

Leeftijd: 33

Berichtdoor Daluicis » 24 feb 2012 17:52
Liro schreef:Ik eet wat lekker is..

Wat als je mensenvlees lekker vindt?
Daluicis
Senior user
Senior user

Berichtdoor Kikkerkop » 24 feb 2012 17:59
Daluicis schreef:
Liro schreef:Ik eet wat lekker is..

Wat als je mensenvlees lekker vindt?

Moest dat vlees zijn van mensen die reeds overleden zijn, dan zie ik daar eigelijk geen problemen in 8)
Kikkerkop
Senior user
Senior user

Berichtdoor Liro » 24 feb 2012 18:03
Mensen en dieren kan je niet gelijk stellen. Zelfbewustzijn and all that.

Maar zoals Kikkerkop zegt, als ze overleden zijn (en toestemming geven), zie ik daar niet zo'n groot moreel probleem.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.
Liro
Senior user
Senior user

Leeftijd: 33

Berichtdoor Daluicis » 24 feb 2012 18:08
Liro schreef:Mensen en dieren kan je niet gelijk stellen. Zelfbewustzijn and all that.

Is volgens u de mens het enige dier* met een zelfbewustzijn? Op wat staaf je dat?
(*tenslotte wij zijn dieren)

Maar zoals Kikkerkop zegt, als ze overleden zijn (en toestemming geven), zie ik daar niet zo'n groot moreel probleem.

Als ze toestemmen en dood zijn, dan is er wellicht geen moreel probleem. Maar bij het dierlijk vlees op uw bord is dat het geval nooit. Die hebben die keus niet, bij wijze van spreken.
Daluicis
Senior user
Senior user

84 berichten • Pagina 2 van 51, 2, 3, 4, 5

Keer terug naar Lifestyle