Vegetarisme/veganisme/...

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!

Wat bent u?

Veganist (geen vlees, vis, zuivel en ei)
4
8%
Lacto-vegetariër (geen vlees, vis, ei | wel zuivel)
0
Geen stemmen
Ovo-vegetariër (geen vlees, vis, zuivel | wel ei)
1
2%
Ovo-lacto-vegetariër (geen vlees en vis | wel zuivel en ei)
13
27%
Pescotariër (geen vlees | wel vis, zuivel en ei)
8
16%
Pollotariër (geen vlees buiten gevogelte, geen vis | wel zuivel en ei)
0
Geen stemmen
Pesco pollotariër (geen vlees | wel gevogelte, vis, zuivel en ei)
3
6%
Vleeseter
20
41%

Totaal aantal stemmen: 49

Fantasy Lover

Re: Vegetarisme/veganisme/...

Bericht door Fantasy Lover » 13 dec 2015 23:20

Ik ben pollotariër

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 21 dec 2015 17:58

Bij valt het te zien waar ik ben. Op mijn kot eet ik meestal veganistisch. Dit omdat ik geen melk lust en nooit eieren in huis heb. Soms heb ik eens iets van kaas in huis en ik check ook niet echt de verpakkingen van koekjes om te zien of er geen eieren en/of melk in zit.
Op restaurant en buitenshuis eet ik veggie. Als je vegan vraagt, krijg je meestal toch geen volwaardig alternatief op restaurant, wat ik zeer jammer vind.
Bij mijn ouders durf ik vlees te eten. Dit omdat ze hun eigen kippen, kalkoenen, eenden, ganzen, varkens en konijnen kweken om op te eten. Dus ik weet dat die dieren een mooier leven en een ethischere dood hebben gehad. Ook is het geen massaproductie en zitten de diertjes niet opgesloten in te kleine hokken maar lopen ze vrij in de tuin. Ook eieren van de kippen van mijn ouders durf ik mee te nemen naar mijn kot om te eten. Maar vlees uit de winkel komt er niet in!
Ook veggieburgers probeer ik te vermijden omdat die veel te veel zout en bewaarmiddelen bevatten. Ik maak ze zelf en vul aan met bonen enzo.
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

idk
Babbelaar van 't jaar 2017
Geslacht: Vrouw

Bericht door idk » 29 jun 2016 12:54

Salomon schreef:Ik eet geen vlees of vis, wel zuivel. Bij eieren let ik er altijd op dat ze van kippen in vrije uitloop zijn, geen scharreleieren voor mij, laat staan uit legbatterijen.
Mijn twee grote motivaties zijn diervriendelijkheid en milieuvriendelijkheid.
Wel een klein probleem: een partner die geen vegetariër is.
Hier ook zo ongeveer; geen vis en vlees voor mij!
Bij de eitjes heb ik ook liefst 'kipvriendelijke' eitjes, maar ik let er minder op.

Ik zou niet echt problemen hebben met een niet-vegetarische partner (of toch niet veel :p). Ik vind dat iedereen nog altijd voor zichzelf kiest of hij vegetariër wilt zijn of niet. Zolang de partner geen probleem heeft met mij, zal alles op dat vlak wel ok lopen. Als ik meega met de kookploeg op kamp, dan help ik ook met alles (weliswaar met opgetrokken neus :p en hier en daar een 'stek' naar de 'dierenbeulen' ;) ;) ;) ).
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 03 jul 2016 20:41

Ik ben stilletjes aan gegroeid naar het veganisme, en ik hou er echt van. Een echte vleesliefhebber als lief, zou wel problemen kunnen geven vrees ik.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

idk

Bericht door idk » 31 okt 2018 11:50

We blazen dit topic nog eens nieuw leven in.

Het Grote Forum-Eet-Onderzoek.
Waaronder categoriseer jij je? Eet je vegetarisch, ben je juist een ongelooflijke vleesverorberaar of trek je je er niets van aan en eet je wat de pot schaft?

Alles behalve vis, Alles behalve groentjes, rawfood, glutenvrij etc.
We zijn benieuwd!
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 31 okt 2018 12:49

Ik ben flexitariër zoals dat tegenwoordig heet. Ik probeer nu en dan bewust eens geen vlees of vis te eten, maar lust echt te graag bepaalde soorten om het helemaal weg te laten. Ik let er wel op dat ik bij eieren steeds vrije uitloop koop, alle vis die ik koop zal het asc-label hebben, ...

idk

Bericht door idk » 31 okt 2018 13:27

Ik heb 11 jaar geen vlees, vis, gelatine, vlees - en visbouillon gegeten.
Sinds een jaar en een half eet ik een beetje vis.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door geeninspiratie » 31 okt 2018 20:46

geeninspiratie schreef:
09 jul 2014 23:40
Ik eet elke dag wel vlees, maar ik denk erover om tijdens de vasten eens een maand vegetariër te zijn. Of in elk geval minder vlees eten.
Nu eet ik al vier jaar lang twee dagen vegetarisch per week :). Daarmee bedoel ik mijn warme maaltijd, ik vind het erg moeilijk om een goede vervanger te vinden voor charcuterie.

Ik heb in de zomer mijn gezin ook kunnen overtuigen om geen tonijn meer te eten, aangezien deze vissoort met uitsterven bedreigd is.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

idk

Bericht door idk » 31 okt 2018 20:59

geeninspiratie schreef:
31 okt 2018 20:46
geeninspiratie schreef:
Ik eet elke dag wel vlees, maar ik denk erover om tijdens de vasten eens een maand vegetariër te zijn. Of in elk geval minder vlees eten.
Nu eet ik al vier jaar lang twee dagen vegetarisch per week :). Daarmee bedoel ik mijn warme maaltijd, ik vind het erg moeilijk om een goede vervanger te vinden voor charcuterie.

Ik heb in de zomer mijn gezin ook kunnen overtuigen om geen tonijn meer te eten, aangezien deze vissoort met uitsterven bedreigd is.
Wauw, keigoed GI!

Fighter
New user
New user

Bericht door Fighter » 31 okt 2018 21:17

Ik ben ovo-lacto vegetariër (geen vlis/vis maar wel zuivel en ei). Al eet ik wel gewoon wat de pot schaft als ik te gast ben, ze moeten niet speciaal met mij rekening houden.
I love you, my little angels
for always and ever
to the moon and back
:ibi:

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 01 nov 2018 01:28

idk schreef:
31 okt 2018 20:59
geeninspiratie schreef:
31 okt 2018 20:46
geeninspiratie schreef:

Wauw, keigoed GI!
Dank je :). Ik heb mijn zus en mama ook wel een beetje opener gemaakt om zo en dan vegetarisch te eten. Bij papa heb ik minder succes :P.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 01 nov 2018 10:00

Oei oei op dit vlak kan ik mijn eetgewoontes nog zeker aanpassen
en zo mijn ecologische voetafdruk verkleinen :roll: :oops: :-?
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Plaats reactie