Wat heb jij geërfd?

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
GameAngel
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Wat heb jij geërfd?

Bericht door GameAngel » 06 jul 2012 15:09

Wat heb jij van jouw ouders meegekregen?
Zowel lichamelijk als qua karaktereigenschappen.

Leek me wel eens leuk om te weten :)

Faramir
Forum addict
Forum addict

Re: Wat heb jij geërfd?

Bericht door Faramir » 06 jul 2012 16:13

Hmmz. Ik zou dit eigenlijk niet in post-it willen laten staan. Volgens mij heeft het meer potentiëel dan louter een "opsom"-topic. Eh, lifestyle lijkt me het meest logische alternatief. Want het klinkt alsof het in de Weekend Knack zou kunnen staan.

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 06 jul 2012 16:19

En om zelf meteen ook on-topic te antwoorden: Veel mensen zeggen toch dat ik op m'n vader lijk, dus daar zal wel iets van aan zijn. Al ben ik er niet rouwig om dat (voorlopig?) de kaalheid niet meegeërfd lijkt. Ook wel grappig: Onze stem zou erg gelijken. Meestal werd ik dan ook als ik (in den tijd in 't ouderlijk huis) telefoon opnam, aangesproken als m'n vader.
Van moeder is het dan weer heel duidelijk dat ik de gave een spraakwaterval te zijn heb meegekregen. :D

nomeis

Bericht door nomeis » 06 jul 2012 16:55

Mijn lief zegt altijd dat mijn pa een trol is en mijn ma een elf en ik een trolelf.

mei_meisje
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door mei_meisje » 06 jul 2012 16:57

Ik heb dezelfde stem als mijn zus. Dezelfde tenen en billen van mijn mama. En ik ben net als papa linkshandig. Ook is mijn bloedgroep krak hetzelfde als mijn mama.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 06 jul 2012 17:51

Qua karaktereigenschappen is het overduidelijk dat ik mijn eigenwijsheid en koppigheid van mijn vader geërfd heb :lol:
lichamelijk heb ik EDS overgekregen via mijn oma aan vaders kant ...
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

TeQuieroMiChica
Regular user
Regular user

Bericht door TeQuieroMiChica » 06 jul 2012 19:13

Koppigheid en krachtige stem van de papa, eigenlijk bijna mijn hele karakter lijkt op dat van mijn papa, alleen ben ik niet zo opvliegend :)
Intelligentie en golvend haar van de mama
Doorzettingsvermogen van beiden!
Mijn lengte van geen van beiden...
Imagine me and you <3

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 06 jul 2012 20:47

TeQuieroMiChica schreef: Mijn lengte van geen van beiden...
bij mij zit ik tussenin :p ben groter dan mijn moeder, en kleiner dan mijn vader.
Ook heb ik mijn grote schoenmaat van beiden geërfd (schoenmaat 42-43, niet handig om schoenen te vinden dus)
Mijn allergie voor gel heb ik blijkbaar van mijn vader (terwijl ik het erger heb zitten dan hem. Ik kan totaal geen gel meer gebruiken, terwijl hij da nog wel kan met weinig last)
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

GameAngel
Regular user
Regular user

Bericht door GameAngel » 07 jul 2012 14:33

Van de papa: mijn koppigheid, gedrevenheid, doorzettingsvermogen, (droge) humor, goed hart, schouders, knieën, ...
Van de mama: respect, vriendelijkheid, zelfredzaamheid, de kleine voeten :( , manier van denken

Dat is zowat alles wat ik voorlopig kon bedenken :D

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 20 dec 2012 13:41

Mensen zeggen altijd dat ik exact op mijn mama lijk, gezien mijn mama een prachtige vrouw is vind ik het wel leuk. Ik heb toch wel enkele dingen van mijn pa blijkbaar : benen, dijen, beharing, ...

Ik zie er ook jonger uit en dat heb ik van beide geerfd, mijn ma (45) wordt verward voor mijn zus (en ik kan het wel snappen nu ik de foto's herbekijk), sommige buren wisten niet eens dat ze ons ma was tot enkele weken geleden en onbekenden kijken nog altijd raar op als ik haar aanspreek als mama, en mijn vader zou een begin veertiger kunnen zijn terwijl hij laat 50 is.

Voor de rest ben ik een kop groter dan mijn beide ouders, ben ik o pos. terwijl beide a pos. zijn, heb ik lichter haarkleur en lichter oogkleur (volgens mijn ma heb ik het allemaal geerfd van mijn oma's op de grootte na die zou komen van mijn opa van mijn vaderskant)
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 20 dec 2012 13:54

Ik lijk vooral op mijn papa. Ik heb zijn ogen. Het feit dat ik wat spieren heb en daar bijna niets voor doe komt ook van zijn kant. Dat is positief. Minder positieve kantjes zijn koppigheid en je gevoelens niet al te rap tonen. Dat laatste is echter helemaal in strijd met wat ik van mijn mama heb gekregen... Het emotionele.. Ik ween echt bij bijna elke film en met een gepast cadeau kan ik ook al tranen in mijn ogen krijgen.

Vespa.94
New user
New user

Bericht door Vespa.94 » 25 feb 2013 18:44

Qua gedrag/karakter lijk ik het meest op papa, allebei even soft en ik kan net als hem meestal niet goed kiezen/beslissen. Ook onze manier van lopen is blijkbaar hetzelfde, ook heb ik het gebeente van papa. Verder heb ik ook enkele karaktertrekken van Bonna (oma van papa), zo kan ik net als haar vrij koppig zijn en doe ik de mouwen van een lange bloes altijd omhoog. :lol:
Wat betreft uiterlijk lijk ik heel fel op mijn tante (zus van mama) en heb ik dezelfde tenen als mama :/ maar als je foto's van papa en mij vergelijkt als kleuter/peuter is er bijna geen verschil :D
If you can dream it, you can do it!

Change what you can't accept and accept what you can't change!

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 25 feb 2013 18:55

Ik heb mijn koppigheid en veel uiterlijkheden blijkbaar van mijn papa, mijn lengte heb ik van mijn mama, die maar een klein beetje kleiner is dan mij.
Verver ben ik eigenlijk het buitenbeentje in de familie
Bloedgroep (AB+), geaardheid, geen schildklier, ...
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

NataiaDreams
Regular user
Regular user

Bericht door NataiaDreams » 25 feb 2013 20:51

Volgens beide ouders voornamelijk de slechte kantjes :p Mijn mama haar perfectionisme (alhoewel nature-nurture much?), mijn papa zijn zwijgen over u verdriet. Ook mijn papa zijn hooikoorts (danku papa). Maar ik vind ook wel goeie kantjes: mijn mama haar creativiteit en kalmte in crisis en mijn papa zijn rust en begrip als mensen het moeilijk hebben en zijn tekenen (ook al zegt hij dat dat niet waar is). En iets waar ik heel blij mee ben, mijn papa zijn talent om te weten wanneer je moet babbelen en wanneer je gewoon nood hebt aan een knuffel.
I believe in fairies, I do.

Sjo
New user
New user

Bericht door Sjo » 27 feb 2013 17:15

Ik ben bijna een kopie van mijn grootmoeder langs vaders kant,
toen ze jong was natuurlijk ;)
"Don't cry because it's over, smile because it happened."
- Dr. Seuss

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 17 mar 2013 20:49

koppigheid, Potoms humor, terugwijkende haarlijn en mogelijk familiale darmkanker. Van ons mams nog wat van het sociaal veld en zorg, van ons pa nog de drang om naar Afrika te gaan
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Sjo
New user
New user

Bericht door Sjo » 27 mar 2013 22:14

Qua uiterlijk ben ik net mijn grootmoeder langs vaders kant ( in haar jonge jaren ;) ).
Kuiltjes in de bolle wangetjes, bol voorhoofd, en altijd wel ergens een teken van een glimlach op mijn gezicht te zien :p
Qua karakter ben ik gewoon mijn vader, ik hou van discussiëren, soms tot andermans ergernis toe :D
"Don't cry because it's over, smile because it happened."
- Dr. Seuss

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 05 apr 2013 14:22

Van mijn grootvader langs moeders kant:
een gigantisch voorhoofd waar een Airbus A380 op kan landen

Van mijn grootvader langs vaders kant:
een typisch Zuid-Nederlands gezicht

Van mijn grootmoeder langs moeders kant:
Mijn sociale aanleg, belang voor goede manieren, koppigheid

Van mijn moeder:
Misvormde kleine tenen en een bolletje in het kraakbeen van mijn rechter oorschelp

Van mijn vader:
Mijn achternaam
Ars Gratia Artis

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 11 apr 2013 12:07

Ik lijk eerder op da pappie. Koppig, droog en niet snel een fout toegeven. Qua uiterlijk heb ik zeker wel zijn lichtblauwe ogen geërfd :)

LuckyAngel
New user
New user

Bericht door LuckyAngel » 21 apr 2013 18:20

aangezien mijn beide ouders chinees zijn heb ik zwart haar donker bruine ogen. 8DD
Ik heb mijn pa's zijn lichaams haar en lichaams lengte geerft that's for sure XDD voor de rest is mijn gezicht tamelijk verdeeld.. heel onsymetrisch een kan van mijn ma en de andere van mijn pa.. haha XD
kwa karakter heb ik hun gemeenschappelijke karaktereigenschappen geerft.. LUIHEID rules in this family xDD en koppigheid ook 8U
"The past is the future with the lights on"

Plaats reactie