Alcohol en uitgaan

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!

Hoeveel glazen alcohol drink je doorgaans op een fuif of een receptie? (poll is benaderend!)

Peiling eindigde op 15 mar 2012 13:24

Geen. Ik ben geheelonthouder. Voor mij Kidibull of fruitsap alstublieft.
9
20%
Eén glas
4
9%
Twee glazen
3
7%
Drie glazen
6
13%
Vier glazen
2
4%
Vijf glazen
8
18%
Zes glazen
1
2%
Zeven glazen
0
Geen stemmen
Meer dan zeven glazen.
12
27%

Totaal aantal stemmen: 45

adarr91
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Alcohol en uitgaan

Bericht door adarr91 » 17 jan 2013 19:57

Point made.

Terug naar de essentie
Spoiler! :
Eén van de meest geassocieerde aspecten in het uitgaan is voor velen alcohol. Een lekker drankje om in the mood te geraken en om je volledig los te maken op de muziek. Op zich niet erg, tot je misschien de dag nadien een kater moet verwerken of tot je misschien op termijn een verslaving ontwikkelt.

Hoe ga jij hiermee om? Hoeveel alcoholische drankjes verbruik je op zo'n (holebi)fuifje, receptie, kortom op een sociale gelegenheid? Het kan ook zijn dat je de drank mijdt tout court.
- The journey of a thousand miles begins with one step -

wjnh1234
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door wjnh1234 » 22 jun 2013 20:49

ik lust absoluut geen bier , enkel soms is ne kriek anders op oudejaarsavond drink ik kidibul :p
just be yourself ! :)

Sarah2021
New user
New user

Alcohol en uitgaan

Bericht door Sarah2021 » 22 jun 2013 22:12

wjnh1234 schreef:ik lust absoluut geen bier , enkel soms is ne kriek anders op oudejaarsavond drink ik kidibul :p
Ha, ik ook. Zo bier met krieken of frambozen ofzo erbij lust k wel, als het maar niet van dat "puur" bier is. En ja, kidibull, mmm!

wjnh1234
New user
New user

Bericht door wjnh1234 » 22 jun 2013 22:19

Sarah2021 schreef:
wjnh1234 schreef:ik lust absoluut geen bier , enkel soms is ne kriek anders op oudejaarsavond drink ik kidibul :p
Ha, ik ook. Zo bier met krieken of frambozen ofzo erbij lust k wel, als het maar niet van dat "puur" bier is. En ja, kidibull, mmm!

hahaha wij begrijpen elkaar heel goed ;)
just be yourself ! :)

Disco Dude
Regular user
Regular user

Bericht door Disco Dude » 24 jun 2013 19:28

Goh, ik kan nogal veel drinken maar alleen heb ik het ongelooflijke genoegen om mijn vader zijn genen te hebben geërfd..

Ik heb ALTIJD een kater.. Veel mensen snappen dit niet dus lees goed: ik ben dus ook niet noodzakelijk zat é!
Na 1 pintje word ik de dag erna wakker met koppijn. Het is vlug gedaan hoor maar mijn dag begint dan met koppijn..

Goh en zoals hierboven al door velen is gezegd: hangt af of ik BOB ben. Dan ben ik geheelonthouder. Anders zit ik al snel aan 4, 5 pintjes.

Ik ben ook een grote fan van Duvel (ahja, ik ben klarinetist.. Dat is echt een trademark van blazers..) maar een wijntje, cocktail of ander lekkers kan er ook ALTIJD in :)..

Maar ik drink zeer weinig te veel omdat ik dan altijd zo mottig ben..
Record staat momenteel op 2 VOLLE dagen een kater hebben. Jeeuj :cry: ...
Homo sapiens non urinat in vento.

Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Bericht door Astronaut Batman » 25 jun 2013 03:36

Ik dronk vroeger meer dan nu. Nu is het max 4 consumpties op een week, vroeger een fles wodka op 2-3 dagen. (Je bent 18, woont opeens alleen, en iedere avond is het feest op je kot....)

Bruin bier gaat er op geen enkele manier binnen.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 25 jun 2013 14:12

Ik heb gemerkt dat ik niet meer mag mengen. Bier drinken en dan wijn bijvoorbeeld is een garantie op een kater.
In mijn studententijd kon ik dit wel nog.

Een ganse avond cava of champagne drinken (geen café-cava of andere brol!) geeft mij geen enkel probleem. 8)
Immuun ben ik ! immuun zeg ik u!
Fluctuat nec mergitur

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 25 jun 2013 14:46

Is voor mij min of meer hetzelfde gebleven, ik volg miss DT hierin opnieuw:
Bier is ok voor een paar, maar daar krijg je zo'n opgeblazen gevoel van. Ik ben een enorme fan van wijn, maar 'niet' als je uitgaat, dat is meestal echt rotzooi.
Cocktails dus! :party: enig nadeel is dat dat aan de duurdere kant is, maar het is ook gewoon lekkerder.

Dat gezegd zijnde heb ik er geen enkel probleem mee om lichtjes (en soms ook iets minder lichtjes) beschonken te zijn. Echt 'zat' zal je mij niet snel tegenkomen, maar ik heb geen enkel probleem met een beetje controleverlies. Ik vind controle net saai. Het argument 'heb je dat nodig om je te amuseren?' is absoluut idioot en irritant. Ik hoef ook niet uit te gaan om me te amuseren, maar ik doe het toch want het is leuk.

Iedereen zegt me ook wel dat ik niet vervelend ben wanneer ik iets te veel op heb, maar eerder plezant (eigenlijk zoals ik nuchter dus ook ben :)). Ik begin vooral iets te veel te giechelen, most embarrassing, maar ik heb me daar over gezet.
Katers heb ik jammer genoeg wel :(
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 25 jun 2013 15:32

Liro schreef: Iedereen zegt me ook wel dat ik niet vervelend ben wanneer ik iets te veel op heb, maar eerder plezant (eigenlijk zoals ik nuchter dus ook ben :)). Ik begin vooral iets te veel te giechelen, most embarrassing, maar ik heb me daar over gezet.
Zelfs als ik niet gedronken heb, denken mensen van wel. :-?

Ik ben gewoon enthousiast ja! :D :D
Fluctuat nec mergitur

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 25 jun 2013 15:47

Jij bent dus eigenlijk gewoon permanent tipsy van nature uit :) hoe leuk moet dat wel niet zijn ;)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 25 jun 2013 21:14

Liro schreef:Jij bent dus eigenlijk gewoon permanent tipsy van nature uit :) hoe leuk moet dat wel niet zijn ;)
Hihi. 8)

Afbeelding

OT.

Op fuiven drink ik altijd pintjes. Dat 'hoort' er voor mij bij. Op een terrasje en op café kan ik genieten van goede trappist zoals ik hierboven ooit eens schreef. En voor de rest hou ik wel van een goede cocktailavond met vrienden in een echte cocktailbar à la Jigger's. Geen zoete, gekleurde cocktailbrol voor mij!
The real stuff, please.
Fluctuat nec mergitur

mial
Forum addict
Forum addict

Bericht door mial » 27 jun 2013 11:49

Disco Dude schreef:
Ik ben ook een grote fan van Duvel (ahja, ik ben klarinetist.. Dat is echt een trademark van blazers..)

Geen drank, geen klank, zoals we hier weleens durven zeggen :P
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

Flic
New user
New user

Bericht door Flic » 02 jul 2013 22:35

Liro schreef: Dat gezegd zijnde heb ik er geen enkel probleem mee om lichtjes (en soms ook iets minder lichtjes) beschonken te zijn. Echt 'zat' zal je mij niet snel tegenkomen, maar ik heb geen enkel probleem met een beetje controleverlies. Ik vind controle net saai. Het argument 'heb je dat nodig om je te amuseren?' is absoluut idioot en irritant. Ik hoef ook niet uit te gaan om me te amuseren, maar ik doe het toch want het is leuk
Daar ben k het volledig mee eens. Ik drink niet zoveel (t.o.v. enkele vriendinnen ben ik echt braaf). Gewoon wat tipsy, niet zat, geen kater, geen zwarte gaten in mijn geheugen ...
Ik ben (nog maar) 16 en vind dus dat ik wel wat mg drinkzn als ik uitga, mar zat zijn spreekt me niet echt aan, ik vind het zonde van het geld
~ In order to be irreplaceable, one must always be different ~

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 03 jul 2013 00:12

Wacht maar tot je student bent dan verander je wel van mening ;)

Ik mag momenteel niet drinken dus momenteel hou ik me aan water en cola. Ik amuseer me wel met mijn vrienden dronken te zien en ze mee te nemen naar huis. Zoveel dingen dat je te weten komt wanneer mensen dronken zijn, niet te doen :lol:

Wanneer ik nog mag drinken ga ik op cafe en bestel ik me een koude hoegaarden :kwijl: Ik dronk niet veel en ga ook niet weer beginnen, 2/3 pinten in een avond is wel leuk.
Strontzat worden en je niet herinneren wat er de avond daarvoor gebeurt is vind ik dan weer wel verspild geld, zeker als je het hebt uitgekotst. Dat is letterlijk verschillende euro's aan alcohol die je juist op de grond hebt gekotst. Daarbij wil ik geen kater want daarvoor heb je ook betaald. Je hebt betaald om je slecht te voelen :roll: Ik hield/ga me houden aan mijn 2/3 pinten per avond uitgaan.
Oh en cocktails, campari en passoa en dergelijke
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Kingdom
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kingdom » 03 jul 2013 08:37

Ik drink zelf redelijk veel als ik uitga, wat sinds ik afgestudeerd ben eigenlijk nog maar weinig gebeurt. Niet dat ik iedere keer zat rondloop, maar ik vind aangeschoten zijn niet erg. Bier drink ik wel, maar ik word daar nogal snel misselijk van :P Dus dat blijft meestal bij één of twee. Wijn is echt niet te drinken in de meeste van die gelegenheden, pure chateau migraine. Ik drink vaak cocktails, het is duurder maar ik ga toch niet meer dikwijls uit, dus dat mag wel even :P

Ik kan het op mijn zenuwen krijgen van mensen die een kruistocht tegen alcohol voeren. Maar net zo goed van mensen die opmerkingen maken als "hoe, gij drinkt niet? Ik zal u wel leren drinken" en meer van die toestanden. Dingen die je vooral tegenkomt in het studentenleven dus, waar het echt de norm is om zat te zijn en iedereen graag opschept over hoeveel hij/zij kan drinken. Dat hoeft dan ook weer niet voor mij.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 03 jul 2013 09:47

wel nu ik met de auto rijd ben ik geheelonthouder. drinken en rijden gaan voor mij niet samen. maar toen ik nog in gent op kot zat whoho :p
ik dronk veel. iedere week feestje, altijd tipsy soms eens goed zat. 10-15 pintjes. maar sterkedrank, cocktails en wijn is ook lekker :p
en natuurlijk soms ook zelf op kot een flesje wijn kraken. Zat zijn is leuk en ja soms moet je dan al eens overgeven. Ik heb gelukkig nooit last van een kater (totnu toe slechts 1 keer en dat was van verschillende soorten sterke drank en daarachter nog verschillende pintjes).
nu woon ik terug thuis en drink ik veel minder, zelden eigenlijk
what kind of man loves like this?

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skipperke » 17 okt 2013 20:47

Ik drink amper of niets. Ik lust het niet graag, buiten cocktails en dit is ook niet altijd met zin.
Ik heb ook een enorme hekel aan zatte mensen..
Dus uitgaan doe ik ook al niet zoveel.

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 17 okt 2013 21:21

Hmm, dat hangt af of ik met de auto rij of niet. :') Als ik met de auto rij, drink ik meestal niks. Hoogsten misschien eentje. Als ik met iemand meerijd, drink ik er 3 à 4. Soms meer, maar meestal probeer ik ervoor te zorgen dat ik niet dronken ben. ^^
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Paswoord
Experienced user
Experienced user

Bericht door Paswoord » 17 okt 2013 21:36

Als 't van de gratis is op recepties: champagne of cava. Wijntjes gaan ook vlotjes binnen als 't goeie is, maar dat is helaas vaak eerder uitzondering dan de regel.

Uitgaan doe ik eigenlijk nog nauwelijks, maar wanneer ik toch eens een TD meepik drink ik samen met wat vrienden wel in op kot bij iemand. If we're living on the cheap gaat dat met pintjes (mijn voorkeur gaat uit naar Palm), al dan niet gecombineerd met Kriekjes. Of een flesje (goeie!) wijn. Als het geld moet rollen whiskey-appelsap of cocktails. Dat indrinken op zich is eigenlijk al supergezellig. Ik ben dus graag wel wat in de wind als ik ga feesten. Op die manier ben je je ook niet zo bewust van elke beweging die je maakt en hoe belachelijk het hele concept wel niet is. En ga je sneller al eens iemand durven aanspreken. Vroeger dronk ik vaak tot het punt waarop je gaten in je geheugen brandt, nu blijft het eerder bij in de wind + 1.

En dan is er nog de aparte categorie cantus. No comment. : )

Allives
New user
New user

Bericht door Allives » 21 okt 2013 18:29

Als ik begin te drinken, drink ik meestal veel te veel. Alles door elkaar. Op zo'n momenten kan ik eigenlijk echt redelijk marginaal zijn denk ik. :P

Gelukkig drink ik voor de rest bijna nooit en ga ik ook vaak weg of uit zonder te drinken. Maar één glas of twee drinken doe ik zelden, het is een beetje alles of niets.
He who knows, does not speak. He who speaks, does not know.
- Lao Tzu

Gesloten