Alcohol en uitgaan

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!

Hoeveel glazen alcohol drink je doorgaans op een fuif of een receptie? (poll is benaderend!)

Peiling eindigde op 15 mar 2012 13:24

Geen. Ik ben geheelonthouder. Voor mij Kidibull of fruitsap alstublieft.
9
20%
Eén glas
4
9%
Twee glazen
3
7%
Drie glazen
6
13%
Vier glazen
2
4%
Vijf glazen
8
18%
Zes glazen
1
2%
Zeven glazen
0
Geen stemmen
Meer dan zeven glazen.
12
27%

Totaal aantal stemmen: 45

JonathanVG
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Alcohol en uitgaan

Bericht door JonathanVG » 15 jan 2012 13:24

Eén van de meest geassocieerde aspecten in het uitgaan is voor velen alcohol. Een lekker drankje om in the mood te geraken en om je volledig los te maken op de muziek. Op zich niet erg, tot je misschien de dag nadien een kater moet verwerken of tot je misschien op termijn een verslaving ontwikkelt.

Hoe ga jij hiermee om? Hoeveel alcoholische drankjes verbruik je op zo'n (holebi)fuifje, receptie, kortom op een sociale gelegenheid? Het kan ook zijn dat je de drank mijdt tout court.

Denk aan de poll. Met één glas bedoelen we één pintje. Met twee glazen bedoelen we ruwweg twee pintjes bier of één glas wijn.

Afbeelding

(als deze topic op de verkeerde plaats staat, meld het me.)
Laatst gewijzigd door JonathanVG op 15 jan 2012 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Rendez-vous!

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Re: Alcohol en uitgaan

Bericht door Préttiggestoord » 15 jan 2012 13:27

JonathanVG schreef:Eén van de meest geassocieerde aspecten in het uitgaan is voor velen alcohol. Een lekker drankje om in the mood te geraken en om je volledig los te maken op de muziek. Op zich niet erg, tot je misschien de dag nadien een kater moet verwerken of tot je misschien op termijn een verslaving ontwikkelt.

Hoe ga jij hiermee om? Hoeveel alcoholische drankjes verbruik je op zo'n (holebi)fuifje, receptie, kortom op een sociale gelegenheid? Het kan ook zijn dat je de drank mijdt tout court.

Denk aan de poll. Met één glas bedoelen we één pintje. Met twee glazen bedoelen we ruwweg twee pintjes bier of één glas wijn.

img]http://x43.alfahosting.be/~d8580des/pas ... zatlap.jpg[/img]

(als deze topic op de verkeerde plaats staat, meld het me.)
Je afbeelding is verkeerd gepost. :lol:

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Bericht door JonathanVG » 15 jan 2012 13:30

Fixed. Dank je, Prettiggestoord.
Rendez-vous!

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 15 jan 2012 14:10

Ik drink enkel bier. Dat gaat van 1 pintje tot 7 of meer... De dag nadien nog nooit een kater ofzo gehad. Op restaurant durf ik ook al eens een glas rode wijn drinken. Het gebeurt ook dat ik enkel frisdranken drink. Hangt een beetje af van de avond en het aanwezige volk. Als het mij tegensteekt durf ik nogal es sneller in de alcohol slaan dan anders :P

Op festivals drink ik bvb nooit alcohol, etc.
A church in ruin...

mattijs487
Senior user
Senior user

Bericht door mattijs487 » 15 jan 2012 14:13

Waarom is een glas wijn gelijk aan twee pintjes?

Ik kan daar niet echt een vaste lijn in trekken. De ene keer drink ik al wat meer dan de andere keer. Soms ook niks.
Op een fuif zal dat meestal een glas of 5 zijn. Dat is dan bier, witte wijn of een kriek. (en een witte wijn stel ik gelijk aan een pint)
DaddyCool schreef: Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)

Salomon

Bericht door Salomon » 15 jan 2012 17:53

Dat hangt er echt vanaf.
Ik drink zelden bier. Op een fuif meestal wel als er niks anders is, maar nooit veel. Gewoon om de simpele reden dat ik er snel ziek van word en het op mijn maag ligt. Als er wijn of iets anders is zal ik meer alcohol drinken.

Daluicis
Senior user
Senior user

Bericht door Daluicis » 15 jan 2012 18:03

Als ik met de auto ben, 1 à 2 maximum, maar dan aan het begin van de avond.

Anders kan dat heel veel verschillen. Normaal gezien tussen de 5 a 10.

Aquarius

Bericht door Aquarius » 15 jan 2012 21:02

mattijs487 schreef:Waarom is een glas wijn gelijk aan twee pintjes?

Ik kan daar niet echt een vaste lijn in trekken. De ene keer drink ik al wat meer dan de andere keer. Soms ook niks.
Op een fuif zal dat meestal een glas of 5 zijn. Dat is dan bier, witte wijn of een kriek. (en een witte wijn stel ik gelijk aan een pint)
Simpel, lichter bier bevat gewoon half zoveel alcohol als wijn...voor zwaar bier geldt dat dus niet.
Meestal is er dan ook minder wijn in een beker dan dat er bier in geschonken zou worden.

OT: ik zou het ook rond de 5 houden, vanaf 6 neemt de kans op een kater nogal toe en gezien ik dat haat schakel ik dan gewoon over naar water :)

Silas

Bericht door Silas » 15 jan 2012 22:38

Hangt er bij mij ook vanaf...

Op een receptie ofzo zal ik het vaak bij één of twee glazen houden en ook op een fuif zal ik normaal niets of 1 glas (als ik met de auto ben) tot een paar glazen (als ik met de trein ben) drinken. Héél occasioneel wordt het wat meer, maar dan is er sterke drank of wijn aanwezig (want bier gaat op mijn maag liggen). Ik heb trouwens nog maar 1 keer in mijn leven een kater gehad :D

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 16 jan 2012 08:04

ik drink zelden als ik uitga... ik lust noch bier noch wijn en op fuiven hebben ze meestal geen whiskey op voorraad en als ze het hebben is hij te duur om er meer dan 2 van te drinken. als ik moet rijden drink ik niets. ook ni eentje aant begin van de avond (ook weeral omdat ik sterke drank drink en dat ni zo snel uit uw systeem is)

mattijs487
Senior user
Senior user

Bericht door mattijs487 » 16 jan 2012 13:14

Aquarius schreef:Simpel, lichter bier bevat gewoon half zoveel alcohol als wijn...voor zwaar bier geldt dat dus niet.
Meestal is er dan ook minder wijn in een beker dan dat er bier in geschonken zou worden.
Inderdaad, aangezien een glas/beker wijn minder inhoud bevat dan een glas/beker bier, compenseert dat. Dus moet je een glas wijn gelijkstellen aan een glas bier. :D
DaddyCool schreef: Ik vind dat de avatar helemaal bij je past. Zo een serieuze meneer die eigenlijk grappig is. Hij lijkt mij ook een machtsgeile persoon :)

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Bericht door JonathanVG » 16 jan 2012 19:07

2 mensen al die meer dan zeven glazen drinken. :confi:
Rendez-vous!

Stevieboy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Stevieboy » 16 jan 2012 19:29

Op holebifuifjes drink ik meestal een vijftal pintjes, genoeg om toch wat in de wind te zijn. Anders voel ik me bekeken en sta ik maar wat verweest asociaal te doen. Als ik meer dan vijf pintjes drink dan voel ik me snel misselijk en komt er niets zinnigs meer uit. Eigenlijk ben ik niet zo'n grote bierfan, maar met een pint in de hand voel ik me om één of andere manier toch wat stoerder :)

Op andere feestjes, fuiven en aanverwanten (vooral privé-etentjes en feestjes) durf ik me wel eens te laten gaan in de rode wijn. Volgens Jonathans omrekening zit ik dan algauw aan veertien tot twintig glazen, wat misschien van het goede wel wat te veel is :oops:

Eén keer op het jaar, tijdens de marginale zangavond van het plaatselijke dorpscafé, durf ik me wel eens vergrijpen aan de combinatie van een ongezonde hoeveelheid cava, wijn, Duvel, en blue curaçao (hoewel ik dat laatste na een genant ongelukje uit mn leven heb gebannen :oops: )

BastardPriest
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door BastardPriest » 16 jan 2012 19:47

JonathanVG schreef:2 mensen al die meer dan zeven glazen drinken. :confi:
Verspreid over een hele avond is dat toch zoveel niet? :wink:
A church in ruin...

mattijs487
Senior user
Senior user

Bericht door mattijs487 » 16 jan 2012 20:20

BastardPriest schreef:
Inderdaad. Op een feestje ofzo kom je daar snel aan. En ik heb Jonathan ook al 7 en meer zien drinken. :D

Aquarius

Bericht door Aquarius » 16 jan 2012 21:00

mattijs487 schreef:
BastardPriest schreef:
Inderdaad. Op een feestje ofzo kom je daar snel aan. En ik heb Jonathan ook al 7 en meer zien drinken. :D
En serieus scheef zien gaan :D

De meerdeheid zijn woessies 8)
Spoiler! :
:wink:

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 16 jan 2012 21:43

Er is geen meerderheid.

JonathanVG
Forum addict
Forum addict

Bericht door JonathanVG » 16 jan 2012 21:49

Ik wil er niet de gewoonte van maken om meer dan zeven glazen te drinken per uitgaansnacht. :P
Rendez-vous!

hargi
New user
New user

Bericht door hargi » 16 jan 2012 21:51

Ik drink geen alcohol. Alcohol is haram.
So you're always 'white' like the heavens, so you're always sky blue like the clouds movin' away

Aquarius

Bericht door Aquarius » 16 jan 2012 22:15

Stilicho schreef:Er is geen meerderheid.
(voorlopig niet), sorry bedoelde de grootste partij :wink:

Gesloten