Het grote mode-topic

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
mial
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Het grote mode-topic

Bericht door mial » 06 aug 2012 14:23

Radium schreef:
ziegelstein schreef:
Radium schreef:Heeft iemand toevallig suggesties i.v.m. hipster kleding?
Momenteel ken en draag ik alleen:
- Urban Outfitters
- Tweedehands kleding
- Fred Perry
- Ben Sherman
- Junk De Luxe
- River Island
=)
Filippa K en Cos. Dat eerste is vrij duur. Het tweede is goedkoper dan Ben Sherman.
Cos vind je wel enkel in Antwerpen (Stadsfeestzaal en Korte Gasthuisstraat) en Brussel (Avenue Louise, denk ik). Er is ook een webshop: http://www.cosstores.com/. Ik kan je ook aanraden om eens bij Moose in the City in A'pen te gaan kijken. Dat is een conceptstore die enkel de betere Scandinavische merken verkoopt, niet alleen kleding trouwens. Goede tweedehandswinkels zijn Rosier 21 en Labels inc., beide in de Aalmoezeniersstraat. Bij Labels inc. is het aanbod voor mannen wel erg beperkt. Ik heb pas ook nog een outlet ontdekt in A'pen met een groot en gevarieerd aanbod. Ik weet wel niet meer exact waar het was. In (de buurt van) de Lombardevest of de Steenhouwersvest in elk geval. Er hing veel lelijks, maar ik zag er bijvoorbeeld ook een t-shirt van Raf Simons, helaas niet mijn maat. :P
En dan heb je nog Ra in de Kloosterstraat, maar dat zijn al enkele prijsklassen hoger. En het is echt héél alternatief. :P
Bedankt trouwens voor Junk De Luxe, dat kende ik niet. :D In welke steden hebben zij winkels? Ik vind het niet meteen op hun website.
Wow bedankt voor de tips... Ik had dit beter een week geleden al gevraagd aangezien ik vorige week in Antwerpen was om te shoppen :p

De enigste winkels waarvan ik weet dat ze Junk De Luxe verkopen zijn de Wear in Leuven en de Giotto in Aarschot. Het is wel tamelijk duur maar tijdens de solden valt het best nog wel mee :) Ik zie juist op de site van Giotto dat er ook een winkel is in Haacht, dus ik vermoed dat ze daar ook wel junk de luxe verkopen.
Ooit een hemd en trui gehad van dat merk, en dat heb ik toen gewoon gekocht in de Brooklyn. Geen idee of ze dat daar nog altijd verkopen.

Voor de rest interesseert merkkledij mij écht niet.
La vida no es esperar a que pase la tormenta, es aprender a bailar bajo la lluvia

overal schoonheid. en stijl en liefde en goeie smaak en goesting... maar vooral hier bij jou...

all is chill, zen and unicorns

ziegelstein
Regular user
Regular user

Bericht door ziegelstein » 09 aug 2012 19:12

Spoiler! :
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
I prefer men to cauliflowers.

Cloud
Regular user
Regular user

Bericht door Cloud » 13 sep 2012 20:56

Ik ben als het ware verslaafd aan de kleren van de winkel 'WE'. Ik sta ook zeer goed met die kleren ( al zeg ik het zelf ;) ) Ik ben verzot hun cardigans! :love:
De stijl is verzorgd, chique zonder het te formeel wordt.
Naast kleren van de WE heb ik ook een aantal kleren van Garcia in mijn kleerkast hangen.
I am too fond of reading books to care to write them.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 13 sep 2012 22:17

Cloud schreef:Ik ben als het ware verslaafd aan de kleren van de winkel 'WE'. Ik sta ook zeer goed met die kleren ( al zeg ik het zelf ;) ) Ik ben verzot hun cardigans! :love:
Naast kleren van de WE heb ik ook een aantal kleren van Garcia in mijn kleerkast hangen.
Ik heb het gevoel dat men daar alleen kleren verkoopt voor lange, schriele mensen, want als ik een hemd met maat S probeer, komt het tot aan mijn knieën en krijg ik het onmogelijk dichtgeknoopt. (In andere kledingwinkels stelt dat probleem zich veel minder.)

Deze week kreeg ik verschillende complimenten over mijn broek. Ik denk dat ik wel de capaciteiten heb om mooie en interessante outfits samen te stellen, maar ik mis de tijd, energie, moed en de bereidheid om geld te spenderen om hier iets mee te doen. Anderzijds ben ik wel judgemental (geen vertaling in mijn woordenboek) genoeg om snel een oordeel te vellen over wat ik rond me zie. Niet dat ik mij het kan veroorloven gezien mijn neiging tot comfort boven stijl, maar wat zou het.

Justin
New user
New user

Bericht door Justin » 13 sep 2012 23:04

Ik vind dat België op het gebied van kleding toch wat te kort schiet hoor, voor jongens althans. Degelijke skinny jeans vind ik meestal alleen bij h&m in Antwerpen bv. En dan vooral schoenen... Ik vind hier nooit mijn goesting of toch zelden. Zo van die high top sneakers van Supra vind ge hier gewoon ni en ik vind da echt zalige schoenen. 8)

Ma ik ben voor de rest gewoon heel kieskeurig. Als ik het ni 100% goe vind, koop ik het meestal ni. Mijn lievelingsmerk is zonder twijfel Jack&Jones.

SingingInTheRain
Regular user
Regular user

mode? wat denk jij?

Bericht door SingingInTheRain » 15 sep 2012 18:47

tja, mode kan wel eens apart zijn
bijvoorbeeld de volgende zomercollectie van chanel: stephanie van lazy town meet marie antoinette
maar ze kan ook zeer doordeweeks zijn (sarcastisch) zoals naar school gaan met een louis vuitton tas
dus geef hier maar je mening
wat vind jij van de mode ?

en ook dit: wie vind er dat er in antwerpen een nieuwe abercrombie & fitch moet komen ?

groetjes ik

Saartje89
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Saartje89 » 18 sep 2012 12:34

meestal draag ik gwn kleren waar ik me goed in voel, maar als ik dan toch een merk moet kiezen is het desigual ik vind dat die toch wel mooie kleren hebben :love:

Cloud
Regular user
Regular user

Bericht door Cloud » 20 sep 2012 22:17

Stilicho schreef:
Cloud schreef:Ik ben als het ware verslaafd aan de kleren van de winkel 'WE'. Ik sta ook zeer goed met die kleren ( al zeg ik het zelf ;) ) Ik ben verzot hun cardigans! :love:
Ik heb het gevoel dat men daar alleen kleren verkoopt voor lange, schriele mensen, want als ik een hemd met maat S probeer, komt het tot aan mijn knieën en krijg ik het onmogelijk dichtgeknoopt. (In andere kledingwinkels stelt dat probleem zich veel minder.)

Deze week kreeg ik verschillende complimenten over mijn broek. Ik denk dat ik wel de capaciteiten heb om mooie en interessante outfits samen te stellen, maar ik mis de tijd, energie, moed en de bereidheid om geld te spenderen om hier iets mee te doen. Anderzijds ben ik wel judgemental (geen vertaling in mijn woordenboek) genoeg om snel een oordeel te vellen over wat ik rond me zie. Niet dat ik mij het kan veroorloven gezien mijn neiging tot comfort boven stijl, maar wat zou het.
Lang en schriel? :p

De kleren zijn uiteraard niet gemaakt voor dwergen.... Misschien bij de kinderafdeling kijken?
I am too fond of reading books to care to write them.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 14 feb 2013 11:24

De H&M for Brick Lane Bikes-collectie.

Er zitten zo'n mooie stukken tussen. Vooral de jassen. :love:
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 130213_045
Fluctuat nec mergitur

smafie
Regular user
Regular user

Bericht door smafie » 27 feb 2013 19:35

Ik had bijna dit hemd van Dries Van Noten gekocht in de solden. Ik ben er nog altijd niet uit of ik verdrietig moet zijn omdat ik het niet heb of blij omdat ik mijn bankrekening van een crisis heb gered. Van dichtbij zag het er trouwens nog mooier uit.
Afbeelding

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 27 feb 2013 23:58

smafie schreef:Ik had bijna dit hemd van Dries Van Noten gekocht in de solden. Ik ben er nog altijd niet uit of ik verdrietig moet zijn omdat ik het niet heb of blij omdat ik mijn bankrekening van een crisis heb gered. Van dichtbij zag het er trouwens nog mooier uit.
Afbeelding
Vanaf nu naar ELKE stocksale van Van Noten gaan en met een beetje geluk heb je het supergoedkoop.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

smafie
Regular user
Regular user

Bericht door smafie » 28 feb 2013 00:07

kinderknieën schreef:
smafie schreef:Ik had bijna dit hemd van Dries Van Noten gekocht in de solden. Ik ben er nog altijd niet uit of ik verdrietig moet zijn omdat ik het niet heb of blij omdat ik mijn bankrekening van een crisis heb gered. Van dichtbij zag het er trouwens nog mooier uit.
Afbeelding
Vanaf nu naar ELKE stocksale van Van Noten gaan en met een beetje geluk heb je het supergoedkoop.
Believe me, I will! :D Ik had het bij Stijl gezien en het kostte uiteindelijk "maar" 150 euro, maar toch... Ik had mij al serieus laten gaan tijdens de solden. :-?
Ik ben een paar maanden geleden in Antwerpen naar die stockverkopen van Ann Demeulemeester en Bruno Pieters enzo geweest, maar ik vond dat, zeker bij het eerste, nog heel duur eigenlijk. Blazers voor vierhonderd euro, zo stockverkoperig vond ik die prijzen precies niet. :P

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 05 mar 2013 09:21

Je had dat hemd zo moeten kopen. :cry:
Fluctuat nec mergitur

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 05 mar 2013 12:59

JFK schreef:Je had dat hemd zo moeten kopen. :cry:
Ik vind dat ook. € 150 is nog oké. Smafie ligt vast elke nacht huilend in bed te denken aan dat hemd.

OT (maar dat was het vorige eigenlijk ook): Het wordt zomer dus ik denk dat ik vrijdag de APC-winkel nog eens binnen ga om een deel van mijn loon op te doen. Omnomnom.

Oh, en ik ben tegenwoordig keihard fan van de outfits van iseeadifferentyou.tumblr.com. Was ik maar een Afrikaanse man :'(
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 05 mar 2013 21:34

Cloud schreef:Lang en schriel? :p

De kleren zijn uiteraard niet gemaakt voor dwergen.... Misschien bij de kinderafdeling kijken?
Nee, ik ga niet op de kinderafdeling kijken. Ik ben 25. Zelfs als ik een dwerg was (quod non), zou ik er nog niet gaan kijken. Kinderkleren zijn voor kinderen, niet voor kleine volwassenen.

smafie
Regular user
Regular user

Bericht door smafie » 06 mar 2013 00:52

kinderknieën schreef:
JFK schreef:Je had dat hemd zo moeten kopen. :cry:
Ik vind dat ook. € 150 is nog oké. Smafie ligt vast elke nacht huilend in bed te denken aan dat hemd.
Da's echt. Voor de rest van mijn leven zal ik mij afvragen of ik niet de verkeerde keuze heb gemaakt. Ik heb het emotionele lijden vandaag wel ingetoomd door een tweedehands hemd van Comme des Garçons te kopen, fjoew. :D
En ook nog een simpel doch erg mooi t-shirt van de COS. Het is precies al iets te lang geleden dat ik in Antwerpen geweest ben zonder er iets te kopen. De nieuwe collectie was wel iets minder dan gewoonlijk. Wanneer gaan ze nog eens in streepjes investeren?
OT (maar dat was het vorige eigenlijk ook): Het wordt zomer dus ik denk dat ik vrijdag de APC-winkel nog eens binnen ga om een deel van mijn loon op te doen. Omnomnom.
APC is echt supermooi! Helaas, te duur om te frequenteren. :D

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 24 apr 2013 17:09

Ik ben vooral gek tegenwoordig van Dolcé & Gabbana hun collecties.
Vooral die barok geinspireerde en die iconen geinspireerde collectie! Helaas kan mijne portemonee dat niet aan :(
En ik ben een grote fan van Alexander McQueen

Verder volg ik niet per sé de mode in de winkels. Ik draag gewoon wat ik mooi vind, en als dat toevallig in de mode is, leuk :) Ook kleed ik me meestal niet echt gewoontjes. En meestal zwart. En 2dehandskleding is ook leuk, vooral de think twice heeft toffe kleding!
Verder probeer ik af en toe eens iets zelf te maken.

SingingInTheRain
Regular user
Regular user

Bericht door SingingInTheRain » 24 apr 2013 17:47

Ik volg mode eig zeer nauw op, ben een beetje een fashionisto, maar ik ga sparen voor iets van een disginersmerk.
Nu heb ik onlangs nog een pochettetje gekocht in de Tiffany's fo men. Linnen met de britse vlag. Voor de rest heb ik m'n eigen stijl, meestal zeer casual chic en een beetje marine, maar soms durf ik ook wel eens iets gewaagder vast te pakken. ;)

robjemax
New user
New user

Bericht door robjemax » 13 mei 2013 15:57

Leuuke topic! :banana:

Ik houd heel erg van chique kleding, loop er altijd net een beetje té bij, maar dat is gewoon mijn stijl. :angelface2:
Ik zie heel vaak meisjes die bij de Zara van die nep ´stijlvolle´ kleding kopen maar dat is gewoon slechte kwaliteit en iedereen loopt erin. Meestal ga ik op internet op zoek naar van die aparte sites die nog niet heel bekend zijn, vaak zien deze er een beetje oudbollig uit, maar daar vindt ik wel de meest mooie kleding die ook van goede kwaliteit zijn en t grootste voordeel: originele kleding die niemand heeft!! Ik shop sowieso altijd op internet, is gewoon veel veel makkelijker!
Laatst bezochte site is http://www.mona-mode.nl/ veel stijlvolle kleding ziet er gewoon goed uit als je het leuk combineert en het op jouw manier draagt!! :D
Be nice to nerds. Chances are you'll end up working for one.

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 06 dec 2013 00:35

Ik <3 mijn Hackett sjaal.
Afbeelding
Ars Gratia Artis

Plaats reactie