Favoriete stad

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
154 berichten • Pagina 6 van 81 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8

Re: Favoriete stad

Berichtdoor smafie » 27 feb 2013 21:52
Binnenland: Antwerpen en Brussel.
Gent vond ik eerst een fantastische stad, maar sinds ik er woon is de liefde een beetje geminderd eigenlijk. Vooral de bergen en de onmogelijkheid om op je gemak te fietsen in het centrum zijn een dooddoener. Ik ken niet veel mensen die nog nooit op hun bakkes zijn gegaan in de tramsporen. :D
Het valt mij trouwens op dat er heel veel concepten van Antwerpen overgenomen zijn door Gent, maar dan altijd in een mindere versie. De Labath bijvoorbeeld, leuk plekje, maar het kan toch niet tippen aan de Caffènation, Cafématic, Revista,...

Buitenland: Parijs, Barcelona, Rome, Venetië, Modena, Spoleto, Turijn, Toulouse,...
smafie
Regular user
Regular user

Leeftijd: 22
Geslacht: Man

Berichtdoor JFK » 05 maart 2013 10:16
smafie schreef:Het valt mij trouwens op dat er heel veel concepten van Antwerpen overgenomen zijn door Gent, maar dan altijd in een mindere versie.

Ik denk dat het eerder omgekeerd is. :wink:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor wjnh1234 » 22 jun 2013 20:23
the place to be is zowizo Londen , in de paasvakantie ben ik er 3 dagen geweest & het was er echt fantastisch . het weer was zoals in belgië, je kan er veel monumenten bezoeken zoals buckingham palace ,madame tussauds met haar gewassen beelden & natuurlijk ook de bekende tower bridge , het olympisch stadion kan je ook nog altijd bezichten :D er zijn ook veel shoppingcenters voor de shopliefhebbers ;)
waar ik ook zeker eens naartoe zou willen is new york dat is & blijft een droom voor mij :D
new york staat op nummer 1, londen nummer 2 & Parijs op nummer 3 .
just be yourself ! :)
wjnh1234
New user
New user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Benoitkes » 22 jun 2013 21:17
wjnh1234 schreef:the place to be is zowizo Londen , in de paasvakantie ben ik er 3 dagen geweest & het was er echt fantastisch . het weer was zoals in belgië, je kan er veel monumenten bezoeken zoals buckingham palace ,madame tussauds met haar gewassen beelden & natuurlijk ook de bekende tower bridge , het olympisch stadion kan je ook nog altijd bezichten :D er zijn ook veel shoppingcenters voor de shopliefhebbers ;)
waar ik ook zeker eens naartoe zou willen is new york dat is & blijft een droom voor mij :D
new york staat op nummer 1, londen nummer 2 & Parijs op nummer 3 .

High five! Ik ben 2 jaar geleden naar London geweest met de school en was verkocht! Alles was fantastisch! Sindsdien ben ik nog 6x naartoe geweest, het blijft een must om naartoe te gaan! Je kan daar idd alles doen! Park liggen (hyde park), Wimbledon heb ik ook bezocht, Greenwich ben k daar geweest om te picknicken (ZALIG).

Dit zomer ga k rondreis maken aan de westkust van de vs en een stukje van Canada! K ga dan new york (mijn jongensdroom komt in vervulling!) daarna na DC Washington en dan naar Nigeria falls en dan Toronto en dan naar Alaska! :D

Parijs vind k ook mooie stad maar savonds is de de sfeer opperbest! Maar k verkies toch London!
Benoitkes
New user
New user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Dieter_ » 19 jul 2013 20:24
Merlbourne! De enige stad in het buitenland waar ik zou willen wonen :)
Dieter_
New user
New user

Berichtdoor Kingdom » 20 jul 2013 08:35
Dieter_ schreef:Merlbourne! De enige stad in het buitenland waar ik zou willen wonen :)

Melbourne :love:
Ik zou er nu wel niet willen wonen, maar het is een geweldige stad.
Where you used to be, there is a hole in the world, which I find myself constantly walking around in the daytime, and falling in at night
Kingdom
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Pancake » 29 aug 2013 14:30
Hmmm... Ik hou echt van Los Angeles maar ben er nog niet geweest. Mijn ultieme droom is er ooit te wonen, en zeker een road trip te doen langs de westkust van de USA.

Van steden die ik al bezocht heb (buitenland) zeker Parijs en Londen. :love:
Binnenland moet dan waarschijnlijk Gent zijn. 't Is een cliché (omdat ik hier geboren ben) maar ik vind het echt wel een toffe stad. Graslei! :greenthing:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Leeftijd: 21

Berichtdoor Astronaut Batman » 01 sep 2013 03:34
Chicago en Berlijn. :love:
Astronaut Batman
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor joske rioda » 01 sep 2013 10:14
Binnenlands : Leuven en Brussel :p
In het buitenland: Venetië! daar komt mijn familie vandaan :)
Never be afraid to fall apart because it is an opportunity to rebuild yourself the way you wish had been all along.
joske rioda
Regular user
Regular user

Leeftijd: 20
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Ineisthename » 01 sep 2013 11:31
Wel ik heb nog niet veel steden bezocht maar toch een paar mooie :)
In 2008 ben ik naar Chili gegaan (Zuid-Amerika, ik ben half-chileens) en de hoofdstad, Santiago, is echt fantastisch. Over enkele jaren ga ik terug naar Chili om door het land te trekken. Omdat ik zeer geïnteresseerd ben door architectuur en dat over enkele jaren ook wil gaan studeren, was mijn weekend in Barcelona zeker de moeite. De gebouwen van Gaudi op de minst verwachte plaatsen in de stad zijn echt wijs. Ook Parijs vind ik geweldig. Ik huppel daar letterlijk rond :D
In België zelf vind ik Gent, Antwerpen en Brugge wel mooie steden.
Ineisthename
New user
New user

Leeftijd: 19

Favoriete stad

Berichtdoor Krisman » 01 sep 2013 13:35
Binnenland : Gent : zowel nieuw als oud mengen zich daar perfect in elkaar wat een mooi resultaat geeft. Ook leuke initiatieven (bvb de piano's in de stad) springen er altijd uit.

Buitenland : new york : gewoon om zijn vele gezichten en diversiteit die je terugvind in 1 mega stad.
Krisman
Regular user
Regular user

Berichtdoor Kletmarjet » 09 sep 2013 23:42
Vroeger zou ik hier steevast Aalst op geantwoord hebben. Dat had te maken met mijn jeugdig enthousiasme en het feit dat het tot mijn 18de voor mij "the big city" was aangezien ik afkomstig ben uit een dorpje waar het boerenleven nog op volle teugen draait. 3 dagen in het jaar vind ik het nog altijd dé mooiste stad van het land.

De laatste jaren wel wat meer stappen in de wereld gezet en heeft Gent voor een groot stuk mijn hart veroverd. De historische binnenstad, gezellige cafés/restaurantjes, de sfeer van een studentenstad, de meer openminded mentaliteit dan Aalst en vooral het boerengat waar ik woon,...

De laatste maanden ben ik Brussel beginnen te verkennen. Eigenlijk erg dat ik daar niks wist zijn en dat voor een stad dat 20min ver rijden is. Een groot deel van mijn vooroordelen zijn ondertussen verdwenen en ik heb er ook al heel leuke plekken ontdekt.
When all is said and done, the weather and love are the two elements about which one can never be sure.
Kletmarjet
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 28

Berichtdoor sideways » 10 sep 2013 18:25
Sydney! :love:
sideways
New user
New user

Berichtdoor Call_Me_Charlie » 24 sep 2013 15:21
Hier in België kies ik voor Antwerpen. Vroeger moest ik er niet van weten, maar in het laaste jaar heb ik ze wat beter leren kennen en ik ben verkocht.

Verder: Seattle :love: veel cultuur, veel gezelligheid en overal waar je kijkt is er natuur. Het water van Puget Sound, Mt Rainier in de verte, de bossen,...
Call_Me_Charlie
New user
New user

Leeftijd: 31

Berichtdoor Sylvan » 24 sep 2013 15:31
de boulevard/winkelstraat van nice is één van de mooiste ter wereld. groot, redelijk bomen, voor een groot stuk autovrij en komt uit op een megagroot mooi plein. en tjokvol winkels :p
what kind of man loves like this?
Sylvan
Senior user
Senior user

Berichtdoor Hades » 25 sep 2013 17:56
Buitenland: daarvoor te weinig bezocht voorlopig, maar in het binnenland is het toch echt wel Leuven!
Hades
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 29

Berichtdoor Aap in een Potje » 29 sep 2013 13:16
Ik heb mijn hart verloren in Gent.
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt
Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor Wanderlust » 10 okt 2013 15:52
Sydney en Bangkok..
I have seen more than I remember, and remember more than I have seen.
Wanderlust
New user
New user

Berichtdoor Duplo » 13 okt 2013 11:55
Momenteel Split (Kroatië) en Londen.

Zijn er mensen die tips hebben voor een citytrip met de TGV? Niet: Rijsel, Keulen, Parijs.
Duplo
New user
New user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Sylvan » 13 okt 2013 12:08
Duplo schreef:Momenteel Split (Kroatië) en Londen.

Zijn er mensen die tips hebben voor een citytrip met de TGV? Niet: Rijsel, Keulen, Parijs.

amsterdam of londen
what kind of man loves like this?
Sylvan
Senior user
Senior user

154 berichten • Pagina 6 van 81 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8

Keer terug naar Lifestyle