Favoriete stad

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
154 berichten • Pagina 1 van 81, 2, 3, 4, 5 ... 8

Favoriete stad

Berichtdoor lotr » 30 okt 2011 00:11
DT: Verplaats naar dit subforum, waar het beter tot zijn recht komt.

Het onderwerp spreekt voor zich denk ik :)
Wat is/zijn je lievelingsstad/-steden en vertel eventueel waarom.

Mijn favoriet is sowieso Parijs. Echt een prachtige stad! :love: Al die romantische pleintjes, de monumentale straten en monumenten. De snobby winkelstraten -als je op zoek bent naar een horloge van 75 000 euro, place vendôme is de place to be :P - Le marais, kei coole alternatieve buurt. En natuurlijk Montmartre, zóóó gezellig :D Je suis tellement amoureux de Paris!

Bij de Belgische steden twijfel ik tussen Antwerpen en Gent. Gent is veruit de mooiste van de twee, maar Antwerpen is wel cooler en hipper (Nationalestraat, 't Zuid, 't Eilandje,...) Ahja en Antwerpen heeft de Caffènation :adore: Antwerpen is gewoon 't stad 8) Ik denk dat ik als studentenstad voor Gent zou kiezen, maar als definitieve stek voor Antwerpen :)
J’ai eu deux crises cardiaques, et j’ai du me faire avorter parce que j’ai pris du crack pendant que j’étais enceinte, en dehors de ça tout va bien.
Préttiggestoord schreef:Trouwens, lotr is gewoon de beste die er is. :)
lotr
Regular user
Regular user

Leeftijd: 22
Geslacht: Man

Re: Favoriete stad

Berichtdoor Salomon » 30 okt 2011 10:48
Mijn favoriete buitenlandse stad is zonder twijfel Stockholm. Een grote stad, maar toch heb je niet het gevoel dat het zo groot is als je er rond loopt. Fijne mensen ook. En het feit dat er zo ecologisch wordt geleefd is zeker een pluspunt.
Op de 2de plaats komt Londen, hoewel ik daar nooit zou kunnen wonen. Fijn om in rond te lopen, maar als je er woont raak je er snel verloren denk ik. Figuurlijk dan :roll:
Mijn favoriete binnenlandse stad is waarschijnlijk Antwerpen, met Leuven op de hielen :) Het zijn wel totaal verschillende steden. Ik heb 5 jaar op kot gezeten in Leuven, en nu woon ik er ook echt. Ik ben de stad eerlijk gezegd een tijdje beu geweest, maar toen ik er ben gaan wonen heb ik het een beetje opnieuw ontdekt.
Salomon

Berichtdoor Joost » 30 okt 2011 12:50
Leuk topic, lotr.

Eerst even dit: Antwerpen is 't stad, en al de rest is parking! 8)
Maar dat is voor niemand nog een geheim natuurlijk. Dus dan maar eens nadenken over steden die mogelijk ietwat in de buurt komen.

Deze zomer heb ik de Baltische staten bezocht - Estland, Letland & Litouwen. De hoofdsteden van die drie landen zijn heel aangename bestemmingen en perfect samen in één trip te ontdekken. Elk land heeft ook duidelijk zijn eigen culturele stempel. Estland heeft een Scandinavische uitstraling, de Letten zijn eerder verwant aan Rusland en Litouwen heeft een historische band met Polen. Het totaalpakket is zeker mijn favoriete stedenbestemming tot nu toe.

Tallinn, de hoofdstad van Estland, is compact en subliem. De kleine binnenstad is de destillatie van stedelijke gezelligheid, het loopt er over van sfeer. Eender waar je kijkt, het is een streling voor het oog. Al is het door zijn kleinschaligheid geen plaats om lang te blijven rondhangen. Drie dagen was ideaal, meer zou volgens mij gaan vervelen. Tip om wat rond te hangen bij de lokale jeugd: koop een paar pintjes en ga naar de drinkberg (Harjumägi hill), de grasheuvel aan het Vrijheidsplein. Het is de enige plek in de stad waar het openbare drinkverbod niet wordt gecontroleerd door de politie, dus 's avonds wordt het er gegarandeerd interessant. Vlakbij ligt het Lahemaa National Park, een ideale daguitstap om van de stad naar de natuur te vluchten.

De grootste van de drie is Riga in Letland. Qua schaal compleet niet te vergelijken met Tallinn, het is dé Baltische grootstad. Er is bijzonder veel te doen. Schieten met kalasjnikovs in een oude Sovjetbunker bijvoorbeeld, of 's avonds iets gaan drinken met zicht op heel de stad in de skybar van een enorm hotel zonder een fortuin uit te geven. Riga staat bekend voor zijn Jugendstilwijk, een klein stadsdeel propvol indrukwekkende Art Nouveau-huizen. Je kunt ook de trein nemen naar het strand van Jūrmala, een kilometerslange rustige kuststrook aan de Baltische zee. De treinrit duurt maar een kwartier.

In Litouwen worden de gezelligheid van Tallinn en de grootsheid van Riga samengevoegd in de hoofdstad, Vilnius. De omnipresente Barokke architectuur maakt de stad indrukwekkend. Het oude centrum is groot genoeg om in te verdwalen, zonder te overweldigen. En er zijn daarnaast nog andere interessante stadsdelen zoals de artistieke wijk Užupis. Met het uitgebreide Litouwse treinnetwerk kun je ook zonder moeite nog een paar uitstappen doen. Naar Trakai bijvoorbeeld, een gemoedelijk stadje met kleurrijke houten huisjes en als kroonjuweel een eilandje met een sprookjesachtig kasteel.

Die drie samen zijn echt een leuke mix. Jammer dat ze nog zo onbekend zijn voor veel mensen, 't is echt de moeite en op dit moment nog héél betaalbaar. In alle steden is er ook een goed aanbod aan hostels, die veel waar voor je geld geven. Wie tips wilt mag die altijd vragen.
Laatst bijgewerkt door Joost op 03 maart 2012 05:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Joost
New user
New user

Leeftijd: 28

Berichtdoor wonderwall » 30 okt 2011 19:34
- Londen. Ik kan niet echt uitleggen waarom maar ik word gewoon vrolijk als ik daar rondloop. De drukte, de geschiedenis, de parken. Fantastische combinatie gewoon. Nu ja dat vind je hoogstwaarschijnlijk in elke metropool maar toch, Londen heeft iets speciaal voor mij. Ik krijg letterlijk kriebels in mijn buik als ik daar ben. :)

- In België zijn Gent en Brugge mijn favoriete steden. Gent, allereerst omdat het mijn studentenstad is en ten tweede omdat ik er veel interessante mensen heb leren kennen en omdat ik er al leuke dingen heb beleefd met mijn vrienden. Brugge zou ik dan veeleer kiezen voor de sfeer, de ouderdom die het uitstraalt en de fantastische wafels, die je in de buurt van het Belfort kan krijgen. :p
Laatst bijgewerkt door wonderwall op 05 nov 2011 18:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Stranger, if you passing meet me and desire to speak to me, why should you not speak to me? And why should I not speak to you? (Walt Whitman)
wonderwall
Regular user
Regular user

Leeftijd: 25
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor simonw » 30 okt 2011 21:11
In eigen land: Antwerpen! Aangezien ik zelf Antwerpenaar ben en aan de UA studeer is dat waarschijnlijk een ietwat gekleurde mening, maar Antwerpen hééft het gewoon. Ik kan mezelf geen andere Vlaamse stad inbeelden waar ik later liever zou wonen/werken/... :)

In het buitenland was ik heel gecharmeerd door Londen. Op één of andere manier spreekt het Britse sfeertje daar mij enorm aan, om van het Brits accent nog maar te zwijgen. Ook Praag heeft mij een paar jaar geleden heel aangenaam verrast.
simonw
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor BastardPriest » 30 okt 2011 21:18
Ik krijg vaak te horen dat Brugge de mooiste stad ter wereld is en daar ga ik mee akkoord.
A church in ruin...
BastardPriest
Senior user
Senior user

Leeftijd: 31

Berichtdoor lotr » 31 okt 2011 00:09
My Shameful schreef:Ik krijg vaak te horen dat Brugge de mooiste stad ter wereld is en daar ga ik mee akkoord.

Ik snap eigenlijk niet wat mensen zo fantastisch vinden aan Brugge :-? Oké 't is daar supermooi, romantisch sprookjesachtig enz., maar er valt dus echt geen zak te beleven he.
J’ai eu deux crises cardiaques, et j’ai du me faire avorter parce que j’ai pris du crack pendant que j’étais enceinte, en dehors de ça tout va bien.
Préttiggestoord schreef:Trouwens, lotr is gewoon de beste die er is. :)
lotr
Regular user
Regular user

Berichtdoor Zoom » 31 okt 2011 11:30
lotr schreef:Ik snap eigenlijk niet wat mensen zo fantastisch vinden aan Brugge :-? Oké 't is daar supermooi, romantisch sprookjesachtig enz., maar er valt dus echt geen zak te beleven he.

Dat zou ik niet durven zeggen lotr, in de zomer bijvoorbeeld is er elke dag/avond wel iets te doen voor jong en oud. En het hoeft daarom niet altijd groots te zijn of met superbekende artiesten.

Zelf vind ik Brussel fantastisch, die stad heeft alles wat ik van een stad verlang. De gezellige drukte, de cultuur, groen, ... Daar zie ik me wonen/werken. Al wil ik ook graag in Gent wonen, die dan eerder jeugdigheid uitstraalt.
Zoom
Regular user
Regular user

Berichtdoor Préttiggestoord » 31 okt 2011 11:50
lotr schreef:Mijn favoriet is sowieso Parijs. Echt een prachtige stad! :love: Al die romantische pleintjes, de monumentale straten en monumenten. De snobby winkelstraten -als je op zoek bent naar een horloge van 75 000 euro, place vendôme is de place to be :P - Le marais, kei coole alternatieve buurt. En natuurlijk Montmartre, zóóó gezellig :D Je suis tellement amoureux de Paris!

² en ook nog Tokio. Gewoon omdat het daar zo modern is. Het vervoer is daar super en er is volgens mij echt veel te doen. :D
Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Berichtdoor miss fraise » 31 okt 2011 12:19
lotr schreef:
My Shameful schreef:Ik krijg vaak te horen dat Brugge de mooiste stad ter wereld is en daar ga ik mee akkoord.

Ik snap eigenlijk niet wat mensen zo fantastisch vinden aan Brugge :-? Oké 't is daar supermooi, romantisch sprookjesachtig enz., maar er valt dus echt geen zak te beleven he.

Dat wordt vaak gezegd van mensen die Brugge niet echt goed kennen. De leuke cafétjes, restaurantjes en winkeltjes liggen net vaak op plaatsen waar niet veel toeristen en niet-Bruggelingen komen zoals in steegjes of in kelders. In Brugge moet je het gewoon weten zijn. Ik vertoef nu het laatste anderhalf jaar regelmatig in die stad en ik hem me er nog nooit verveeld.

Spoiler! :
Natuurlijk is er niet zoveel te doen als in grote steden zoals Gent, Bxl of Antwerpen.
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:
miss fraise
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26

Berichtdoor _jay_ » 02 nov 2011 20:27
New York, New York!
Altijd iets te doen, altijd ergens waar je terecht kan voor waar je op dat moment zin in hebt. Leuke buurten zoals SoHo en het Meatpacking district, kunstgewijs enkele fantastische musea en de sfeer op Times Square heeft altijd iets bevrijdends, de shows op Broadway altijd iets betoverends en ga zo maar door.
Als ik even kan kiezen het liefst in de winter als de stad kreunt onder de koude wordt alles nog filmischer (en als dat woord niet bestaat, dan heb ik het bij deze uitgevonden :D )
The only constant is change.
_jay_
New user
New user

Leeftijd: 32

Berichtdoor Disco Trut » 03 nov 2011 10:52
Ik denk niet dat ik ooit écht zou kunnen kiezen, ik hou meestal ontzettend van steden om hun unieke karaktertrekjes, dus dan vind ik het zo oneerlijk om te vergelijken :)

Dat gezegd zijnde ben ik absoluut weg van Stockholm. Zonder enige twijfel de mooiste en groenste hoofdstad waar ik al ben geweest. Ademruimte, heerlijk veel verschillende buurten en stukjes en je bent er zò uit weg. Praag vond ik dan ook weer fantastisch, omdat ik nogal dol ben op Jugendstil en bombastische gebouwen en omdat Tsjechisch er zo mooi uitziet. Madrid en Barcelona vind ik ook geweldig, alleen al omdat ze in Spanje liggen en dat voor eeuwig een klein beetje mijn hart heeft gestolen, maar ook Parijs en Londen hebben hun eigen charme. Zelfs Hannover vond ik heel erg tof :) Moskou is dan weer adembenemend en surrealistisch, vond ik, en Sint Petersburg is prachtig. Nee, ik kan écht niet kiezen. Het leukste vind ik net om je in een stad onder te dompelen als in een warm bad, en als dat lukt kan elke stad fantastisch zijn.

Ook op Belgische bodem heb ik geen favoriet, al komt mijn eigen kleine stadje toch wel héél dicht in de buurt. Ha 8)
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.
Disco Trut
I have no life
I have no life

Leeftijd: 31

Berichtdoor analyse » 03 nov 2011 20:27
Gent!

Over de grenzen heen: Enorm genoten van New York, Madrid en Athene.
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...
analyse
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Sylvan » 04 nov 2011 23:37
NEW YORK!f
this streets will make you feel brandnew
these lights will inspire you
let's hear it for new york!
nog nooit geweest maar zou er later graag gaan wonen
het is gewoon het centrum van de wereld, de meest levendige stad ter wereld :love:
what kind of man loves like this?
Sylvan
Senior user
Senior user

Berichtdoor Pimcake » 04 nov 2011 23:55
Brugge, Gent, Barcelona
Het geluk in je leven hangt af van de aard van je gedachten...
Pimcake
Regular user
Regular user

Berichtdoor De lachende profeet » 05 nov 2011 19:08
Shangri-La
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.

Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985
De lachende profeet
I have no life
I have no life

Leeftijd: 32

Berichtdoor LaughAholicDino » 05 nov 2011 20:11
De lachende profeet schreef:Shangri-La

Atlantis blijft toch beter :D
LaughAholicDino
New user
New user

Leeftijd: 23

Berichtdoor Kikkerkop » 05 nov 2011 23:48
Krakau

Cultuur, architectuur en geschiedenis

Om nog maar te zwijgen van al die skinheads in strakke jeansbroek 8)
Kikkerkop
Senior user
Senior user

Berichtdoor Aisling1 » 05 nov 2011 23:53
Brighton, zowiezo

Hoofdstad van de kunstenaars, de vrije geest en de holebis in Engeland 8)
Straatartiesten en straatmuzikanten over waar je komt? Hell yeah.
Aisling1

Berichtdoor Salomon » 06 nov 2011 10:53
Kikkerkop schreef:Krakau

Cultuur, architectuur en geschiedenis

Om nog maar te zwijgen van al die skinheads in strakke jeansbroek 8)

Krakau? Njah... Te toeristisch, vind ik. Mooie stad, dat absoluut. Maar qua sfeer vind ik Warschau een stuk fijner.
Salomon

154 berichten • Pagina 1 van 81, 2, 3, 4, 5 ... 8

Keer terug naar Lifestyle