Naar wie kijk je op?

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
40 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Naar wie kijk je op?

Berichtdoor ruben_d » 05 jun 2010 18:48
Naar welke al dan niet bekende (levende of historische) personen kijken jullie op? Wie bewonderen jullie, of in wiens voetsporen zouden jullie willen treden?

Misschien kan je er een afbeelding bij plaatsen of uitleggen waarom...
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.
ruben_d
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Re: Naar wie kijk je op?

Berichtdoor iSyl » 05 jun 2010 19:07
Kunstschilder Marlène Dumas.
1. Omdat ze het in de kunstwereld als vrouw heeft gemaakt.
2. Omdat ze geen schrik heeft om geslachten te tekenen (waar soms nog taboe's rondhangen)
3. Omdat ik gewoon heel veel respect voor haar werken heb.

Ik kan eigenlijk niet oordelen over haar persoon, al is ze in interviews, heel los en joviaal.
Maar door haar werken heen merk je wel hoe sterk en gezond geschift ze is.

Spoiler! :
Afbeelding

Spoiler! :
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

+ google it.

en dood : Kahena
Arabische strijdster (een van de eerste vér voor de Middeleeuwen)
Omdat haar verhaal mij enorm boeit en omdat ik die eigenlijk sinds kleins af kén, als superhero. (door verhalen van mijn moeder) Dus géén superman boecht of spiderman, maar Kahena! :lol:
iSyl
New user
New user

Leeftijd: 29
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor wilde hilde » 05 jun 2010 19:27
Shirin Ebadi

Zij was rechter in Iran, maar werd uit haar ambt gezet door de Islamitische revolutie. Daarna werkte ze vooral als pro deo advocaat (vooral voor vrouwen- en kinderenbelangen). Daarnaast roept ze Amerika en Iran op voor een betere dialoog tussen beide landen. In 2003 ontving ze de Nobelprijs voor de Vrede voor haar werk als mensenrechtenactiviste.

In mijn ogen is zij één van de meest moedige vrouwen ter wereld.

Spoiler! :
Afbeelding
wilde hilde
New user
New user

Berichtdoor Hanneke » 05 jun 2010 19:39
iSyl schreef:en dood : Kahena
Arabische strijdster (een van de eerste vér voor de Middeleeuwen)
Omdat haar verhaal mij enorm boeit en omdat ik die eigenlijk sinds kleins af kén, als superhero. (door verhalen van mijn moeder) Dus géén superman boecht of spiderman, maar Kahena! :lol:

Arabische strijdster!? Leve de kleurrijke evoluties van legendes :D

Naar wie kijk ik op?
Gewone mensen die hun doodnormale leven zo goed mogelijk proberen te leiden. Geen problemen maken van problemen. En zich niet gemakshalve van niemand iets aantrekken onder het zielige motto "het kan toch niemand iets schelen, het zal toch nooit veranderen, dus waarom moeite doen". (ja, die contradictie is geen echte contradictie..)

Idolen ben ik nog niet tegengekomen, nogal overbodig. Misschien heeft dat ook wel te maken met het feit dat ik pas écht bewondering voor iemand kan voelen, als die persoon zich ook effectief in mijn omgeving bevindt (en ik me dus een beter totaalbeeld kan vormen).
Hanneke

Berichtdoor simonw » 05 jun 2010 23:12
Een echt idool heb ik niet. Maar naar Mozart kijk ik wel op. Ondanks zijn turbulente leven ben ik best wel jaloers op wat hij kon. En het straffe is dat mensen daar vandaag nog altijd plezier uit halen, ik inclusief. :)
simonw
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor Springbal » 08 jun 2010 22:27
Paul Watson. Milieubeschermer of Eco terrorist. Ooit nog een paper over hem gemaakt, redelijk controversieel zei de docent (wat voor mij een mooier compliment was dan de 14/20). Hij schuwt de confrontatie niet en opereert daar waar "klassieke" milieuorganisaties het laten afweten. Op het terrein waar gestroopt wordt en piraterij boort hij letterlijk de grond in. Wantoestanden brengt hij aan het licht. De Dolfijnen van Iki, de Grind op de Faröer, de Orkineys, het ten gronde richten van de Illegale Ijslandse walvisvaart industrie, de Sierra voorgoed stoppen, Illegale Russische walvisvangst bloot leggen, Galapagos eilanden, seal brushing and spraying, ...

Paul geef mij enen blok marmer en de gereedschappen en ik hakke u een standbeeld. Voor hem wil ik mee de zee op.

*buigt nederig*
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor Kuikentje » 11 jun 2010 14:40
Johann Sebastian Bach: voor z'n mooie Minuet

Antonin Dvorak: voor z'n prachtige pianowerken

ik wil ook muziek gaan schrijven hihi
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto
Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 38

Berichtdoor ruben_d » 15 jun 2010 23:18
August Schleicher
Spoiler! :
Afbeelding

Duits linguïst uit de 19e eeuw. Waagde zich aan een fabeltje in het Proto-Indo-Europees zowaar (http://en.wikipedia.org/wiki/Schleicher%27s_fable). Formuleerde een soort taalkundig Darwinisme. Had een specifieke interesse voor De Germaanse, Baltische en Slavische taalkunde.

De Gebroeders Grimm
Spoiler! :
Afbeelding

Omwille van hun prestaties op het vlak van de Germaanse en Duitse taalkunde. Omwille van de Wet van Grimm, die door Jacob werd geformuleerd. Omwille van hun woordenboeken. En natuurlijk omwille van de sprookjes die ze verzameld hebben.
Δῶς μοι πᾳ στῶ καὶ τὰν γᾶν κινάσω.
ruben_d
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor human_future » 05 jul 2010 10:45
Sarah Lucas, Tracy Emin, Louise Bourgeois, Cindy Sherman, Diane Arbus en frida kahlo (en ook M. Dumas, hierboven eerder vermeld)
Allemaal vrouwen die iets groots hebben verwezenlijkt binnen de wondere wereld van de beeldende kunst
human_future

Berichtdoor zottekeu » 05 jul 2010 18:01
Florence Nightingale De grondlegger van de moderne verpleegkunde.

Voor meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Florence_Nightingale

En natuurlijk ons Oprah Winfrey die binnenkort stopt met haar talk show. :( :(
life is like a song!!!just sing it!!

Laat nooit iemand je vertellen(en of wijsmaken) dat je iets niet kunt bereiken. Want dan ga ik zeggen dat je het wel kunt bereiken!!!!!
zottekeu
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Mordicus » 05 jul 2010 21:20
======>
So it goes.
Mordicus
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor RedRufio » 06 jul 2010 19:00
Puur door fysieke eigenschappen: niet zoveel mensen. Bomen wel, enzo :P
Il vaut mieux avoir des remords que des regrets (Patrick Bruel)

JFK schreef: RedRufio = de All Stars-koning.
RedRufio
Senior user
Senior user

Leeftijd: 35

Berichtdoor EmilyPlays » 06 jul 2010 20:27
JRR Tolkien,Lemony Snicket,Henri Chareirre,Stieg Larson,Hergé,Rosinski,Van Hamme,Guus Kuiier,Eiirocha Oda,Annie Mg Smidt,Allan Lee,John Howe,Jules Verne,...

^Allemaal mensen mensen die fantastische boeken of beeldverhalen voortbrachten.
<bender>Kiss my shiny metal ass</bender>
EmilyPlays
Regular user
Regular user

Leeftijd: 21

Berichtdoor LookingAtTheMirror » 07 jul 2010 01:25
Was eerst van plan in volledige overtuiging te posten maar na het lezen van de vorige reacties betwijfel ik toch of deze idolen hier thuis horen, laat staan ik mezelf niet onnozel maak. Maarja, het risico maar nemen blijkbaar:

- De Strangers (Antwerpen): Niet alleen elk lied is zo goed als in mijn bezit ook de teksten zitten goed in mijn hoofd. Ontelbare keren heb ik ze beluisterd, toen ik blij was, bang, agressief, depressief of welke andere emotie dan ook. Het moge dan wel gewoon zangers zijn voor sommige, misschien zelfs oude vandagen voor anderen, voor mij betekenen ze veel meer.

- Hideo Kojima: Japanse videogameontwerper. Maakte de meest fantastische gameserie ooit die sinds mijn kinderjaren begonnen is en helaas een jaar of 2 geleden gestopt is. Niets minder dan de prachtige serie Metal Gear Solid. Zou meer kunnen zeggen, maar dan ben ik na 100 bladzijden nog niet klaar geloof ik.

- Pieter Aspe: Elk boek dat ik lees houd me in zijn greep, loslaten kan niet, alleen doorlezen is de boodschap. In zijn boeken kan ik me echt laten meeslepen, dat heb ik bij andere auteurs niet.

- Urbanus, Romain Deconinck, Gaston Berghmans, Leo Martin, Ward De Ravet, Jan Reussens, Luc Wyns, Ivo Pauwels, Luc Philips, John Cleese, Patricia Routledge, Rowan Atkinson, Tommy Cooper, Louis De Funes, Peter Sellers & nog talrijke andere acteurs in het komediegenre. Wanneer ik me verveel of depressief voel, is het kijken van een video of beter gezegd dvd een omslag in mijn leven. Zonder al deze mensen zou het leven maar zuur zijn.
Afbeelding
LookingAtTheMirror
New user
New user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Snicky » 08 jul 2010 13:25
Kelly Clarkson is toch wel m'n absolute idool ... Wat een stem heeft ze ... ik ga naar ELK concert en telkens sta ik met tranen in mn ogen van haar prestaties !!!

En verder: mn papa. Hij is 7j geleden overleden, toen ik 15 was. Hij is op zn 18e vader geworden, is het leger ingegaan, heeft zich opgewerkt tot piloot van Agusta en Allouettes, was op zijn 25ste vader van 4 dochters en leefde voor zijn gezin, elke dag opnieuw, tot hij verongelukte. Daar kijk ik graag naar op ... de grootste doelstelling in mijn leven is minstens zo toegewijd zijn aan mijn gezin en dierbaren!
* Proudly So *
Snicky
Senior user
Senior user

Berichtdoor Stiko » 09 jul 2010 14:47
Sosai Masutatsu Oyama, The bullkiller, The Godhand,...
Afbeelding
Wie? Masutatsu Oyama, de Stichter van het Kyokushinkaikan-Karate.
Waarom? Omdat die dingen heeft gedaan die onmogelijk werden geacht.
Omdat hij zich 2 keer voor langer dan een jaar heeft teruggetrokken uit de maatschappij om in spartaanse omstandigheden te trainen in onherbergbare gebieden in de Japanse bergen; Vrijwillig! Omdat hij zijn leven heeft geweid aan datgene dat hij het liefste deed en het hoogste doel achtte. Omdat hij 3 keer na elkaar een Honderd-man kumite afgelegd heeft. (3 dagen na elkaar 100 full contact gevechten, op dag 4 waren zijn tegenstanders op... hij ging 0 keer neer.)
Omdat hij zijn techniek heeft durven testen tegen 270 uitdagers van allerlei stijlen, en geen enkele maal heeft verloren
Omdat hij met stieren heeft gevochten en er 3 met een slag doodde. (Niet dat ik voorstander ben van het vechten met dieren, maar dat boezemt toch ontzag in.)
Omdat hij een Karate-stijl heeft opgericht waarin iedereen welkom is, iedereen zijn plaats vind en niemand klaagt. Pijn is fijn en bloed dat moet; Osu!

Shihan Jigoro Kano
Afbeelding
Wie? Jigoro Kano, oprichter van het Kodokan Judo
Waarom? Omdat hij een stijl heeft ontwikkeld die wereldwijd en massaal beoefend wordt.
Omdat hij ons leerde dat zacht altijd het harde verslaat.
Omdat zijn leerlingen mij grootgebracht hebben en ik vanaf mijn 6de door zijn Stijl ben gevormd tot wie ik nu ben.

Sensei Ewerton Teixeira
Afbeelding
Wie? Sensei Ewerton Teixeira, Kyokushin en K1 vechter
Waarom? Omdat hij een van de mensen was die mij inspireerde om Kyokushin te gaan doen.
Omdat zijn Mae-geri's mensen 8 meter verder de ring uit doen vliegen.
Omdat hij altijd bescheiden is gebleven en boven alles van zijn mensen is blijven houden.

Sensei's Chris,Diels,Peter,Patrick,Luc,Brian,Nikki,Cliff,Frank,Franky,Erik...
Wie? De Meesters die mij al sinds mijn 6de bijstaan op mijn Martial Way.
Waarom? Omdat ze altijd eerlijk en open hun mening hebben gegeven.
Omdat ze geen genade hebben/hadden en me blijven/bleven afbeulen.
Omdat ze er waren/zijn als ik ze nodig had/heb.
Omdat ze hun ding doen en dat delen met zoveel mogelijk mensen.

Mijn ouders.
Mijn leerkrachten.
People
if there was one who would understand,
one that would comfort me and would take my hand,
one that would guide me and help me to find,
but there are no such people,'cause people are blind
JS
Stiko
Regular user
Regular user

Leeftijd: 22

Berichtdoor Crow » 21 sep 2010 14:42
J.M. Auel, de schrijfster van de reeks 'de aardkinderen', omdat ze zoveel research doet/heeft gedaan voor haar romans. Ze verwerkt hopen informatie in haar boeken over fauna en flora, geografie en klimaat, de mensen, gebruiksvoorwerpen en kunst uit het ijstijdperk en ze spreekt dan ook nog haar eigen onuitputtelijke fantasie aan om verschillende culturen en karakters te creëren zodat haar boeken nooit vervelen. (Nu ja, dat is mijn mening, er zijn mensen die daar anders over denken)
Crow
New user
New user

Leeftijd: 25

Berichtdoor RedRufio » 21 sep 2010 16:19
Voor het ogenblik naar den John, ons lokaal parlementslid. Omdat hij me inspireert om het beste uit mezelf naar boven te halen, om beter te worden en te groeien. En omdat hij strategisch denkt zonder zijn menselijkheid te verliezen.
Il vaut mieux avoir des remords que des regrets (Patrick Bruel)

JFK schreef: RedRufio = de All Stars-koning.
RedRufio
Senior user
Senior user

Leeftijd: 35

Berichtdoor Harakhty » 21 sep 2010 17:53
Alan Rickman

Afbeelding

Omdat hij een kei mooie stem heeft en heel mooi kan acteren. Hij kan heel goed de slechte types spelen (Die hard, Sweeney Todd, ...) maar ook comedies spelen (Dogma, The search for John Gissing, ...)
Maar ook gwn naar zijn stem luisteren enzo is kei aangenaam :)
Harakhty
New user
New user

Leeftijd: 27

Berichtdoor kinderknieën » 21 sep 2010 18:53
Ik hou van mensen die doen wat ze echt willen/moeten doen, zonder rekening te houden met wat er van hen verwacht wordt. Mensen die niet meedraaien met de rest, maar gewoon doelgericht rechtdoor gaan. Sam Dillemans bijvoorbeeld. Dat is er "zo ene".

Ik wou dat ik de hele documentaire kon laten zien, maar dat gaat niet. Spijtig.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.
kinderknieën
Forum addict
Forum addict

40 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Keer terug naar Lifestyle