Bloggen: wie doet het en waarom?

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
JustMe_
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Bloggen: wie doet het en waarom?

Bericht door JustMe_ » 31 dec 2015 10:02

Ik hield een blog bij over mijn ervaringen tijdens mijn buitenlandse stage. Eerst en vooral om het thuisfront op de hoogte te houden, maar ook om nadien zelf te kunnen nalezen en herinneringen op te halen.
De eerste maanden schreef ik meerdere keren per week en dat met veel plezier... maar de laatste weken vond ik er niets meer aan: ik wilde gewoon genieten van de moment zelf en mijn tijd niet steken in het typen van blogberichten, het opzoeken van plaatsen waar de wifi goed werkt, het beantwoorden van individuele reacties, ... Ik ben al een paar dagen terug maar moet nog schrijven over de laatste twee weken, oeps! Al bij al ben ik wel blij dat ik nu over elke dag mijn avonturen kan teruglezen, maar ik denk niet dat ik het nogmaals zou doen :)

Oh ja, een tumblr heb ik ook, met gedichten enzo.. maar voor mezelf dan voor een ander!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Robbe
Meest gemiste forummer 2017
Geslacht: Man

Bericht door Robbe » 23 feb 2016 01:32

Ik heb bij het aanvaardingsproces bij mezelf ivm m'n geaardheid, heel wat afgeschreven.
Dat hielp toen wel, eerlijk gezegd. Al had ik niet het gevoel dat iemand echt naar me luisterde.

Ik kreeg het idee om te bloggen toen ik via zoekwerk en lotgenoten-blabla iemand online 'ontmoette' waar ik goed mee kon praten, efin tijdelijk. Ik had hem toen letterlijk gevraagd of hij het erg zou vinden of ik ook een blog zou opstarten, want hij had een zeer mooie blog.... Die vraag heeft hij straal genegeerd en daarna hoorde ik niets meer van hem. Het enige wat ik kreeg na een lang bericht vol gedachten was een droog zinnetje. Ik was toen echt kwaad. Eerst doen alsof hij me zou helpen en dan ineens zo abrupt het contact breken. Ik keek naar hem op... maar ja... nu weet ik intussen al beter!

Maar ja, hij zorgde er dus voor dat ik het idee om te bloggen niet verderzette, wat ik misschien nu toch wel beklaag. Ik zou het fijn vinden mochten er hier en daar mensen zijn die m'n gedachten ook effectief lazen. Dan had ik misschien nu op dit eigenste moment kunnen terugblikken vanwaar ik kom, wie ik intussen geworden ben, en wat er intussen is gebeurd.

Het idee borrelt nog steeds om het te doen. Al vraag ik me af wie het dan zou lezen. Helemaal out ben ik niet dus het grootste publiek valt al volledig weg. Misschien een enkele forummer? Hmmmm :?: :what: :greentongue:
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017
Geslacht: Man

Bericht door TylerXD » 23 feb 2016 08:13

Robbe schreef:Ik heb bij het aanvaardingsproces bij mezelf ivm m'n geaardheid, heel wat afgeschreven.
Dat hielp toen wel, eerlijk gezegd. Al had ik niet het gevoel dat iemand echt naar me luisterde.

Ik kreeg het idee om te bloggen toen ik via zoekwerk en lotgenoten-blabla iemand online 'ontmoette' waar ik goed mee kon praten, efin tijdelijk. Ik had hem toen letterlijk gevraagd of hij het erg zou vinden of ik ook een blog zou opstarten, want hij had een zeer mooie blog.... Die vraag heeft hij straal genegeerd en daarna hoorde ik niets meer van hem. Het enige wat ik kreeg na een lang bericht vol gedachten was een droog zinnetje. Ik was toen echt kwaad. Eerst doen alsof hij me zou helpen en dan ineens zo abrupt het contact breken. Ik keek naar hem op... maar ja... nu weet ik intussen al beter!

Maar ja, hij zorgde er dus voor dat ik het idee om te bloggen niet verderzette, wat ik misschien nu toch wel beklaag. Ik zou het fijn vinden mochten er hier en daar mensen zijn die m'n gedachten ook effectief lazen. Dan had ik misschien nu op dit eigenste moment kunnen terugblikken vanwaar ik kom, wie ik intussen geworden ben, en wat er intussen is gebeurd.

Het idee borrelt nog steeds om het te doen. Al vraag ik me af wie het dan zou lezen. Helemaal out ben ik niet dus het grootste publiek valt al volledig weg. Misschien een enkele forummer? Hmmmm :?: :what: :greentongue:
Spijtig dat het zo gelopen is... Maar je kan toch nog altijd beginnen? Je kan bv je oude schrijfsels publiceren en schrijven over hoe het nu gaat.
Ik denk dat het voor bepaalde mensen zelfs interessant is om iets lezen van iemand die al iets verder in het proces is. Het kan hen hoop geven en ze zullen denken: "Het zal allemaal uiteindelijk wek goed komen."
Nu, zelf heb ook al wat geschreven, maar bijna niets is bewaard gebleven. Zo hield ik vroeger een dagboek bij, maar dat heb ik allemaal verscheurd omdat ik bang was dat mijn ouders het zouden ontdekken. Daar heb ik wel spijt van. Het kriebelde bij mezelf ook vaak om een blog te maken, maar heb het toch niet gedaan. Het zou leuk geweest zijn om mijn oude schrijfsels op zoiets te posten en verder te gaan (en te schrijven over andere dingen).
Maar zelf vraag ik me dan ook af: "wie zou dat lezen?".
Als ik veel tijd heb, wil ik het toch wel eens proberen.

Plaats reactie