Bloggen: wie doet het en waarom?

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bloggen: wie doet het en waarom?

Bericht door J-La » 12 mei 2010 12:54

Ik vroeg me af of er onder jullie veel (actieve) bloggers zijn. Wie van jullie heeft er allemaal een blog? En hoe vaak proberen jullie daar iets nieuws op te posten?

Sinds wanneer hebben jullie een blog? En waarom zijn jullie begonnen te bloggen?

Over wat bloggen jullie zoal? En blijven jullie het bloggen even enthousiast volhouden als in het begin?

Ahja, vergeet natuurlijk de link niet mee te geven, dan kunnen we elkaars blogs wat steunen :wink:

mei_meisje
I have no life
I have no life

Re: Bloggen: wie doet het en waarom?

Bericht door mei_meisje » 13 mei 2010 17:45

Ik had een blog over mijn leven endergelijke. Nu heb ik enkel nog een gedichtenblog. Die wordt om de paar maanden bijgewerkt omdat ik soms (zoals nu) niet in een schrijfbui ben. En ook ik schrijf alles op in een boekje , en soms heb ik geen zin om het over te typen.
Link , zie onderschrift.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

sjwazi
Forum addict
Forum addict

Bericht door sjwazi » 13 mei 2010 18:43

Ik heb een blog sinds november 2007. In het begin probeerde ik geloof ik 2x per week iets te schrijven, maar nu is dat toch veel minder. Soms ben ik eens in een blogbui en schrijf ik redelijk veel korte stukjes in een korte periode, en dan zijn er weer momenten waarin er weken niets nieuws verschijnt.
Wat schrijf ik? Ik probeer triviale korte stukjes te vermijden, niet omdat ik daar tegen ben, maar wel omdat dat niet het doel is van mijn blog en eens je daarmee begint, ga je gemakkelijk altijd vervallen in kortere stukjes waarin het meer om de inhoud te doen is dan om de vorm. Bij mij is het eerder omgekeerd; zie ook mijn allereerste bericht:
Na lang twijfelen heb ik beslist om ook maar eens een blog bij te houden. Zo oefen ik mij wat in de wondaarbaarlijke kunst van het schrijven. Als jij zin hebt om daar het slachtoffer van te worden, voel je dan gerust geroepen om hier regelmatig mijn krabbels te komen bewonderen.
Je hoeft er ook geen grote sterk gefundeerde maatschappijkritiek te verwachten, al sijpelt er af en toe wel op een min of meer luchtige manier een kritisch standpunt tussen mijn teksten door. Ik wilde gewoon meer schrijven, een reden hebben om meer te schrijven, en ik wilde ook gelezen worden. Aandachtshoer die ik ben.

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 15 mei 2010 22:27

sjwazi schreef:Ik wilde gewoon meer schrijven, een reden hebben om meer te schrijven, en ik wilde ook gelezen worden. Aandachtshoer die ik ben.
Goed gesproken sjwazi!

Qua motivatie kan ik me wel aansluiten bij jou: ik schrijf voor mezelf, en door mijn blog word ik daar een beetje toe gedwongen. En het is altijd leuk als anderen meevolgen op je blog en af en toe eens commentaar leveren.

Ik blog al een paar jaar, maar heb toch al een paar dipjes gehad dat ik enkele maanden de tijd of de moed niet vond om te bloggen. Zeker als je beseft dat iedereen kan meelezen, dus dat je niet over alles en iedereen zomaar je mening kan geven.

Maar uiteindelijk kom ik er wel altijd terug, en nu hoop ik het vanaf nu ook zonder dipjes te kunnen verderzetten. Daarom dat ik er graag zowel lange als korte stukjes op plaats, soms alleen een foto, en soms een langere tekst, soms over serieuze onderwerpen, en soms totale zever. Die afwisseling moet kunnen, want dat is nu eenmaal wie ik ben. Een blog over 1 onderwerp zou ik moeilijker vinden, dus daar begin ik (voorlopig) niet aan.

Link naar mijn blog staat ook in mijn onderschrift, maar kan hier ook geen kwaad. :wink:

poiika

Bericht door poiika » 15 mei 2010 23:11

Ik moet een blog bijhouden voor school..
Het is de bedoeling dat we begonnen met wat inspiratiebronnen erop te zetten,
en daarna vertellen waar me mee bezig zijn, wat werk erop plaatsen.
Duidelijk iets wat ik was vergeten, vanaf mogen begin ik er weer aan! :oops:

http://poiika.wordpress.com/

youfeelok
New user
New user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door youfeelok » 16 mei 2010 14:22

Dingen die mij vrolijk maken zet ik op een blog in de hoop dat andere mensen er ook vrolijk door worden. Heel minimalistisch en dus gemakkelijk in onderhoud :)

http://www.youfeelok.blogspot.com

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 16 mei 2010 14:39

youfeelok schreef:Dingen die mij vrolijk maken zet ik op een blog in de hoop dat andere mensen er ook vrolijk door worden. Heel minimalistisch en dus gemakkelijk in onderhoud :)

http://www.youfeelok.blogspot.com
Nice! :D
OT.
Ik heb al werk genoeg met het bijhouden van Facebook en forums. Ik geloof ook wel dat niemand echt interesse zou hebben in mijn leventje. :wink:
Fluctuat nec mergitur

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 16 mei 2010 16:25

poiika schreef:Ik moet een blog bijhouden voor school..
Het is de bedoeling dat we begonnen met wat inspiratiebronnen erop te zetten,
en daarna vertellen waar me mee bezig zijn, wat werk erop plaatsen.
Duidelijk iets wat ik was vergeten, vanaf mogen begin ik er weer aan! :oops:

http://poiika.wordpress.com/
Ik moet ook een blog bijhouden voor school. Dus nog een blog

http://shannenm.blogspot.com/
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 18 mei 2010 08:54

Ooit bij bloggen.be en web-log.nl een blogje gehad. Maar met dat ik toen naar apple ben over gegaan pakte dat programma precies niet goed op Safari en ben ik er mee gestopt. Misschien eens zien of ik via onze telenet host en iWEb een blog online kan zwieren. Waarom ik dat deed? Poëzie, Youtube filmpjes, meningen verkondigen. Ik herinner me nog een pracht van een stuk waarbij ik de wetenschap op de korrel nam egens idiote experimenten en bestuurders van SUV's aan de hand van en fragmentje van de Nederlandse tv te kakken zette. Terecht 8)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

twijfelaar1987
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door twijfelaar1987 » 18 mei 2010 11:13

Ik ben onlangs opnieuw beginnen bloggen. Maar 't gaat niet vooruit en ik weet niet waarom. En op de trein daarnet kreeg ik plots de drang om te schrijven en ik schreef, maar het lukte niet. De woorden kwamen niet op papier zoals ze in mijn hoofd zaten.

Ik schrijf echt in periodes, soms gaat het goed en soms wat minder en dan ligt mijn blog een tijdje stil. Als het echt te lang stil ligt en ik plots opnieuw wil beginnen, start ik gewoon een nieuwe blog in plaats van op de oude verder te werken. Ik weet niet waarom, maar meestal zijn dat ook fasen in mijn leven en verder werken op de oude blog past dan precies niet. In die veronderstelling ben ik nu in mijn derde fase, dus derde blog.
Springbal schreef: Darwin for Premier!
Twijfelaar for Vice Premier!
I can't help it, I like to party, it's genetic, It's electrifying
Wind me up and watch me go, where she stops nobody knows

Dowriaantje
Regular user
Regular user

Bericht door Dowriaantje » 23 mei 2010 23:45

Normaal doe ik da niet. Ik ben helemaal niet zo'n schrijver. Het is voor mij nogal moeilijk om mijn gevoelens op papier/internet te zetten.
Maar aangezien we deze zomer met de synchro gaan deelnemen aan het WK, hebben we toch maar beslist om een blogje bij te houden. Zo kunnen de thuisblijvers ons toch volgen als wij in Zweden zitten. Dus daar probeer ik dan toch mijn best voor te doen.

Bij deze de link: http://www.bloggen.be/synchromasters/

iamamiwhoami
Experienced user
Experienced user

Bericht door iamamiwhoami » 24 mei 2010 06:21

sinds eind oktober een muziekblog. was eerst een blogspot maar die dan plots verwijderd door blogger ergens in maart, dus ben ik herbegonnen maar dan op tumblr.. http://disconaivete.tumblr.com

ben aan het overwegen om nog een tumblr aan te maken, maar dan puur voor mezelf. inspiratie, mooie foto's/filmpjes die ik tegenkom, kleine tekstjes die ik wil schrijven, etc. maar 't zal pas ten vroegste voor na de examens zijn.
- burning bridges can help you learn to fly -

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 24 mei 2010 11:06

Ik heb al een tijdje een blog, genaamd naar mijn literair, arty-farty, whatever alter-ego Aimée du vent. aimeeduvent.wordpress.com. Het is vooral een plaats om mijn schrijfsels kwijt te kunnen. Het een al wat beter dan het ander.
Maar de laatste tijd lukt schrijven mij niet meer zo goed (ik ben daar nu een beetje te gelukkig voor).
Commentaar is ook altijd welkom :wink:
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Majo
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Majo » 25 mei 2010 21:14

Vroeger schreef ik heel regelmatig.
Toen het werkleven begon, heb ik dat precies zo'n beetje opgegeven.
(I used to find my muse in life, but then life killed my muse...)

Ik wacht nog steeds vol spanning tot ik terug inspiratie krijg. :)

Wie wil kan mijn oude en hopelijk toekomstige schrijfsels hier lezen... ;)
Je suis moi,
quoi qu'il arrive, demain...
On peut bien me critiquer,
je ne renierai pas ma nature.

wonderwall
Regular user
Regular user

Bericht door wonderwall » 30 mei 2010 21:41

Ik heb ooit een maandje een blog bijgehouden. Onze leerkracht Nederlands had dit als schrijfopdracht opgegeven. Ik denk dat hij hier achteraf (toen hij een 200-tal blogberichten moest lezen) wel spijt van had want uiteindelijk heeft hij iedereen gewoon het maximaal aantal punten gegeven :P.
Er stond echt vanalles op mijn blog: van een recept voor een boterham met choco tot enkele van mijn favoriete gedichten. Misschien dat ik na dit schooljaar de draad terug opneem...
Een linkje naar mijn al-maanden-niet-meer-upgedate-blog:
http://letters-fromthesky.blogspot.com/
Stranger, if you passing meet me and desire to speak to me, why should you not speak to me? And why should I not speak to you? (Walt Whitman)

Galione
Senior user
Senior user

Bericht door Galione » 08 jun 2010 12:07

Ik heb het geprobeerd, maar was eigenlijk een veel te grote schijterd. Ik schrijf heel graag -getuige de stapel A5-schriftjes die ik ondertussen volgepend heb-, maar dan over persoonlijke dingen. En het worldwide web is niet meteen de plaats waar die dingen dan thuishoren.
Ik had dus gewoon niet genoeg inspiratie om consequent een echte blog bij te houden; dus nu gebruik ik de "Notities"-functie van Facebook daarvoor.
Leef!

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 09 jun 2010 12:04

Galione schreef:Ik heb het geprobeerd, maar was eigenlijk een veel te grote schijterd. Ik schrijf heel graag -getuige de stapel A5-schriftjes die ik ondertussen volgepend heb-, maar dan over persoonlijke dingen. En het worldwide web is niet meteen de plaats waar die dingen dan thuishoren.
Een anonieme blog is dan toch ideaal? 8)

Ik heb daar ook al aan gedacht, om sommige frustraties kwijt te kunnen die je niet openlijk kan zeggen tegen iedereen. Zeker als je weet wie er allemaal je blog leest: collega's, vrienden, familie,... Dat wordt soms al moeilijk om daar nooit eens iets kritisch over te kunnen zeggen. Maar voorlopig hou ik het bij 1 minder anonieme blog.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 09 jun 2010 12:26

Ik blog sinds 2004 op livejournal, over eigenlijk alles, gewion waar ik zin in heb. Die site is veel meer dan een blogsite, das een sociale site zoals facebook dus veel van mijn post waren geinspireerd op zaken die mijn vrienden posten.

Nu zit ik er veel minder op dan vroeger, toen dagelijks, nu amper maandelijks... ik zit eigenlijk enkel nog op die site om wekelijks aan de LJDQ mee te doen

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 11 jun 2010 13:18

J-La schreef:
Galione schreef:Ik heb het geprobeerd, maar was eigenlijk een veel te grote schijterd. Ik schrijf heel graag -getuige de stapel A5-schriftjes die ik ondertussen volgepend heb-, maar dan over persoonlijke dingen. En het worldwide web is niet meteen de plaats waar die dingen dan thuishoren.
Een anonieme blog is dan toch ideaal? 8)

Ik heb daar ook al aan gedacht, om sommige frustraties kwijt te kunnen die je niet openlijk kan zeggen tegen iedereen. Zeker als je weet wie er allemaal je blog leest: collega's, vrienden, familie,... Dat wordt soms al moeilijk om daar nooit eens iets kritisch over te kunnen zeggen. Maar voorlopig hou ik het bij 1 minder anonieme blog.
Het feit blijft natuurlijk wel dat zoiets vroeg of laat, en in al dan niet minder fortuinlijke omstandigheden, naar boven komt... Het volstaat om één keer een tabblad te laten openstaan of iemand te hebben die je computer gebruikt en - al dan niet bewust - daarop stuit in de browsergeschiedenis of bijvoorbeeld door auto-aanvullen van webadressen en je hebt respectievelijk een potentiële familiale, vriendschaps- of werkcrisis aan je been. Al is dat natuurlijk het worst case scenario. :P

Dat is dus ook meteen on topic: zelf heb ik een blog met daarop enkele schrijfsels, al sta ik op het punt om die terug op te doeken. Ik zie er ook het nut niet echt van in, iets schrijven dat - in mijn geval, alleszins - voornamelijk voor jezelf bedoeld is, maar in theorie door iedereen die rondsurft op het web kan ingekeken worden. :)
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 11 aug 2010 21:08

Het lijkt me zeer tof om een blog bij te houden, maar ik heb er de tijd niet voor. :)
(Ik ben toch saai :oops: )

Plaats reactie