Jeugdbewegingen

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
Passer
Regular user
Regular user

Re: Jeugdbewegingen

Bericht door Passer » 01 jul 2009 23:19

Chiro! 5e jaar leiding, aan de aspi's (5e en 6e middelbaar), tweede jaar groepsleiding
Οὖτις ἐμοὶ γ' ὄνομα

Ομνύω Δία Γήν ΄Ηλιον ΄Αρη Αθηνά καί τούς άλλους θεούς πάντας καί πάσας

SOFTANDTRAGIC_
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door SOFTANDTRAGIC_ » 05 jul 2009 10:55

Late reactie maar ach..
Ik heb 1 jaar in de scouts gezeten als lid, wat dus echt niets voor mij bleek te zijn.
Daarna 5 jaar in de Klj gezeten.
4 jaar als lid, wat nog best leuk was.
1 jaar als leiding, maar daar was ik blijkbaar nog niet echt klaar voor.
Trainingsdagen vielen ook al dik tegen. :-?
Nu zit ik in geen enkele jeugdbeweging meer..
"No matter how far in or out of the closet you are, you still have a next step."

nl.netlog.com/SOFTANDTRAGIC_

jorgio
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door jorgio » 10 jul 2009 16:08

Chiro in hart en nieren ... nog even en er is een hoofdinstructeur bij in't jeugdwerk.

en daarnaarst WJNH ... jaja, ook Wel Jong Niet Hetero is een jeugdbeweging in volle expansie!
Ideas are the salvation by using your imagination

Passer
Regular user
Regular user

Bericht door Passer » 10 jul 2009 23:29

de voorbije twee weken speelpleinen (telt dat?) (met nu een groot zwart gat, het eerste dat ik daaraan overhoud, maar ik had echt zalige leden!)
Οὖτις ἐμοὶ γ' ὄνομα

Ομνύω Δία Γήν ΄Ηλιον ΄Αρη Αθηνά καί τούς άλλους θεούς πάντας καί πάσας

gekkie
Experienced user
Experienced user

Bericht door gekkie » 30 jul 2009 15:16

mikoto schreef:Jepjep, chiro libertus van mechelen :) Topchiro, uiteraard...
Van welke scouts ben jij, ook mechelse?
Van Boortmeerbeek.. 't Is een klein dorp, maar onze scouts telt wel zo'n 200 leden.. 8)
Waarom kenden we geen simpeler verhaal?

vvam
New user
New user

Bericht door vvam » 31 jul 2009 01:20

Boortmeerbeek :o :greenthing:
Afbeelding

kwebbeltje
Regular user
Regular user

Bericht door kwebbeltje » 23 aug 2009 15:05

ik heb een 11 jaar in vksj gezeten, waarvan 1 jaar als leiding en de rest als gast.
daarna ben ik met springbal op kamp gegaan met Rodekruis vakanties en heb ik nu mijn derde jaar achter de rug.
Ondertussen werd er ook bij ons op de afdeling een Jeugd Rode Kruis nieuw leven in geblazen en bestaat dat ongeveer een jaar en half ofzo
i'm not a complete idiot, some parts are missing :p (tholens)

Bregd
New user
New user

Bericht door Bregd » 13 sep 2009 16:21

Al zestien jaar lang KSA VKSJ!
Waarvan nu beginnen aan mijn zesde jaar leiding!
De eerste twee jaar bij de Leeuwkes gestaan (6-8jaar) en de laatste 4jaar bij de Pubbels (12-14jaar).
Rasechte pubers! Ondertussen weet ik er wel al raad mee ;)
Verder nog een jaar secretaris geweest en 3jaar groepsverantwoordelijke.
En ik denk nog lang niet aan stoppen! :)

Evi_vt
New user
New user

Bericht door Evi_vt » 18 sep 2009 18:17

ondertussen 16 jaar in de chiro, ben bezig aan mijn 5de jaar leiding en ben er fier op !

chiro is een feestje bouwen :!:
x

Kev

Bericht door Kev » 18 sep 2009 21:49

KLJ Wolfsdonk
Reeds mijn 7e jaar en 1ste als leiding.
Gwnweg het beste da er is!
Ik word nerges zo goed aanvaard als in de KLJ.
En, ni echt een jeugdbeweging, maar wel jeugdwerk:
Grabbelpas/Vakantieclub Aarschot
Echt tof ook, en het verdient eveveel als de rekken vullen in den Delhaize, meer zelfs!

Vencha
Regular user
Regular user

Bericht door Vencha » 07 okt 2009 21:53

Reeds zes jaar lid van de KSA. Twee jaar als gastje, één jaar als aspi (leiding in opleiding) en nu bezig aan m'n derde jaar als leiding. De twee jaar dat ik zelf nog gastje was waren niet bepaald mijn leukste in KSA, ik had niet echt veel gemeen met de andere meisjes. Maar eenmaal ik aspirant en leidster was begon ik er steeds meer plezier in te hebben. Na één minder jaar als Jongknapenleidster (5e - 6e leerjaar) mocht ik naar de Kabouters (1e - 2e leerjaar), en daar voelde ik me helemaal thuis. Zodanig zelf dat ik er nu, één jaar later, banleider (= groepsleider) ben, één van de beste beslissingen die ik KSA-gerelateerd ooit genomen heb! Behalve mss dan het koppig in de kast blijven. Het lijkt me geen goed idee om daar in de nabije toekomst verandering in te brengen...
Haikus are easy
But sometimes they don't make sense
Refrigerator

tiktak
New user
New user

Bericht door tiktak » 13 okt 2009 16:48

SCOUTS, 2de jaar gids nu... :D x

kwebbeltje
Regular user
Regular user

Bericht door kwebbeltje » 13 okt 2009 18:19

zijn er toevallig mensjes die naar de dag van de jeugdbeweging gaan vrijdags in mechelen?
tis gratis ontbijt dacht ik in de voormiddag
groetjes
ilse
i'm not a complete idiot, some parts are missing :p (tholens)

Chommy
New user
New user

Bericht door Chommy » 09 nov 2009 00:04

Ik zit nu voor mijn elfde jaar in de scouts, dit is mijn eerste jaar leiding. Ik heb dus de eerste twee jaar (kapoenen) gemist, omdat ik toen nog ergens anders woonde, en dat vind ik nog altijd superjammer. Ik had nogal schrik voor de overgang lid - leiding, 't is toch heel anders en je moet er veel meer tijd in steken (voorbereiden, werkgroepen, onderhoud, vorming, ...), maar nu vind ik het super. Ik ben natuurlijk nog maar drie maanden bezig, maar de ploeg is keitof (zowel de leidingsploeg in het algemeen als de wouterleiding als de poemaleiding) en ik haal er veel voldoening uit. Heb ook al heel wat complimenten gekregen, dat is tof ^^ Natuurlijk heb ik wel een voorsprong op de andere eerstejaars gezien ik ook al een aantal jaar op het speelplein sta (met bijbehorend een animatoren- en hoofdanimatorenattest, ga eind deze maand het tweede deel van mijn instructoropleiding doen) en daar ook cursus geef en in de pleinraad (met de talloze daarbij behorende werkgroepen) zit. De meesten hebben helemaal nog geen ervaring, juist een paar keer een jinspring gedaan (inspringen als leiding bij jongere takken als daar extra leiding nodig is of er leiding niet kan komen wegens examens of ziekte terwijl je eigenlijk nog lid bent) en spellen voorbereid voor hun medejins, de laatste tak als lid. Maar toch leuk om te horen dat ze blij zijn je erbij te hebben en dat je zoveel initiatief neemt ^^

Leuk detail trouwens: er zitten een hoop holebi's in onze scoutsgroep en er is niemand die daar een probleem mee heeft ^^ 't Is er dus ook bekend dat ik bi ben. Dat was heel simpel: vertel het aan drie mensen van je groep (twee van mijn jaar en eentje een jaar ouder) en een leider (die het jaar ervoor zich geout had tegenover mij en iemand die er dat moment ook bij was) en iedereen weet het :roll:

TheBright
Senior user
Senior user

Bericht door TheBright » 15 nov 2009 20:24

Scoutteeee

3e jaar gids

(en ff , op de dag van de jeugdbeweging was er heel vele reclam voor wjnh, waar een klein beetje mee gelachen werd bij ons maar ff , wat houod die jeugdbeweging in? is dat ook elk weekend ergens in een bos spellekes spelen? dingen verkopen en fuiven organiseren als geld actie.. ?
of zijn dat die evenementen die om de zoveel tijd worden gegeven ergens in België?

er werd gelachen vooral omdat men het zo belachelijk vond dat die een speciale aparte jeugdbeweging moeten hebben, net alsof de scouts enkel voor hetero's is
Yesterday I woke up sucking a lemon

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 17 nov 2009 18:08

Aspirant bij WJNH, telt dat ook al?
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Farfalla
Forum addict
Forum addict

Bericht door Farfalla » 24 nov 2009 16:38

Een tiental jaar KLJ, zaaaaaalige tijden!
You can either agree with me, or be wrong...
Don't be sad cause roses have thorns, be glad thorns have roses!
http://anima-farfalla.blogspot.com

NaomiConvens

Bericht door NaomiConvens » 02 dec 2009 21:58

Ik zit nu al 12 jaar bij de scouts. Dit is mijn eerste jaar als leiding.
Ben op de moment leiding van de kapoenen(6-8jarige).

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 02 dec 2009 22:12

xTheBright schreef:(en ff , op de dag van de jeugdbeweging was er heel vele reclam voor wjnh, waar een klein beetje mee gelachen werd bij ons maar ff , wat houod die jeugdbeweging in? is dat ook elk weekend ergens in een bos spellekes spelen? dingen verkopen en fuiven organiseren als geld actie.. ?
of zijn dat die evenementen die om de zoveel tijd worden gegeven ergens in België?

er werd gelachen vooral omdat men het zo belachelijk vond dat die een speciale aparte jeugdbeweging moeten hebben, net alsof de scouts enkel voor hetero's is
'Die' jeugdbeweging, dat slaat gewoon op alles wat onder de noemer WJNH zit. De jongerengroepen van WJNH zoals VG, &of, dubbelpunt, ... , de weekends die WJNH & -19 enzo organiseren, ... Dus nee, da's niet meteen "elk weekend ergens in een bos spellekes spelen", maar wel elke week activiteiten door de jongerengroepen, net zoals fuiven enzo... :)

OT: WJNH dus, meerbepaald VG ;-) , als activiteitenverantwoordelijke.
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

Julien.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julien. » 10 dec 2009 19:22

5 moedige jaren volgehouden in 'n niet zo holebivriendelijke jongenschiro :)
Mijn leeftijdsgenoten waren écht wel de max, de meeste, maar de 'oudere' hadden het toch niet zo voor mij, en op 'n bepaald moment dacht ik. Ik voel me hier écht niet goed.
Jammer, want ik ga graag naar de chirofeestjes van vriendinnen en zo :D (en gewoon, chiro, would love it :D)
ACH

Plaats reactie