Jeugdbewegingen

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
o..
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Jeugdbewegingen

Bericht door o.. » 16 mei 2009 00:03

Hoi
In welke jeugdbeweging zitten jullie? Chiro, KSA,KAJ,KLJ, WJNH en Scouts...
Sorry als ik er één vergeet.
Alle jeugdbewegingen zijn fun fun fun.
Ben jij een lid of leiding?
Laatst gewijzigd door o.. op 10 jun 2009 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.
The only way to make a traffic junction safe, is to make it dangerous.

o..
Regular user
Regular user

Re: Jeugdbewegingen

Bericht door o.. » 16 mei 2009 00:05

Ik zit in de scouts. Ik ben zes jaar lid geweest en nu doe ik mijn eerste jaar leiding.
Ik sta in leiding bij de kabouters ( meisjes 3,4,5 leerjaar).
The only way to make a traffic junction safe, is to make it dangerous.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 16 mei 2009 08:55

Ik heb 7 jaar in de zeescouts gezeten van eerste jaar zeehond tot 2de jaar scheepsmakker.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

matt_enz
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door matt_enz » 20 mei 2009 13:06

ik heb 9 jaar in de ksa gezeten maar ben gestopt, ik moest kiezen tussen muziek en ksa dan heb ik toch maar ksa laten vallen, soms heb ik er spijt van maar ik heb nog geen enkele zaterdagnamiddag gehad dat ik mij verveelde of dat ik naar de ksa terug wou, altijd maar druk druk druk!!!!
funny, how people smile and think about sad things

kippevel

Bericht door kippevel » 21 mei 2009 15:10

Als je't mij vraagt: C H I R O !!!

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 21 mei 2009 15:46

Ik heb een jaar scouts gedaan, de niet-christelijke versie: FOS. De hel op aarde als je het mij vraagt. Ik deed dat echt niet graag. Maarja, ik was dan ook al 13 jaar en dat is een beetje te laat om daar dan nog mee te beginnen vind ik. Daarna hebben ze mij in de Chiro gestopt.. precies of dat ging helpen :roll: ik wou liever in een sportclub, dus heb ik na een tijdje gelukkig mijn zin gekregen.

Maar ik ben wel pro-jeugdbewegingen. Ik denk dat het héél veel doet aan een kind zijn/haar vorming. Maar je mag er wel niet te lang mee wachten anders kan het volgens mij alleen maar tegenvallen.

Ochtendzon
New user
New user

Bericht door Ochtendzon » 21 mei 2009 17:55

Ik heb 7 jaar in de scouts gezeten, van kapoen tot jonggids :) Op zich amuseerde ik me er wel! Ik maakte me wel graag es vuil, hield van ravotten, ging graag mee op kamp en dan ook op tweedaagse he! Stappen in zompige schoenen van de regen, met ne grote plastic zak over u, slapen in een oude koeienstal dicht tegen elkaar :p Maar naar het einde toe ontstonden er aparte vriendengroepjes, waarin ik me nergens echt volledig thuisvoelde. Mn beste vriendinnetje ging er uit en dan ben ik er ook maar uit gegaan. Triest he :p

Bij ons in de omgeving zaten in de chiro veel lesbische meisjes, dus achteraf gezien vond ik dat wel jammer dat ik nooit in de chiro had gezeten :D Maar dat kwam dan vooral omdat ik in een boerendorpje woon en ik toen nog helemaal niet met holebi's in contact was gekomen.

Ik ben ook wel pro-jeugdbewegingen! Ik volg de visie van mateo volledig :)

LoveLoveLove
Regular user
Regular user

Bericht door LoveLoveLove » 21 mei 2009 18:06

kippevel schreef:Als je't mij vraagt: C H I R O !!!
Idd! Ik ben 7 jaar lid geweest in de chiro, en dan uiteindlijk 1 jaar leiding, maar al snel bleek dat ik me toch beter amuseerde als lid dan als leiding. Lid zijn was geweldig! Leuke zondagnamidagen, fijne kampen in de zomer, ... Dat jaar leiding geven was ook wel leuk, maar direct veel meer verantwoordelijkheid, en veel meer tijd steken in de chiro ging me niet zo goed af. Aangezien ik ook basket en vaak matchen op zondag heb, heb 'k dan besloten uit de chiro te gaan. MAAR uiteindelijk zitten we met de "oudleiding" (eigenlijk best nog wel een jonge bende) toch elke vrijdag in de chiro, in onze bar. Dus zo zit 'k dus nog altijd een beetje in de Chiro :)
Oh, you're not alone,
I've opened
my heart of stone..

flashhpoiint
New user
New user

Bericht door flashhpoiint » 22 mei 2009 20:43

Kheb een 5-tal jaar in de scouts gezeten, de laatste 2 jaar waren de hel voor mij. Dan heb ik nog 2 jaar KLJ gedaan, ik ben een 10 -tal keer geweest :) . Jeugdbewegingen zijn nie echt iets vo mij.

inguin
New user
New user

Bericht door inguin » 22 mei 2009 22:16

ben bij de scouts, ben nu 1ste jaar gids

Genner
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Genner » 24 mei 2009 13:37

Ik heb iets van een 10 jaar in de scouts gezeten, van kapoen tot tweede jaar giver. Daarna ben ik ermee gestopt omdat ik me totaal niet meer in de groep thuisvoelde, ik echt een buitenstaander was en de meeste meisjes alleen geïnteresseerd waren in jongens, giechelen en zeuren.
Ik heb soms wel spijt dat ik het niet nog één jaartje heb volgehouden, dan had ik het helemaal kunnen afmaken. Ik ben er nog heel lang ingebleven omdat ik in de leiding wilde, maar het werkte dus echt niet meer.
Ik heb er wel erg goede herinneringen aan en me er, vooral in mijn jongere jaren, echt geamuseerd.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Alice Vane
New user
New user

Bericht door Alice Vane » 24 mei 2009 13:51

Genner Holopainen schreef:Ik heb iets van een 10 jaar in de scouts gezeten, van kapoen tot tweede jaar giver. Daarna ben ik ermee gestopt omdat ik me totaal niet meer in de groep thuisvoelde, ik echt een buitenstaander was en de meeste meisjes alleen geïnteresseerd waren in jongens, giechelen en zeuren.
Ik heb soms wel spijt dat ik het niet nog één jaartje heb volgehouden, dan had ik het helemaal kunnen afmaken. Ik ben er nog heel lang ingebleven omdat ik in de leiding wilde, maar het werkte dus echt niet meer.
Ik heb er wel erg goede herinneringen aan en me er, vooral in mijn jongere jaren, echt geamuseerd.

Heel herkenbaar, al was het bij mij chiro in plaats van scouts :p

neon09
New user
New user

Bericht door neon09 » 25 mei 2009 10:11

En het jeugdhuis? Is toch ook een soort van jeugdbeweging... maar dan vooral voor de 20+'ers heb ik zo de indruk.

Anyhoe: leve het jeugdhuis!

gekkie
Experienced user
Experienced user

Bericht door gekkie » 28 mei 2009 17:31

Scouts! Dit is mijn 4e jaar. Ik ben leidster van de Kapoenen (jongens en meisjes van 6-8j.) voor het tweede jaar op rij.
Waarom kenden we geen simpeler verhaal?

Mwah
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mwah » 29 mei 2009 16:00

o.. schreef:Hoi
In welke jeugdbeweging zitten jullie? Chiro, KSA,KAJ,KLJ en Scouts...
Sorry als ik er één vergeet.
Alle jeugdbewegingen zijn fun fun fun.

Ben jij een lid of leiding?
:o Hoe kán je ons nu vergeten???

WJNH :rock:

Ooit 1 dag in de chiro gezeten: niks voor mij!

Eén jaar in de KSA gezeten: ZALIG!!! Jammer genoeg dan verhuisd en hier hebben ze dat niet :(

MAAR! Nu terug mijn ding gevonden in Oprit18, het nieuwe team van WJNH voor 18-24 jarigen. Een geweldig team staat klaar om er dit jaar weer stevig in te vliegen met enkele weekends!!! :greenthing:

Dat belooft inderdaad FUN FUN FUN !!!

mikoto
New user
New user

Bericht door mikoto » 10 jun 2009 17:16

Eerste jaar CHIROleiding :D Jammer genoeg zitten er enkel hetero's bij mij, dorie toch :x
A terrible infant called Peter, sprinkled his bed with a gheter. His father got woost, took hold of a cnoost, and gave him a pack on his meter!

gekkie
Experienced user
Experienced user

Bericht door gekkie » 10 jun 2009 21:16

Cool, iemand van in de buurt! Welke chiro? (of wil je dat liever niet zeggen..)
Mechelen?
Waarom kenden we geen simpeler verhaal?

mikoto
New user
New user

Bericht door mikoto » 11 jun 2009 07:23

Jepjep, chiro libertus van mechelen :) Topchiro, uiteraard...
Van welke scouts ben jij, ook mechelse?
A terrible infant called Peter, sprinkled his bed with a gheter. His father got woost, took hold of a cnoost, and gave him a pack on his meter!

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 12 jun 2009 18:05

Mwah schreef:Ooit 1 dag in de chiro gezeten: niks voor mij!
I own you, de volle 4 maand (om dan tot de conclusie te komen dat ik veeeeel te braaf was)

Ik ben nu zo'n 2,5 jaar bij Jeugd Rode Kruis hoewel dat dat louter op papier is, en 3 jaar monitor bij de Rode Kruis Vakanties (da's ook jeugwerk, niet). Sedert een kleine 2 jaar bij SWATT, eerst ongeveer een jaartje als "gewone" SWATTER, in september gebombardeerd tot caféverantwoordelijke en in sinds januari ben ik co-coördinator 8) .
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 22 jun 2009 20:49

Hmm, al voor het 11e jaar in de chiro, waarvan 4 als leiding. Nu geef 'k leiding aan de rakwi's (5e en 6e leerjaar), maar vorig jaar vond ik veel leuker (tito's, 1e en 2e middelbaar).. 't Hangt er van af welke bende je hebt natuurlijk, maar toch, je krijgt veel meer terug van oudere gasten. En thank god dat ik in een gemengde chiro zit. Ieder vrij moment voetballen, thanks but no thanks..
Ik heb zes kippen en een zus.

Gesloten