Tattoo's

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
lifeline
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Tattoo's

Bericht door lifeline » 10 jan 2013 16:35

kinderknieën schreef:
Perdrix schreef:
lifeline schreef:Onze piercer bij de tattooeur (of hoe je dat ook allemaal noemt :p) heeft gezegd dat tattoo's op de vingers heel snel vervagen. Een vriendin wou dat en vroeg daar naar. Zij (de piercer) heeft zelf 1 op de vinger, wat oorspronkelijk in heel veel kleurtjes was (een diamant) en nu zijn het zwarte schakeringen, doordat het vervaagt. Als vrouw moet je er rekening mee houden dat je meer in contact komt met water als je je handen wast of kookt of afwast. Ze raadde het uiteindelijk zelfs af...
Is dat niet enorm hard alle stereotypen over het huishouden bevestigen? :headbang:
:-? Inderdaad.
En ik draag altijd afwashandschoenen :(
Goh, ja en nee, een vrouw wast meestal ook haar handen na toiletbezoek enzo. Dit terzijde ging het wel over een zeer kleurrijke tattoo, en dat doe je beter niet omdat het binnen de kortste keren zwart is...

En ot:
Ik heb 2 tattoo's mét betekenis 8)
He that composes himself is wiser than he that composes a book ~ Benjamin Franklin

NeW2
Experienced user
Experienced user

Bericht door NeW2 » 10 jan 2013 20:05

lifeline schreef:
kinderknieën schreef:
Perdrix schreef: Is dat niet enorm hard alle stereotypen over het huishouden bevestigen? :headbang:
:-? Inderdaad.
En ik draag altijd afwashandschoenen :(
Goh, ja en nee, een vrouw wast meestal ook haar handen na toiletbezoek enzo. Dit terzijde ging het wel over een zeer kleurrijke tattoo, en dat doe je beter niet omdat het binnen de kortste keren zwart is...

En ot:
Ik was nooit mijn handen na toiletbezoek enzo.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 10 jan 2013 20:15

NeW2 schreef:
lifeline schreef: Goh, ja en nee, een vrouw wast meestal ook haar handen na toiletbezoek enzo. Dit terzijde ging het wel over een zeer kleurrijke tattoo, en dat doe je beter niet omdat het binnen de kortste keren zwart is...

En ot:
Ik was nooit mijn handen na toiletbezoek enzo.
Ik dacht eigenlijk ook dat enkel mannen dat deden :what:

OT: Ik heb tattoo's zonder betekenis. Wojoo. En mijn volgende, want dat zei ik nog niet, wordt een portret van Steve Zissou. Want die is cool. Ja.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

no other troy
Regular user
Regular user

Bericht door no other troy » 16 jan 2013 10:12

Ik heb er (nog) geen,
maar er zit een geweldig exemplaar in mijn hoofd.

En ik ben nog wat in dubio wat de plaats betreft.

Zathura
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Zathura » 19 jan 2013 00:05

Op mijn linker borst.
Een klavertje vier met "faith" eronder. Het heeft een betekenis.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

omnivix
Regular user
Regular user

Bericht door omnivix » 27 jan 2013 19:35

even mijn keuze van tattoo veranderen maar ik zou dolgraag een dreamcatcher op mijn schouder willen laten zetten ;)
Laatst gewijzigd door omnivix op 12 mar 2013 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
I live, I endure and I go on.
I'am the inevitable and this is just a mere beginning of what has to come

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 29 jan 2013 19:05

Ik wil graag een simpel, klein maantje op m'n pols of enkel laten zetten.
Spoiler! :
Iets zoals dit, maar dan met minder fijne lijntjes (omdat dit toch niet handig te doen is bij een kleine tattoo, lijkt me):
Afbeelding
Ik en mijn opa hebben namelijk de gewoonte om, als we elkaar voor een lange tijd moeten missen, naar de maan te kijken. De gedachte die daar achter zit is dat we dan allebei tegelijkertijd naar de maan kijken en aan elkaar denken. Ze hebben laatst geconstateerd dat opa kanker heeft, en niemand weet hoelang hij nog te leven heeft. Daarom wil ik mijn eigen maantje hebben.. omdat ik altijd aan hem zal blijven denken.
Hijzelf is tegen tatoo's dus ik ga hem niet vertellen wat ik van plan ben. Een tattoo zet je ook voor jezelf, en niet voor een ander.
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 09 jul 2013 19:10

Op dagen als deze heb ik echt keihard zin om de sleeve die ik al een halfjaar imaginair heb te laten zetten.
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 18 jul 2013 15:05

Morgen laat ik een eerste tatoeage zetten op mijn pols. Ik ben benieuwd. :)

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 18 jul 2013 15:28

Kleerkastkast schreef:Morgen laat ik een eerste tatoeage zetten op mijn pols. Ik ben benieuwd. :)
Mag dat als je 17 bent? Dat verwart me een beetje.
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 18 jul 2013 15:57

kinderknieën schreef:
Kleerkastkast schreef:Morgen laat ik een eerste tatoeage zetten op mijn pols. Ik ben benieuwd. :)
Mag dat als je 17 bent? Dat verwart me een beetje.
Volgens mij moet je zestien (?) zijn om een tatoeage mogen te laten zetten, maar dan heb je toestemming nodig van je ouders. Ik ben bij twee shops wat informatie gaan verzamelen. Bij de eerste moesten ze met de ouders gesproken hebben vooraleer ze een tattoo zetten bij een minderjarige. Bij de tweede shop namen ze het niet zo nauw, ofwel zie ik er ouder uit dan achttien... :roll:

Edit:
Spoiler! :
In Nederland mogen kinderen onder de 12 jaar niet gepiercet of getatoeëerd worden, met uitzondering van de oorlellen. Tussen de 12 en de 16 jaar mag een piercing of tatoeage alleen gezet worden wanneer tenminste één van de ouders of verzorgers erbij aanwezig is. Op deze leeftijd mogen geen piercings worden gezet bij de geslachtorganen en bij meisjes ook niet in de tepels. Tot 16 jaar mag geen tatoeage worden aangebracht op het hoofd, de hals, de polsen of handen. Vanaf 16 jaar zijn piercings en tatoeages overal toegestaan en hoeven er geen ouders of verzorgers meer bij aanwezig te zijn.
Bron: gezondheid.be
Dit is de wetgeving voor in Nederland. In België lijkt het eerder ongedefinieerd te zijn, hoewel ik er zeker van ben dat er vele jongeren, als in -16, al een tatoeage op hun lichaam staan hebben.

Ik ben het wel eens met de grens van 16+ voor tattoo's. Aangezien de jeugd sneller en sneller 'volwassen' wordt (in de goede of slechte zin, daar spreek ik me niet over uit), zou het me niet verbazen dat binnen tientallen jaren een groot percentage van de dertienjarigen vol staat met inkt en namen van exen. Hoera...
Laatst gewijzigd door Kleerkastkast op 18 jul 2013 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 18 jul 2013 16:08

Stiekem ben ik jaloers op de mensen met piercings en tattoo's.

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 18 jul 2013 23:36

Ik durf het niet goed te vragen, maar bestaat er voor jullie, tattooliefhebbers, ook iets als foute, lelijke of overdreven tattoos? En indien ja, mag je dat dan eigenlijk wel zeggen?
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 19 jul 2013 10:37

Simon... schreef:Ik durf het niet goed te vragen, maar bestaat er voor jullie, tattooliefhebbers, ook iets als foute, lelijke of overdreven tattoos? En indien ja, mag je dat dan eigenlijk wel zeggen?
Spoiler! :
Afbeelding
Ja. (Maar tegen de man van de foto zou ik dat nu precies toch niet gaan zeggen.)

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 19 jul 2013 11:13

kinderknieën schreef:
Simon... schreef:Ik durf het niet goed te vragen, maar bestaat er voor jullie, tattooliefhebbers, ook iets als foute, lelijke of overdreven tattoos? En indien ja, mag je dat dan eigenlijk wel zeggen?
Spoiler! :
Afbeelding
Ja. (Maar tegen de man van de foto zou ik dat nu precies toch niet gaan zeggen.)
Ö Hoe krijg je het toch in je hoofd zulke tatoeages te laten zetten. Dat is in mijn ogen gewoon ziek.

Ik ben het wel eens. Voor mij bestaat er zeker iets als 'lelijke' tattoo's. Voor mij persoonlijk moet er een gedachte of persoonlijk idee achter zitten. Iets dat bijdraagt aan je persoonlijk leven (niet zoals deze pussy eater dus -.- ). Te veel vind ik meestal een turn-off. Slechts enkele mensen staan relatief goed met armen en lichaam vol inkt. Neen, geef mij dan maar enkele, als ik drie à vier, kleine tatoeages.

Wat bedoel je trouwens concreet met 'Zoja, mag je dat dan wel zeggen?'? We hebben allemaal een beeld voor ogen wat de definitie van 'mooi' is. Toch is dit voor niemand hetzelfde. Wat jij misschien een mooie tatoeage vindt, kan ik afschuwelijk vinden. Volgens mij is er dus ook niets mis mee om je mening te zeggen over een 'overdreven' tattoo. Als je respect hebt voor de mening en de gedachte van de andere, zou er geen probleem mogen zijn ;)
Spoiler! :
Maar dan nog. Deze vrouw mag haar tattoo houden...

Afbeelding

Natsu
Experienced user
Experienced user

Bericht door Natsu » 19 jul 2013 16:59

Ik heb er geen en voorlopig houden we dat nog even zo :p
Al vind ik wel dat dat soms echt mooi kan zijn.

Oh en deze vind ik gewoon geniaal:
http://www.froot.nl/posttype/froot/reiz ... -zijn-rug/
En vérité, ne ferait-on pas pour moins que cela, le Tour du Monde? ~Jules Vernes

Dieter_
New user
New user

Bericht door Dieter_ » 19 jul 2013 20:21

Natsu schreef:Ik heb er geen en voorlopig houden we dat nog even zo :p

Ik heb dezelfde (wel kleiner en zonder landsgrenzen). Ik zou hem zelf wel nooit inkleuren :)

Natsu
Experienced user
Experienced user

Bericht door Natsu » 19 jul 2013 22:10

Dieter_ schreef:
Natsu schreef:Ik heb er geen en voorlopig houden we dat nog even zo :p

Ik heb dezelfde (wel kleiner en zonder landsgrenzen). Ik zou hem zelf wel nooit inkleuren :)
Oh zo tof!
als ik er dan ooit 1 zou laten zetten ( mss in een verre toekomst) zou het ook zoiets zijn.
En vérité, ne ferait-on pas pour moins que cela, le Tour du Monde? ~Jules Vernes

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 20 jul 2013 09:59

Ik denk dat ik al flauw zou vallen wanneer ik de naald zag. Niet echt iets voor mij dus :lol: Maar ik kan sommige wel mooi vinden. Zeker wanneer er een mooie betekenis achterzit.

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 26 jul 2013 20:51

Ik wil al jaren een tattoo. Ook ben ik al jaren aan het twijfelen over wat en waar. Tegenwoordig zijn er zo veel die er ene hebben en ik vind het zo jammer :( Ik ben iemand die niet graag een 'achterloper' is, vandaar dat ik het jammer vind.
Momenteel zou ik graag kattenpootjes willen op mijn bovenarm, binnenarm naar buitenarm, en op mijn schouder dan de silhouette van een kat :)
Katten :love: :love:
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Plaats reactie