Tattoo's

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
Stilicho
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Tattoo's

Bericht door Stilicho » 12 jul 2012 15:22

Ik vind het geschift hoeveel mensen tatoeages hebben: een mooi vel verpest door een permanente inktvlek. Een collectieve vlaag van (onschuldige - ?) waanzin.

"Ja maar, er zijn echt mooie tatoeages hoor." Hang die tekening dan in een kadertje aan de muur, dan kan je er constant naar kijken. En een slim samengesteld interieur is toch ook een mooie en ongetwijfeld zeer originele uiting van je onwaarschijnlijk unieke persoonlijkheid, toch?

Disco Trut
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door Disco Trut » 12 jul 2012 16:09

Stilicho schreef:Ik vind het geschift hoeveel mensen tatoeages hebben: een mooi vel verpest door een permanente inktvlek. Een collectieve vlaag van (onschuldige - ?) waanzin.
Of een louter subjectieve invulling daarvan van jouw zijde? Ik ervaar mijn mooie vel in elk geval niet als verpest door een inktvlek.

Mij gaat het niet om de 'mooiheid' van de tekening in kwestie, en het is niet iets wat ik aan een muur kan of wilde hangen en het is ook geen uiting van mijn persoonlijkheid.

Misschien verbazingwekkend, maar er zijn nog wel redenen waarom iemand een tatoeage zou laten zetten. Toch?

Je hoeft het niet mooi te vinden, maar om mij en andere mensen af te schilderen als tijdelijk waanzinnig gaat me toch een beetje ver :)
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 12 jul 2012 17:44

Subjectief is het zeker. Maar ik ben wel consistent in mijn subjectiviteit, in die zin dat er pakweg tien jaar geleden veel minder getatoeëerde medemensen te zien waren. Opeens vindt "iedereen" dat mooi? Dat vind ik heel raar. :P

Ik denk dat we het over een trend mogen hebben. En trends zijn per definitie tijdelijk, terwijl...
Ik raad alle tatoeëerders een opleiding lasertherapie aan. Niet dat ze zonder werk zullen vallen, het is dubbele winst. Eerst tekenen, daarna gommen (was het maar zo makkelijk): kassa, kassa. En een aanzienlijk deel van de mensen met tatoeages raad ik een langetermijnvisie aan...

nomeis

Bericht door nomeis » 12 jul 2012 22:37

Stilicho schreef:Subjectief is het zeker. Maar ik ben wel consistent in mijn subjectiviteit, in die zin dat er pakweg tien jaar geleden veel minder getatoeëerde medemensen te zien waren. Opeens vindt "iedereen" dat mooi? Dat vind ik heel raar. :P
Is dat zo? Ik vind van niet

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 13 jul 2012 08:23

nomeis schreef:
Stilicho schreef:Subjectief is het zeker. Maar ik ben wel consistent in mijn subjectiviteit, in die zin dat er pakweg tien jaar geleden veel minder getatoeëerde medemensen te zien waren. Opeens vindt "iedereen" dat mooi? Dat vind ik heel raar. :P
Is dat zo? Ik vind van niet
Dat vind ik toch ook niet. Ik zou zelfs denken dat de furie van een tattoo hebbben aan het verminderen is in vergelijking met 10 jaar geleden. (de periode van de tramp stamps)

Ik zou wel durven spreken van een meer 'maatschappelijke aanvaardbaarheid' van tattoo's sinds de jaren '90.
Fluctuat nec mergitur

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 13 jul 2012 13:54

Ik zie aan mijn kassa genoeg mensen passeren met reeds halfvervaagde tattoos, die zijn dus zeker niet in een recente opwelling gezet.

Ik kan ook niet zeggen dat mijn huid echt mooi is, ik heb overal wel een paar littekens omdat ik het niet kan laten puistjes, muggenbeten of wondjes open te krabben. Een "naakte" huid mooier vinden is je goed recht maar ik vind het verhaal dat achter tattoo's zit net heel fascinerend.

Het wordt tijd dat ik weer een afspraak maak, het lukt niet echt om ze zelf uit te tekenen dus de artiest mag het zelf doen. Tenzij iemand een fantastisch idee heeft voor een tattoo, voorstellen zijn altijd welkom :wink:
Let's dance to joy division,
And celebrate the irony,
Everything is going wrong,
But we're so happy,

Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lawstudent » 09 sep 2012 22:47

ik stel er geen voor want een tattoo is persoonlijk vind ik en ik wil alleen degene die ik echt wil en waarop ik gekomen ben, dat de tattooartist het helpt op papier te zetten is wel welkom en daarna op vel ;)

Klein vraagje, waar vind met goede tatoeëerders? Maakt niet uit waar in België.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 10 sep 2012 10:28

Lawstudent schreef: Klein vraagje, waar vind met goede tatoeëerders? Maakt niet uit waar in België.
De beste zitten in Zweden 8) Hier enkele bladzijden terug worden een aantal adresjes besproken, BodyDesign in Gent en Glorybound in Antwerpen.
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 10 sep 2012 19:42

Rihanna haar nieuwe tattoo is ook niet mis: http://buzzworthy.mtv.com/2012/09/10/ri ... too-photo/
And celebrate the irony,
But we're so happy,

Lariske
New user
New user

Bericht door Lariske » 11 sep 2012 18:44

Ik wil eentje op men pols, Never give up! want ik heb al veel meegemaakt :wink:
en ergens ééntje met peace, maar waar blijft een raadsel :blush:
i'm jealous of every girl who held you, 'cause at that moment, she held my entire world.

Endalaust
Experienced user
Experienced user

Bericht door Endalaust » 13 sep 2012 12:50

Als ik een tattoo zou laten zetten, zou het iets in deze aard zijn. Afbeelding

In ieder geval niets met een betekenis, want ik zou het stom vinden om dat heel de tijd uit te leggen, en wie weet te snel te persoonlijk te worden.
IS HAVE GOOD TITTY

-Gas, Hete Kussen uit Salou

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 13 sep 2012 18:00

Endalaust schreef:Als ik een tattoo zou laten zetten, zou het iets in deze aard zijn.
Dat is een tattoo die ik echt mooi vind!
Laatst gewijzigd door Manspersoon op 16 sep 2012 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 13 sep 2012 22:32

kukuxumusu schreef:Rihanna haar nieuwe tattoo is ook niet mis: http://buzzworthy.mtv.com/2012/09/10/ri ... too-photo/
Binnenkort is iedereen die géén tatoeage laat zetten voor elk overleden familielid een ongevoelige rotzak.

Als eerbetoon een Egyptische godin onder je borsten laten zetten. Lijkt me vooral een symptoom van emotionele onbeholpenheid en onmondigheid. Het zou makkelijk zijn om Rihanna hiervoor te dissen, maar ik vind het echt zielig. (Ofwel is het gewoon een flauw excuus.)

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 14 sep 2012 10:21

Simon... schreef:
Tattoo's zet ik trouwens in de categorie van dingen die mensen op een bepaalde manier doen om dat ze niet nadenken over alternatieven. En dan heb ik het zowel over lichaamsversiering als een permanente herinnering.
Okee, dan zet ik jou gemakshalve even in de categorie van mensen die oordelen over dingen waar ze eigenlijk niks van afweten, maar waarover ze toch graag willen oordelen. Werkt prima!

Ik begin mij hier stilaan echt wel af te vragen wat het 'probleem' is. Voelen jullie je werkelijk zo onder druk gezet dat je om een of andere reden in een verdedigende positie moet kruipen waarbij je een onweerstaanbare drang voelt om zowel het hebben van een tatoeage als de redenen waarom ze gezet worden af te komen keuren/breken?

Ik snap het hoor, 't is niet jullie ding. Die nood om dat hier hautain/afkeurend/neerbuigend/cynisch/sarcastisch/.. te komen verkondigen, die snap ik niet.

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 14 sep 2012 11:40

Ik heb nooit gezegd dat mensen die tattoo's laten zetten dom zijn of dat tattoo's op zich lelijk zijn, ik vind een naakte huid gewoon mooier. Ik kijk helemaal niet neer op tattoo's. Denk dus vooral niet dat ik me aansluit bij de mening van Stilicho.

Ik vind het juist zeer goed dat er een draagvlak is voor tattoo's. Maar waarom alleen daarvoor en niet voor andere dingen? Waarom is het alleen oké als je het er met een naald in laat zetten en niet als je gebruik maakt van henna, stickers of verf? Ik geef toe dat ik het verkeerd gezegd heb, maar ergens klopt het toch niet dat tattoo's/totaal niks de enige twee opties zijn?
Laatst gewijzigd door Manspersoon op 16 sep 2012 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 14 sep 2012 12:12

Simon... schreef: En leg het dan toch eens uit. Waarom een tattoo? Wat is voor jou het belangrijke verschil tussen een tattoo en iets anders? Ik lees in dit topic weinig anders dan "Ik wil een tattoo op mijn ..." en dan een motivatie waarvan ik denk: "Die gevoelens/herinneringen kan je toch op een andere manier fysiek maken?" Zolang hier niemand een deftige poging onderneemt om uit te leggen wat een tattoo zo speciaal maakt, zul je zo'n kritieken van tattoo-leken blijven krijgen.
Het ontwerp, de plaats en de reden voor mijn tatoeage zijn van een dusdanig persoonlijke aard dat ik niet in het minst geneigd ben om daar publiekelijk verantwoording voor af te leggen.

Sleutelwoord in die vorige zin is 'persoonlijk'. Het is een persoonlijke keuze die absoluut niemand anders raakt, waarschijnlijk vind ik het daarom verbijsterend dat er mensen zich überhaupt geneigd voelen om kritiek te leveren of dat af te keuren. Als ik al ooit verantwoording aan iemand zou moeten afleggen is dat aan mezelf, en werkelijk énkel aan mezelf.

Mensen en hun neiging om iets dat ze niet kennen of begrijpen af te keuren, ik ga het echt nooit snappen.

Er zegt overigens ook niemand dat er iets mis is met henna, stickers (?) of verf of dat het een keuze is tussen een tatoeage of niks.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 14 sep 2012 22:27

Ach, van een beetje polemiek of satire gaat niemand dood. Je moet dat niet zo serieus opnemen, het is mijn Statler en Waldorf-kantje. Voel je vrij om met mijn inktfobie te lachen.

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 15 sep 2012 13:13

Stilicho schreef:Ach, van een beetje polemiek of satire gaat niemand dood. Je moet dat niet zo serieus opnemen, het is mijn Statler en Waldorf-kantje. Voel je vrij om met mijn inktfobie te lachen.
Er mag ook eens tegengewicht geboden worden door de verzuurde getatoeëerde medemens he :wink

(In alle ernst: ik neem het niet werkelijk zo serieus. Ik heb een afwijking waardoor ik niet in staat ben om te reageren op afwijkende visies.)

Maar kom zeg hup: zijn er nog mensen onder de naald geweest of van plan dat te doen of zijn er nog mensen die dat een bijzonder slecht idee vinden? :)

metalhead94
Experienced user
Experienced user

Bericht door metalhead94 » 15 sep 2012 20:33

Ik ben afgestapt van het feit dat ik een tribal wil. Sommige tribals zijn wel mooi, maar ik vind het nogal oppervlakkige dingen.
Ik wil echt nadenken voor ik iets op mijn lichaam zet, maar ben wel van plan een tattoo te laten zetten. Ik denk nu aan een roos. Ten eerste is het mijn lievelings bloem, en ten tweede werd ik al meerdere keren (door verschillende mensen) vergeleken met een bloem die open bloeit (heeft te maken met het feit dat ik heel verlegen ben en me volledig afsluit in het begin, maar eens ik de mensen ken, volledig open bloei)
It doesn't do well to dwell on dreams if you forget to live.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

wasurenai ano hi kanjita itami - I don't forget the pain I felt that day

kukuxumusu
Forum addict
Forum addict

Bericht door kukuxumusu » 15 sep 2012 22:36

Stilicho schreef:
kukuxumusu schreef:Rihanna haar nieuwe tattoo is ook niet mis: http://buzzworthy.mtv.com/2012/09/10/ri ... too-photo/
Binnenkort is iedereen die géén tatoeage laat zetten voor elk overleden familielid een ongevoelige rotzak.

Als eerbetoon een Egyptische godin onder je borsten laten zetten. Lijkt me vooral een symptoom van emotionele onbeholpenheid en onmondigheid. Het zou makkelijk zijn om Rihanna hiervoor te dissen, maar ik vind het echt zielig. (Ofwel is het gewoon een flauw excuus.)
De uitleg waarom net Isis staat er niet bij, dus hoe kan jij er nu over oordelen?
And celebrate the irony,
But we're so happy,

Plaats reactie