Couchsurfing

De katern voor alle interesses die in het hokje lifestyle passen: reizen, mode, horoscoop... Kortom de Weekend Knack van WJNH!
Plaats reactie
BruCer
New user
New user
Geslacht: Man

Couchsurfing

Bericht door BruCer » 22 mar 2018 22:56

Ik zit al een tijdje met het idee te spelen om alleen te reizen. Niet persé grote wereldreizen of lange trektochten, ik zou beginnen met kleine tripjes om te zien of mij dat wel bevalt. Hierbij komt het idee van couchsurfing steeds meer in mij op. Het spreekt mij op alle gebieden aan; je leert interessante nieuwe mensen kennen, je leert meer over de plaatselijke cultuur en bovendien toch ook wel een pak goedkoper.

Nu was mijn vraag of er hier mensen onder jullie zijn die hier ervaring mee hebben? Want ergens zit ik toch nog wat met dat 'koudwatervrees'.

Heligoland
Regular user
Regular user

Re: Couchsurfing

Bericht door Heligoland » 25 mar 2018 10:56

Ik heb er al een aantal jaar ervaring mee en kan het zeker aanraden. Zelf mijn lief heb ik te danken aan couchsurfing. :)
In grote toeristische steden kan het moeilijk zijn om een host te vinden omdat die overspoeld worden met aanvragen maar tot nu toe is het me (bijna) altijd gelukt. Zeker in het begin, als je zelf nog geen references hebt, kan het wat moeilijker zijn. Laat je in dat geval niet afschrikken als je na 10 verzoeken nog geen positieve reactie hebt gehad, probeer je verzoeken nog iets spontaner en persoonlijker te laten klinken.
Ook hosten vind ik nog altijd leuk, al ben ik wel selectief in wie ik aanvaard.
Tenslotte een tip om de zoektocht makkelijker te maken als gay, Zoek op de website (dus niet via de app op smartphone) via 'Find groups' naar de stad waar je op reis wil. Bijna iedere stad heeft een "Queer" groep en in de leden kan je ook op zoek gaan naar potentiële hosts.
Veel plezier!

BruCer
New user
New user

Bericht door BruCer » 25 mar 2018 17:55

Heligoland schreef:Ik heb er al een aantal jaar ervaring mee ....!
Het idee lijkt mij gewoon enorm spannend, ergens toekomen en overnachten bij een wildvreemde die je totaal niet kent.
Maar ik weet eigenlijk totaal niet wat ik ervan moet verwachten.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 26 mar 2018 17:44

Alleen op reis gaan is zeker een aanrader! Je wordt er supersociaal van, leert totaal onbekenden kennen en je leert jezelf opnieuw kennen.
En couchsurfen daarbij is heel fijn. Inderdaad, niet altijd even gemakkelijk om een host te vinden maar het helpt enorm als je zelf al eens een paar keer een couchsurfer hebt laten logeren, of zelfs gewoon even in de stad hebt rondgeleid. Dat toont dat je geen freerider bent en dat je achter de filosofie van couchsurfen staat (namelijk de culturele en persoonlijke uitwisseling en niet zozeer het gratis ergens blijven maffen).

Tijdens mijn reis koos ik voor de afwisseling tussen hostel en couchsurfen. Het sociale van couchsurfen heb je ook in hostels (maar dan niet de lokale mensen) en je kan zelf kiezen wanneer je stopt met sociaal zijn. Als je een hele dag keiveel hebt rondgetsjoold en om 9u 's avonds bij je Spaanse hosts toekomt, dan moeten die nog beginnen eten en ben je zeker nog op tot 1u-2u 's nachts. Niet ideaal als je zelf keimoe bent. Bovendien is het ook fijn om niet altijd te moeten zoeken naar hosts, dat kan tamelijk intensief zijn. Maar het is zeker een meerwaarde. Ik heb bijzonder fijne mensen leren kennen, zowel al hostend als als gast. (en een enkele keer heb ik keihard gelogen over mijn last-minute wijziging van plannen omdat het al van bij de eerste minuut echt niet klikte met mijn host, dat moet je dan ook wel weer durven, op je instinct afgaan).
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

BruCer
New user
New user

Bericht door BruCer » 27 mar 2018 19:20

Echo schreef:Alleen op reis gaan is zeker een aanrader! ...
Ja, de twijfel tussen couchsurfen en hostel is er nog steeds. Maar het grote verschil is, zoals jij ook zei, tijdens een verblijf in een hostel bewaar je je volledige vrijheid terwijl je dat bij couchsurfen minder hebt, want je bent afhankelijk van je host. Nu, 't is niet dat ik direct plannen heb om de ganse wereld in mijn eentje rond te trekken, ik denk dat ik begin met een citytrip en misschien kan ik het allebei wel eens uittesten dan. Voor 't zelfde geld valt dat dik tegen, of omgekeerd.

Thanks voor de tip van dat rondleiden in de stad! Kan inderdaad al een begin zijn.

Plaats reactie